דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנעולנים - מנעולן לרכב 

מאת    [ 02/04/2011 ]

מילים במאמר: 812   [ נצפה 2820 פעמים ]

אצל כל אחד שמחזיק רכב, תמיד קיים החשש הזה, שפתאום צרור המפתחות של האוטו שלו ילך לאיבוד. אנחנו משתדלים לשמור עליהם מכל משמר – להחזיק בתיק, צמוד אלינו בתוך כיס, מונחים על השולחן בטווח ראיה שנמצא במרחק סביר... אבל איכשהו הם לפעמים "תופסים את הרגליים שלהם" והולכים... פשוט פתאום נעלמים, וכמה שמחפשים אותם – כך גם לא מוצאים...

חווית איבוד המפתחות של הרכב - היא חוויה שיכולה להיות די מתסכלת לכשעצמה. תארו לעצמכם שקבעתם פגישה חשובה באיזה מקום, אתם צריכים לאסוף את הילד מהגן בשעה הקרובה, להגיע לעבודה או לצאת לסידורים חשובים בבנק, ופתאום האוטו שעליו כל-כך הסתמכתם שיביא אתכם למחוז חפצכם פשוט אינו נגיש. אין לכם איך לפתוח אותו וגם אין לכם איך להתניע. החוויה הזאת יכולה להיות מתסכלת פי שניים, כאשר אין ברשותכם (או ברשות אדם קרוב אליכם) צרור מפתחות רזרבי שישמש כפתרון חלופי. במקרים כאלו הפתרון היחידי הוא להזמין את שירותיו של פורץ מנעולים. כלומר, לקרוא לאיש מקצוע שיפתח עבורכם את הרכב, וגם יסדר לכם צרור מפתחות חדש, במקום זה שכבר אינו נמצא יותר ברשותכם.

המושג "פריצת מנעולים", כשהוא נאמר בהקשר של רכבים – בשמיעה ראשונה קצת יכול להלחיץ אנשים. אנשים פוחדים שאותו מנעולן שיגיע כדי "לחלץ" להם את הרכב, עלול לעשות אמנם את העבודה שלשמה נקרא, אבל בד בבד גם להוציא את האוטו המדובר בנזק שהוא בקנה מידה גדול. אולי המנעולן יאלץ לעקור את הדלת של האוטו מהמקום, אולי הוא יצטרך לשבור את אחת השמשות כדי להיכנס, אולי הוא ישחק עם המנעול של האוטו כדי לפתוח ויעשה לו יותר נזק מזה שכבר קיים, אולי הוא ישרוט את האוטו, אולי הוא יחבל... אנשים רוצים אמנם למצוא את הדלת של האוטו שלהם, סוף כל סוף ובשעה טובה פתוחה לרווחה – אבל לא בכל מחיר!

חשוב להבין שלמרות הסטיגמות, או הדעות הקדומות על פריצת מנעולי רכבים – המציאות אינה כזאת. היום למרבית פורצי הרכבים (מורשים כמובן, ולא גנבים או פושעים) – יש את הידע והניסיון לפרוץ את המנעול של הרכב שלכם במינימום נזקים, לעשות זאת בזריזות, ואפילו למקום האירוע – הם ישתדלו להגיע בזריזות, כך שלא תאלצו להמתין להם במשך שעות ממושכות.

בד"כ מנעולנים שמקבלים הרבה קריאות – הם כבר מספיק מיומנים כדי לסמן לעצמם אילו קריאות הן יותר דחופות ואילו קריאות יכולות לסבול דיחוי קל. כמובן, שבמצב האידיאלי המנעולנים רוצים דווקא כן לעזור וכן לטפל בכל הקריאות שהם מקבלים (אינטרס שלהם שהוא גם אינטרס כלכלי מובהק מן הסתם). במידה ולא מתאפשר להם – אם זה מלחץ של קריאות או מלחץ של זמן – הם תמיד ישתדלו קודם כל לטפל בקריאות של פריצת מנעולים ברכבים או בתים, ורק אחרי זה יתפנו לקריאות הפחות בהולות כמו התקנה של מנגנוני מנעולים, צילינדרים, דלתות וכל היתר. מרבית מהמנעולנים לרכב, יגיעו אליכם תוך מספר דקות – גג עד שעה מרגע שקראתם להם. אם הם מאד עסוקים, אבל בכל זאת עם אינטרס לעזור (כי סביר להניח ששמעו את המצוקה שבקולכם) – הם יפנו אתכם לאיזה קולגה שלהם או בעל מקצוע אחר בתחום שהם מכירים, כדי שזה יכול לעזור לכם במקום.

ברגע שהמנעולן מגיע למקום האירוע, זמן הפריצה האידיאלי לפריצת רכב הוא משהו כמו עשרים דקות. יש גם כאלו שעושים זאת בפחות – הכל תלוי במידת המורכבות של המנעול, וברמת הניסיון שיש למנעולן עצמו בסוג הזה של העבודות. מנעולן מקצועי שיש לו ותק וניסיון, יפרוץ לכם את הרכב במינימום נזק. כפי שכבר ציינו, נזק מזערי – שסביר להניח שאפילו לא תחושו בו על האוטו שלכם בכלל. היה ומדובר בפריצה שהיא קצת יותר מסובכת (כי לדוגמא: מנגנון המנעול הוא בעייתי) – כזאת שהמנעול ניזוק במהלכה, ואינו מתפקד יותר כראוי, ניתן לגשת למוסך הפרטי הקרוב לביתכם, או לעסק של המנעולן עצמו, ופשוט לבקש ממנו שיתקין לכם מנעול חדש, ובאותה הזדמנות גם יצייד אתכם בצרור מפתחות חדש (כולל צרור מפתחות רזרבי ליתר ביטחון... הרי למדתם כבר מטעויות!).

דבר אחרון וחשוב לא פחות שכדאי לזכור. עם כל הלחץ וההיסטריה שיש בסיטואציה שבה נדרשת הזמנה של שירותי פריצת רכב – חשוב להקפיד ולבדוק איזה מנעולן אתם בכלל בוחרים:

  • דבר ראשון - כשאתם מדברים עם המנעולן, עוד בשיחה הטלפונית – ודאו איתו מראש שהוא באמת מתעסק עם מנעולים של כלי רכב, ושבכלל יש לו גם ניסיון עם מנעול ששיך לסוג הרכב שלכם. לא כל המנעולנים מתעסקים עם פריצת מנעולים של כלי רכב. יש כאלו שמתעסקים רק במנעולים של דלתות ביתיות רגילות, ויש כאלו שגם לא פורצים את כל הסוגים של כלי הרכב.
  • דבר שני – בקשו מהמנעולן, שעה שהוא מגיע אליכם ועוד לפני שהוא מבצע את העבודה, להציג לכם תעודה של מנעולן מוסמך מהמשטרה. תעודה שכזאת היא תעודה שניתנת רק למנעולנים מורשים שעברו קורסים והסמכה, וכל מנעולן שעובד עפ"י התקן חייב להחזיק אותה באמתחתו. ואגב, אם מנעולן הוא באמת איש הגון וישר, הוא גם יבקש בשעת האירוע את אותו הדבר מכם – כלומר שאתם תציגו לו תעודה מזהה ורישיון רכב, שאתם אכן הבעלים החוקיים. אתם ולא מישהו אחר.

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד. 


המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב