הסודות מאחורי המדפים – קומקום חשמלי, האם ללכת רק על המחיר ?
יובל לובנשטיין
השוק מוצף היום בסחורה מאד זולה ברמות מחיר של 30 עד 50 ש"ח לקומקום חשמלי, גוף נסתר ומנגד סחורה יקרה במאות שקלים.
מה לקנות - האם מוצדק לשלם הפרש של מאות שקלים, לאותם מים רתוחים ?
או בגלל מותג ועיצוב ?
לפני שננסה לענות על השאלות, כמה מילים על הקומקום החשמלי, פריט שהפך להיות עם השנים לרב המכר הכמותי בהגדרה לאורך שנים רבות ונראה שמעמדו זו אינו מתערער, על אף הטכנולוגיות החדשות.
הפיתוח הראשון של המוצר היה בשנת 1891 בשיקגו, שם הוצג לראשונה מוצר אשר דמה בצורתו לקנקן תה, הגוף היה ממתכת ותא החימום היה מופרד מהמים
אולם הוא היה איטי ולא משוכלל והרתחת המים בו הייתה תהליך ממושך יחסית של מעל 10 דקות לכוס שתייה.
עברו שנים רבות ובממלכת הקנקנים והתה (אנגליה), עמלו עד שהגיעו בשנת 1922 לפיתוח מוצר, שגוף החימום שלו אשר דמה לספיראלה היה ביחד עם המים והיה חלק אינטגרלי מהקומקום.
דגם זה הפך במהרה לפופולארי, אולם חסרונו הגדול היה, שהוא לא כבה באופן אוטומטי עם הגעת המים לרתיחה.
פתרון זה הושג רק בשנת 1955 על ידי חברה אנגלית, אשר מאז ועד היום שולטת ב- 70% משוק פקדי הטמפרטורה האיכותיים בעולם כולו.
שם החברה stix והמנגנון שלה הוא ערובה לאיכות ולבטיחות המוצר.
מעבר לעיצוב המוצר, ההבדל המהותי בין מוצר זול למוצר שאינו כזה הוא אותו פקד, הנמצא היום בבסיס הקומקום החשמלי. מוצע, להשקיע עוד כמה שקלים ולקנות מוצרים רק עם פקד בטיחותי ואמין זה.
חברות רבות בעולם משתמשות במוצרים של strix ובהן: רוונטה, טאפל, פיליפס, מורפי ריצרדס, ארסל הובס ואחרים.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר