דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופטומטריסט - לשים לב לעיניים 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 3087 פעמים ]

אופטומטריסטים רבים מתהדרים בשנות ניסיון רבות, ולעתים מדובר בעשרות שנים. מרשים ככל שניסיון זה יהיה, יש לדעת כי מדובר באליה וקוץ בה. הסיבה לכך היא שבדומה למקצועות פרה-רפואיים אחרים, רק בשנים האחרונות נכנס מקצוע האופטומטריה למסגרת פיקוחו וניהולו של האגף למקצועות פרה-רפואיים של משרד הבריאות. לכן, אופטומטריסטים רבים אשר פעילים בתחום מזה שנים רבות, אינם בהכרח בעלי הכשרה הולמת. נראה לכם שאתם רוצים לסכן כך את עיניכם?

 

מהי אופטומטריה

המונח אופטומטריה הינו איחוי של המילים אופטי - קידומת אשר נוגעת לכל דבר הקשור בראייה, והמילה מטרי - סיומת המציינת פעולת מדידה (למשל מבחן פסיכומטרי, מבדק ארגומטרי, מכשיר תרמומטר וכיו"ב). כמו בתחומים אחרים במקצועות הרפואה והפרה-רפואה, האופטומטריה נחלקת לאופטומטריה מחקרית ולאופטומטריה טיפולית או רפואית. האופטומטריה, כמדע, עוסקת בחקר הראייה והעזרים השונים המסייעים לתיקון ולחיזוק הראייה בפרט, ולבריאות העין בכלל. יש לציין שאף על פי שהאופטומטריסט ורופא העיניים חולקים סמכויות מסוימות, החפיפה בין תפקידיהם מוגבלת מאוד ומדובר בשני תחומים אשר משלימים זה את זה.

 

מהי עבודתו של האופטומטריסט

אופטומטריסט מבצע בדיקות ראייה ומאבחן בעיות שונות בראייה ובבריאות העין, כגון פזילה, עין עצלה, קשיי מיקוד ועוד. כמו כן, מוסמכים אופטומטריסטים לביצוע בדיקות ראייה עבור פעילויות ורישיונות פעילות שונים, ביניהם רישיון הנהיגה. האופטומטריסט רשאי להתאים ללקוח עזרי ראייה שונים, כגון משקפיים, משקפי שמש, עדשות מגע וציוד תומך ראייה נוסף לאנשים הסובלים מבעיות ראייה מיוחדות. עם זאת, אין בסמכותם של אופטומטריסטים לרשום תרופות למחלות עיניים שונות.

בשל החשיבות הרבה של העיניים לתפקודו הבריא ולאיכות חייו של האדם, ראה לנכון המחוקק להסדיר את נושא האופטומטריה, ולקבוע באופן אחיד וחד-משמעי מהי ההכשרה הדרושה לעבודה בתחום זה ומה הם התנאים בהם יש לעמוד על מנת לקבל רישיון לעיסוק בתחום. ראשית לימודי האופטומטריה בקורס אופטומטריה שאורכו שנתיים, בסופן על התלמידים לעבור בחינות הסמכה של משרד התמ"ת. בנוסף, ניתן כיום ללמוד אופטומטריה לתואר ראשון. בדומה לתארים נוספים בתחום המדעים ובתחום הפרה-רפואה, משך הלימודים הינו 4 שנים אקדמיות, אשר בסיומן זוכים הבוגרים בתואר B.Optopm, המקביל לתואר ראשון. כמו כן, עליהם לעבור מכסה מסוימת של הכשרה מעשית.

ישנן סיבות רבות לנזקים בראייה, ובסופו של דבר, הגיל עצמו הינו בעל השפעה כמעט בלתי נמנעת על הראייה, כמו גם על חושים אחרים, כגון שמיעה, טעם ומישוש. אבל אין פירושו של דבר כי יש לוותר מראש. המדע והטכנולוגיה כיום מציעים קשת רחבה של פתרונות לשימור הראייה ולשיפור איכות החיים. אם ברצונך לשמור על ראייה תקינה, לאורך זמן, ולמנוע התדרדרות מהירה מן הנדרש של הראייה, מומלץ לפנות לאופטומטריסט שעבר הכשרה מתאימה והוא מומחה בתחומו, ולא לכל אחד שמגדיר את עצמו בתור "אופטומטריסט," ופתח חנות משקפיים

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב