דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא - כל הדרכים 

מאת    [ 04/04/2011 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2764 פעמים ]

ביטוח משכנתא – כל הדרכים

במאמר זה נעסוק בנושא ביטוח משכנתא, מה הוא כולל ודרך מי מומלץ לרכוש את פוליסת הביטוח: דרך הבנקים או חברות הביטוח? בטרם נענה על השאלה האחרונה נציג בפניכם מעט מידע בנושא ביטוח המשכנתא.

מהו ביטוח משכנתא?

משכנתא היא הלוואה לשם רכישת דירה או כל נכס אחר, הניתנת לפרעון במשך תקופה ארוכה של עד אפילו 30 שנה. היא מוענקת על ידי הבנקים שבתמורה  משעבדים את הנכס. שעבוד זה מסתיים לכשההלוואה נפרעה במלואה. מאחר והערבון שיש לבנק להחזר המשכנתא הוא הנכס והלווה, הבנקים מחייבים אותך לרכוש ביטוח משכנתא.

ביטוח זה מגן על בנק המשכנתאות מפני מקרים בהם לא יוכל המבוטח להחזיר את הלוואת המשכנתא. במקרים אלו, יפנה הבנק לחברת הביטוח של בעל המשכנתא ויקבל מחברת הביטוח את החזר תשלומי המשכנתא שאותו מבוטח אינו יכול לשלם. 

ביטוח משכנתא – דרך הבנק או דרך חברות הביטוח?

בשנים עברו, נרכשו פוליסות ביטוח המשכנתא ישירות דרך הבנק כעסקת חבילה בעת החתימה על טפסי הסכם המשכנתא. בשנת 2005 חלה רפורמה בנושא זה ומאז ניתן לרכוש ביטוח משכנתא גם דרך חברות הביטוח. צעד זה הביא עמו כמובן תחרות גדולה בין חברות הביטוח השונות המעוניינות לכבוש את ליבו של הלקוח.

 כעת משנתנה זכות הבחירה לנוטלי המשכנתא היכן לרכוש את פוליסת ביטוח המשכנתא, נפתחה בפנינו האפשרות לבחור מה מתאים לנו יותר, ביטוח משכנתא דרך הבנקים או דרך חברות הביטוח?

 נשאלת השאלה, כיצד נדע מה עדיף לנו? שלב ראשון שכדאי לנקוט בו בטרם מחליטים הוא עריכת סקר שווקים והשוואה בין האפשרויות המוצעות, דרך הבנקים ודרך מספר חברות ביטוח.

 מסקר שווקים שאנו ערכנו מצאנו כי על פי רוב ההצעות לביטוח משכנתא שהבנקים נותנים יקרות יותר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי פוליסות הביטוח של הבנקים הנן במחיר אחיד לכל מקבלי המשכנתא. חברות הביטוח לעומת זאת מתאימות את הפוליסה לנתוניו האישיים של המבוטח – גילו של המבוטח, מצבו הרפואי וכו'. מבוטחים שאינם נמצאים בקבוצת סיכון, יזכו לפוליסה זולה מאוד.

  לעיתים אנשים הלוקחים משכנתא מהבנק אינם ערים לעובדה כי ניתן לעשות ביטוח משכנתא גם דרך חברת הביטוח ועושים זאת ישירות דרך הבנק. חשוב כי תדעו כי אם אכן כבר רכשתם פוליסת ביטוח דרך הבנק, תמיד תוכלו לבטלה ולהעביר את הפוליסה לחברת ביטוח פרטית. יש לוודא כי לאחר העברת הפוליסה מהבנק לחברת הביטוח, הבנק אכן מפסיק לגבות תשלום עבור הביטוח. ליתר בטחון מוטב להגיע להסכם עם חברת הביטוח, כי היא תהיה אחראית על התשלום של החודש הראשון להעברה, כדי למנוע כפילויות תשלום. בכל מקרה אל תשכחו שמחובתכם לוודא שאכן ההעברה בוצעה ואתם מחוייבים רק פעם אחת.

 לסיכום: ביטוח משכנתא דרך חברות הביטוח הוא אישי יותר ועל פי רוב גם זול יותר. 

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב