דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ משכנתא- מי צריך את זה? 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 1641 פעמים ]

ייעוץ משכנתא- מי צריך את זה?

הסיפור שלי מתחיל כשבעלי ואני "נכנענו" לחלום הישראלי לרכישת 4 קירות משלנו. בתקופה ההיא, עבדתי כאשת רכש בחברה סלולרית גדולה. מיליונים של שקלים עברו תחת ידיי, ניהלתי משאים ומתנים עם בעלי תפקידי מפתח במשק, ובעיקר רכשתי מוצרים ושירותים לחברה במחיר האטרקטיבי ביותר, תוך התמקדות באיכות המוצר.

כשהתחלנו לחפש נכס, ידעתי שהענן השחור והמאיב הזה שנקרא "משכנתא" קרב ובא, ומה לעשות, לא נוכל להתחמק ממנו...

קראתי עשרות מאמרים ברשת, פורומים, התייעצויות עם חברים, שיחות עם "חברים של" שעבדו במחלקות משכנתא בבנקים השונים וככל שהרבתי, כך הבנתי שכנראה לעולם לא אדע ב א מ ת איך לקחת את המשכנתא הטובה והמשתלמת ביותר עבורנו. אבל, בכל זאת, הרגשתי שכוחי במותני והרי שתפקידי כאשת רכש חיזק את יכולות משא ומתן שלי ואת הרצון לרכוש משהו במחיר הטוב ביותר. וכך היה. ניגשתי לבנקים מלאת מוטיבציה ובטחון שאצליח "לעשות את זה" ולקחת משכנתא "בהזמנה".

ביקשתי יפה-יפה מהבוסית שלי כמה שעות חופשה מיום העבודה  וניגשנו, בעלי ואני, לכמה בנקים. נוכחנו לדעת, שגם כאן, ככל שנשמע יותר דעות והמלצות של פקידי בנק, כך נרגיש מבולבלים עוד יותר ממה שנכנסנו. קיבלנו אישורים עקרוניים עליהם פירוטי מסלולים, ריביות וכל מיני הסברים בנקאיים שאפילו לא טרחתי לנסות ולהבין. הרגשתי, ובצדק, שפקיד הבנק, עם כל הרצון הטוב שלו לייעץ לי, בכל זאת מייצג את הבנק. חשבתי לעצמי, האם נכון שגורם שהוא בעל אינטרס יוביל אותי בהחלטה הכלכלית הכי משמעותית שנבצע אי פעם בחיינו? התשובה היתה כמובן, ברור שלא!

כהרגלי, ניגשתי להתייעץ עם חברי משכבר הימים "גוגל". שוב, מצאתי את עצמי באותם אתרים שנפגשתי עמם בתחילת התהליך ובזווית העין קפץ באנר צבעוני להפליא תחת הכותרת "ייעוץ משכנתא- יחסוך לך עשרות אלפי שקלים בהלוואת המשכנתא". וואו... נשמע טוב.

פתאום מצאתי עצמי מחפשת ברשת דווקא מאמרים וכתבות על יועצי משכנתאות ואף קראתי בפורומים השונים כמה נכון להשקיע בייעוץ. כך עשיתי. התקשרתי, קבעתי פגישה ומיד בתום הפגישה ידעתי שאת הצעד הזה, עם כל הכבוד לידע שלי ולמומחים הכלכליים שצצו פתאום בקרב משפחתי, נבצע כשלצדנו יועץ משכנתאות.  הרי לא יכולתי להעלות בדעתי לרכוש נכס ללא עו"ד שייצג אותנו מול מוכרי הנכס, אז מדוע שאחסוך על יועץ משכנתא שיסלול את דרכנו  בבטחה לעבר המשכנתא האופטימלית?

שכרנו את שירותו של יועץ המשכנתאות המומחה אחרי שהסביר לנו באופן ברור (סוף סוף) מה משמעותו של כל מסלול, מהן היתרונות והחסרונות של ריבית זו או אחרת ובעיקר התאים לנו משכנתא שתאמה גם את האופי שלנו, כזוג. אנחנו לא מהסוג שמוכן לשלם יותר ובלבד שלא תהיינה תנודות בהחזר החודשי. סמכנו על הידע הנצבר של יועץ המשכנתאות שלנו, שיכל להסתכל על מגמה של ריבית זו או אחרת בראייה של 5 השנים האחרונות ולדעת היכן הסיכונים רבים יותר.

כעקרון, השרות מהיועץ חסך מאיתנו גם את ההתרוצצות בין הבנקים השונים, אך אופיי הסקרן אילץ אותי להגיע איתו לפגישה אחת מתוך כל הפגישות שערך. ישבנו, הוא ואני, מול הפקידה שייעצה לי בזמנו, כשהגעתי עם בעלי, והפלא ופלא, פתאום גבולות ה"הנחה" שיכלה לעשות בריביות נפרצו. זה היה אחד מהרגעים בחיים שאתה פשוט מרגיש שעשית בחירה נכונה.

 כבר הזכרתי שאני אוהבת אהבת-אמת את חברי "גוגל"?

זהו, היום, שנתיים וחצי לאחר לקיחת המשכנתא ההיא, פניתי לאותו יועץ משכנתאות וביררתי אודות הטרנד החדש ? "מיחזור משכנתא". צחק ואמר :"טרנד ששווה הרבה כסף". הוא ביצע עבורנו בדיקת כדאיות ללא עלות (!!!) ובישר כי יש ביכולתו לחסוך לנו כ 60,000 ש"ח במשכנתא. אחרי יומיים, הוא התבקש להתייצב אצלנו, לפגישה.

אם אתם סקרנים לדעת מהן תוצאות המיחזור, הרי לכם: קיצרנו את תקופת ההלוואה מ-25 ל- 20 שנים, ובעקבות מהלך מבריק שהציע לנו היועץ, הצלחנו לבטל את המימון של חברת EMI  וקיבלנו צ'ק ע"ס 16,000 ש"ח, החזר. ממש כך.

אז לכל אלה ששואלים את עצמם "מי צריך את זה בכלל?" ? התשובה היא- כולנו. אף אחד, שלא חי את הבנקים ומטפל במשכנתאות ברמה היומית, לא יוכל לבנות לעצמו משכנתא חכמה ונכונה כמו שיוכל לבצע יועץ משכנתאות. אגב- זה מתייחס גם לאלו שמכירים את מנהל סניף הבנק.

 

בהצלחה ובעיקר חסכון נעים 

עוגן- הבית של המשכנתאות הינו גוף פרטי ובלתי תלוי באף מוסד פיננסי כזה או אחר, אשר מעניק  שירותי יעוץ, ליווי, פיקוח והדרכה בכל הקשור להלוואת המשכנתא ומנוהלת על ידי מורן שמש ומרדכי שמואלביץ'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב