דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם משקאות הדיאט מרזים? 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 4266 פעמים ]

האם אנו מרזים כשאנחנו צורכים את משקאות הדיאט האהובים עלינו? החיסכון בקלוריות ברור, אולם מהי ההשפעה האמיתית על המשקל ועל המחלות הנילוות להשמנה כגון מחלות לב?

ד"ר אסנת רזיאל

מחקר חדש מצביע על כך שציבור צרכני משקאות הדיאט, אשר צורך לפחות משקה דיאט אחד ביום, מפתח את אותם הסיכונים למחלות לב כמו צרכני משקאות קלים בעלי תכולת סוכר רגילה.

נתונים אלו הפתיעו אפילו את החוקרים, אשר ציפו למצוא אחוזים נמוכים יותר של מחלות לב בקרב צרכני משקאות הדיאט, בהשוואה לצרכנים השותים משקאות רגילים.

החוקרים משערים כי המשקאות הקלים, בין אם הם משקאות המומתקים בסוכר ובין אם הם משקאות המומתקים על ידי תחליפי סוכר, כגון אספרטיים או סוכרזית, מעודדים רעב וכמיהה לסוכרים אצל הצורכים אותם.

עידוד הרעב מביא ככל הנראה לצריכה זהה של סוכרים ממזונות אחרים על ידי שני סוגי הצרכנים של המשקאות הקלים: אלו המומתקים בסוכר, ואלו המומתקים בתחליפים.

רצוי להבהיר, אין הוכחה הקושרת בין שתיית משקאות קלים מסוג דיאט לבין מחלות לב, אלא רק נתונים משווים, המראים שאין בקבוצה זו אחוזים נמוכים יותר של מחלות לב בהשואה לציבור צרכני המשקאות הממותקים.

יצרני המשקאות הקלים מתרעמים כמובן. לדבריהם, לא יתכן שצריכה של משקאות קלים נטולי קלוריות תעורר את אותן הבעיות להן חשופים צרכני משקאות קלים המומתקים בסוכר.

מחקר פרנינגהם כלל קבוצה של 9000 נבדקים ומתפרסם בכתב העת הרפואי Circulation. החוקרים מראים כי אנשים אשר שתו יותר ממשקה קל אחד ביום,דיאט או רגיל, פיתחו שיעור מוגבר ב 48% של תופעות התסמונת המטבולית בהשואה לאנשים אשר שתו פחות מפחית ליום. התסמונת המטבולית כוללת השמנה, רמות סוכר גבוהות, שומן עודף, כולסטרול גבוה ורמות גבוהות של טריגליצרידים, וכל אלו מהוים גורם סיכון להתפתחות מחלת לב.

החוקרים ציפו למצוא הבדלים בין צרכני משקאות הדיאט לבין צרכני המשקאות הרגילים, אך להפתעתם הרבה לא כך היה. לא נמצא הבדל בסיכון להתפתחות מחלת לב בין צרכני המשקאות הקלים המומתקים בסוכר לבין צרכני משקאות הדיאט.

משקאות הדיאט נצרכים על ידי אנשים רבים הסובלים ממשקל עודף ושאינם מנהלים אורך חיים בריא. יתכן ששתיית משקאות הדיאט אצל קבוצה זו נתפסת כאחד מפתרונות "הקסם" לצמצום הצריכה המוגברת של קלוריות, אולם מבלי שיתקיים שינוי בהרגלי החיים והתזונה, לא צפויים ירידה במשקל או הפחתה בסיכון למחלות הכרוכות בהשמנת יתר כגון סוכרת, מחלת לב ויתר לחץ דם.

שותי משקאות הדיאט נותרים עם כן בקבוצת סיכון גבוה להתפתחות מחלות הנילוות להשמנה, בשל העובדה שלא טרחו לעשות את השינויים הנדרשים באורח החיים.

אנשים אשר נקטו באמצעים כוללים להפחתת צריכת הקלוריות וכמו כן שתו משקאות דיאט הורידו ממשקלם, אך הירידה במשקל נזקפת לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים בריא ולא לצריכת משקאות הדיאט בלבד.

אחת המחשבות היא שאנשים הצורכים משקאות דיאט במקום מזון מפתחים רצון "לפצות את עצמם" ופשוט אוכלים יותר בארוחה הבאה כי גופם "מבקש" מזון ולא מסתפק בנוזלים בלבד.

משקאות הדיאט עושים שימוש בממתיקים מלאכותיים דלי קלוריות ובכך מוכרים אשליה של ירידה במשקל. אנו למדים שלא די בשתית משקה דיאטתי, יש צורך בשינוי משמעותי בהרגלי התזונה ואורח החיים כדי להשיג ירידה משמעותית במשקל.

אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב