דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קניות חברתיות: איפה הדיל הכי שווה? 

מאת    [ 05/04/2011 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2592 פעמים ]

קניות חברתיות הוא הטרנד החם של עולם המסחר האלקטרוני, אשר צומח בקצב מסחרר ומשנה את פני הצרכנות ברשת. מיליוני גולשים בעולם שולפים מדי יום את כרטיס האשראי כדי לקחת חלק בקניה משותפת, בתופעה שמתחילה להתפשט גם בישראל. לא קשה להבין מדוע. 

המודל של אתרי קניות חברתיות לרוב דומה: הגולשים מוסרים אימייל ומקבלים עדכונים והצעות בנוגע לדילים, שיוצאים לפועל בכפוף למספר מינימום של רוכשים. למרות שהקונספט פורח, ניכר כי הוא עדיין בחיתוליו: למרות שמדובר במצב של Win-Win עבור ספקים ולקוחות, לא כולם מבינים את גודל המהפכה, וספקים לפעמים לא ששים להעניק הנחות לקבוצות. ההפסד, כך מתברר, שלהם. 

גם צרכנים מתקשים קצת לשנות הרגלים, אך ניכרת בהדרגה התעוררות. הגולשים מתחילים להבין את היתרונות הטמונים בהטבות והשגת הדיל הכי שווה, אם רק יתאגדו וינצלו את כוחם הצרכני כקבוצה. כדי לעשות זאת, הם נדרשים לעשות דבר פשוט אחד: להפיץ את הבשורה לצרכנים פוטנציאליים נוספים, באמצעות שיווק ויראלי והרשתות החברתיות שבהן הם פעילים. 

אתרי קניות הבינו את הטריק, והחלו לקדם את הנושא של קניות חברתיות. אך מבחינתם מדובר בנישה אחת מיני רבות. אתרים אחרים החליטו להתמקד בסוגים שונים של קניות חברתיות, אך גם הם מציעים את הדיל הכי שווה רק עבור מוצרים שכבר השיגו עבורם הנחה. כלומר: ללקוח מוצעת הנחה עבור מוצרים שהוא אולי צריך או רוצה, אבל לא עבור מוצרים שחיפש ביוזמתו. 

ומה אם הגולשים עצמם יקבעו מה יהיה המוצר שיוצע במחיר מוזל? זו הנחת העבודה של אתרים כמו בנדיל. בנדיל הוא אתר קניות חברתיות, הנותן לגולשים אפשרות לבחור את הדיל הכי שווה עבור המוצרים שהם עצמם בוחרים. בבנדיל כל גולש מוזמן לפתוח קבוצה לרכישת המוצר שהוא צריך, רוצה וחיפש. כך, ניתן לנצל את כוח הקנייה של גולשים ולקבל את הדיל הכי שווה לכל שירות או מוצר: נופש, ציוד משרדי, מוצרים לתינוקות וילדים, גאדג'טים, ועוד ועוד. 

תופעת הקניות הקבוצתיות תוביל את שוק המסחר האלקטרוני בשנים הקרובות. כשנלקח בחשבון כי שיעור החדירה של האינטרנט בישראל הוא מהגבוהים בעולם, את עוצמתה של כלכלת האינטרנט הישראלית, את ההתמכרות הישראלית לפייסבוק, ואת החיפוש של כולנו אחר הדיל הכי שווה, עולה מסקנה ברורה: עתיד המסחר האלקטרוני נמצא באתרי קניות חברתיות. מי שיאחר להבין זאת יישאר מחוץ למשחק. 

 

רונן שפירא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב