דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילנה דמארי מה דרוש כדי להפוך למשקיע נדלן מוצלח 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2572 פעמים ]

כמו כל תחום ההשקעות, כך גם שוק השקעות הנדל"ן אינו דבר של מה בכך. לא מדובר בעיסוק פשוט כלל וכלל וחשוב לזכור כי לא כל אחד יכול לשגשג בתחום. לשם כך נדרשות תכונות אופי מסויימות שלא כל בני האדם ניחנים בהם. במאמר שלפניכם תמצאו כמה מתכונות האופי החיוניות ביותר למשקיעי נדל"ן מוצלחים. קראו אותם בקפידה וענו לעצמכם בכנות על השאלה - האם זהו אכן התחום בו תוכלו להביא את עצמכם לידי ביטוי. במידה והתשובה היא כן - לכו על זה - ואל תביטו לאחור.

מאת : אילנה דמארי

? לחשוב מחוץ לקופסה ? משקיעי הנדל"ן חייבים לדעת כיצד לזהות הזדמנויות לא שגרתיות הנקלעות לדרכם דרך קבע. ההשקעה המשתלמת ביותר לא טמונה בהכרח בהשקעה סטנדרטית אלא דווקא במציאה שלא נראית בתחילה כנכס האטרקטיבי ביותר. חשיבה עצמאית שעיקרה באי כניעה לנורמות המקובלות הם איפוא אבן יסוד בהשקעת הנדל"ן.

? הימצאות תשוקה לתחום - בדומה להרבה מאוד תחומים עיסוק אחרים הרי שגם משקיע הנדל"ן חייב לאהוב את התחום שבו הוא עוסק ולהתמיד בו. בנדל"ן אין מקום לחובבנות ולעבודה במשרה חלקית משום שהיקף המשאבים הכספיים והפסיכולוגיים הנדרשים ממשקיע הנדל"ן הם עצומים, ועל כן התשוקה חייבת להיות מנת חלקו של המשקיע מדי יום ביומו. עליו להתעורר בבוקר ולרצות להמשיך ולבסס את מקומו בשוק.

? היכולת לחשוב באופן אסטרטגי ? חשיבה ארוכת טווח והיכולת להציב מטרות ויעדים ולפעול בעקביות ובזהירות להגשמתם הם אחד הדברים החשובים ביותר עבור משקיע נדל"ן. לא פעם תיתקלו בהזדמנות לרכוש נכס שלא צפוי להניב לכם תשואה מיידית, אך באמצעות תכנון נכון המבוסס על נקודות ציון לטווח ארוך תוכלו לצבור רווחים נאים בעוד מספר לא מועט של שנים. הסבלניים שבינכם יוכלו להרוויח בעוד שמחפשי התשואה קצרת הטווח עלולים להפסיד בגדול.

? ביטחון עצמי וקור רוח - חייו של משקיע נדל"ן רצופים באירועים דרמטיים בלתי פוסקים, החל מירידה ממשית בערכו של הנכס וכלה בצורך לקבל החלטה דחופה בדבר כדאיות רכישתו של נכס נוסף שיגוון את הפורטפוליו. את כל ההחלטות הללו חייב המשקיע לקבל מבלי להסס - עליו להיות שלם עם עצמו לחלוטין תוך ניסיון להעריך את ההשלכות, ארוכות הטווח וקצרות הטווח כאחד, של המהלך. גם כאשר קורה דבר מה לאחד הנכסים שלכם - אל לכם לאבד את העשתונות ולקבל החלטות מתוך חיפזון - היו שקולים ומתונים, התייעצו, ולאחר שתשקלו את הכל החלופות קבלו את ההחלטה בצורה מסודרת.

? בעלי משמעת עצמית - המשקיעים הגדולים ביותר נוהגים להתוות לעצמם כבר בתחילת דרכם פילוסופיית השקעה מסויימת שבה הם מבקשים לדבוק לכל אורך הדרך. אין ספק כי לאורך הקריירה ארוכת השנים של המשקיע יהיה עליו לשנות דבר מה ולהתאים את עצמו לשינויי השוק (כפי שנראה מייד) אך עקרונות היסוד שהובילו את המשקיע להצלחה חייבים להיוותר על כנם ללא כניעה לפיתויים נקודתיים.

? תמיד מוכן ללמוד ולהתאים את עצמו לשינויים - מאידך כפי שאמרנו - אוזנו של משקיע הנדל"ן המצליח חייבת להיות כרויה לשינויים כאלה ואחרים בסביבתו העסקית. רכישתו של נכס מסויים אינה פוטרת את המשקיע מהחובה להמשיך וללמוד את רזי השוק המקומי, הלאומי והבינלאומי כאחד.

? מיומן מאוד ביחסי אנוש - בסופו של דבר, אומרים משקיעי נדל"ן רבים, הכל אישי. הכל מגיע בסופו של דבר ליכולתו של משקיע נתון לרקום קשרים ושיתופי פעולה אפקטיביים עם משקיעים אחרים. שיתופי פעולה ועבודת צוות מסוג זה יניבו איפוא לדעת רבים תשואות ארוכות טווח, בעוד שעבודה ללא שותפים עלולה להיות מעיקה ובעייתית הרבה יותר.

אילנה דמארי - נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעות.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של אילנה דמארי

אילנה דמארי - נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעותלפרטים נוספים:
http://www.ilanadamari.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב