דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפים 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 1927 פעמים ]

שפים הם בשלנים איכותיים, אשר עושים קריירה מאהבתם העזה לאוכל, לבישול ולאפייה.  מתקינים ארוחות ומטעמים משובחים ורבים מגדירים את עבודתם כרבת עניין וסיפוק. לרוב אנשים אשר מתהדרים בתואר זה, אינם מוצאים עצמם יום בהיר אחד בתוככי קריירה משגשגת, ומדובר בעבודה קשה ומאומצת אשר נרכשת עם הזמן.


קסם המזון והתקנתו הם תורה הנלמדת בבתי ספר רבים ברחבי הארץ והעולם, וכיום ניתן למצוא שפים רבים העוסקים במלאכתם במסעדות, במסעדות בשרים משובחות, ובעסקים פרטיים כמו קייטרינג, בו הם מעניקים ללקוחות שירותי מזון ומסעדה, אם באירועים ואם בבתים פרטיים.
שפים מצליחים מתחילים לרוב את עבודתם מתחתית הסולם, כסו-שף אשר עוזר ומסייע בחיתוך, קיצוץ, ועירבוב, ובשאר ירקות. מעמדות שונים ישנם בענף, כשלדרגה הנשגבת ביותר מגיעים שפים אשר השתלמו והחלו את עבודתם, כסו-שפים במסעדות מוצלחות בעולם, לרוב כאשר סייעו לשף נכבד ומוערץ. בהמשך דרכם ישכללו עוד ועוד את אומנויות המטבח שלהם, וכאשר יסיימו לעבוד עבור אחרים, יוכלו גם להקים עסק משגשג בעצמם.


המסעדות הנחשבות והמצליחות ביותר בארץ ובעולם, מחזיקות במטבחיהן שפים מעולים, אשר מנהלים את המטבח ומנצחים על שפים נוספים אשר עובדים תחתיהם, תוך שהם ממציאים באופן אינטנסיבי, את מנות הדגל של המחר.
העיסוק בתחום הוא בעל אופי מלחיץ, תחרותי ומאתגר, ובכל מקרה מדובר בעבודה פיזית מאומצת, שכן חום התנורים הבוערים במטבח, והעמידה הממושכת הנדרשת בענף זה, אינם מתאימים לכל אחד.
שפים הם אנשי עסקים לכל דבר, ולא רק בשלנים וטבחים מוכשרים. מאחר והענף רווי  דיו באנשי מקצוע, ובתי הספר מוסיפים לקלוט תלמידים חדשים בכל עת, הריי שבכדי להצליח ולהיות שפים רמי מעלה, יהיה עליכם להשתלם בכל עת, להשתדרג ולהמציא את עצמכם מחדש, וזאת מבלי לפגוע ברמת האיכות והשירות, בהם הורגל כבר קהל לקוחותיך.


מקצוענים המוקסמים עדיין מאוכל, על אף עבודתם רבת השנים בתחום המזון והמסעדנות, יהיו גם לרוב  מצליחנים ועטורי שבחים. בניגוד לתחומים אחרים, אשר בהם ניתן לפעול רק בכדי להתפרנס, הריי שבתחום זה, אם אינך מאוהב עד כלות, הריי שתישאר, קרוב לוודאי לנצח, בשלולית הבינוניות.

מאמר זה נכתב על ידי שני עורכת פורטל האוכל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב