דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיר לשרירים 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 825   [ נצפה 4203 פעמים ]

שרירי הבטן הם אולי השרירים המפורסמים ביותר בגוף האדם והמוכרים לכולנו. הפופולאריות הגבוהה שלהם גם בקרב מי שאינו לוקח על עצמו את משימת האימון היומי הסיזפי המפרך קשורה בדימוי גוף איכותי, בריא, ואסתטי הנקשר באלו מאיתנו אשר יש להם שרירי בטן מפותחים.
מערכת מלב"י

כמה באמת קשה להשיג אותם? ומה אנחנו יכולים לעשות על מנת להתקרב למטרה של שרירי בטן מושלמים?

שרירי הבטן חייבים את הדימוי החברתי הגבוה שלהם לעולם הפרסום והצריכה המודרני. מודעות המבליטות נשים וגברים חטובים בעלי בטן שטוחה הפכו לחלק מעולם הצריכה התודעתי שלנו.

בעוד שהאדם הממוצע סובל כמעט לרוב מבטן רפויה, הרי שבמשאל קצר ניתן יהיה לגלות כי מרביתנו מבקשים לאחוז בשרירי בטן מושלמים ובבטן שטוחה והיינו רוצים לשפר את ההופעה החיצונית של החלק הזה בגופנו הרבה לפני שנפעל ל"שפץ" כמעט כל חלק רופס אחר.

הסיבה לכך היא בעיקר חברתית. הבטן היא אחד החלקים אשר "מתפתים" לאכסן את עודפי השומן בגופנו בקלות וחוסר הפרופורציה בהופעתנו הנגרם כתוצאה מאגירת שומן זו הוא אולי אחד החולאים הבולטים הקשורים בהופעה החיצונית הלקוייה של האדם בתרבות החברה המערבית. "הכרס", הן הגברית והן זו הנשית, האופינית יותר בגיל הבלות אצל נשים עקב יצור מופחת של הורמונים נשייים בגיל מאוחר, הפכו לאחד הסימנים הבולטים ביותר המזוהים עם עליה לא תקינה במשקל ואחוזי שומן גבוהים.

מי מאיתנו אינו חולם על "בטן שטוחה" או "קוביות" במקום הכרס הקטנה המתחילה להפציע אצל מרבית הגברים הישראלים בסמוך לגיל שלושים, גם אלו מהם אשר התגאו בגיזרה דקה במהלך שירותם הצבאי. נדמה שזהו החלום העיקרי של מרבית הנרשמים לחדר הכושר, לצאת משם עם בטן שטוחה עטורה באותם "ריבועים".

ישנן שתי עובדות חשובות במיוחד שכדאי לדעת לפני שאתם מצטרפים למירוץ אל הבטן השטוחה. אף אחת מהן אינה מהווה תירוץ מספק שלא להכנס למירוץ הזה,אך ידיעתן תורמת לאורך הרוח שלנו במאמץ הגופני בדרך להישג הנכסף.

העובדה הפחות ידועה מבין השתיים גורסת על קשר גנטי מובהק בצורת הבטן האופינית לכל אחד ואחד מאיתנו. רבים מאיתנו גם אם נהפוך לרזים מאד ונתרגל השכם וערוב סדרה מתישה של תרגילי בטן יתקשו מאד לחשוף בטן שרירית בקיץ מן הטעם הפשוט שמבנה הגוף שלנו אינו תואם גנטית את הפרופיל הזה. והופעתם של שרירי הבטן קשורה בגופנו קשר ישיר לצורתו של הגוף שלנו, גם אם אנחנו רזים, שומרים על תזונה נכונה ומבצעים את כל תרגילי הבטן הנכונים בכדי לזכות בהם. בכדי לזכות בריבועים הנכספים אנחנו צריכים סוג של מבנה פיזי מסויים המעודד את הופעתם. חלקנו לא יזכו בהם לעולם גם אם לא יהיו להם עודפי שומן בגופם.

העובדה השניה היא שעל מנת להשיג את מתאר הבטן השטוחה, אנו חייבים בשלב הראשון לרדת לאחוזי שומן נמוכים מאד בגופנו. בממוצע עלינו להיות בעלי אחוז שומן נמוך מ 15% על מנת לאפשר לריבועים האלו להופיע לאחר סידרה ארוכה של תרגילים קשים שאם נבצע אותם בנאמנות תוך "שמירה" על אחוזי שומן גבוהים, לא נזכה כלל לראות שום שיפור חיצוני בהופעתנו ונקבל מצב שבו שרירי הבטן שלנו אומנם יהיו מפותחים יותר אך לא תהיה לכך שום השפעה ויזואלית על הופעתנו.

הקטנת אחוזי השומן בגוף, בדיקה כזו אפשרית היום כמעט בכל מכון כושר מתקדם, היא הצעד הראשון בדרך למראה הנכסף.

אחרי שהערכתם נכונה את מצבכם הן מבחינת אחוזי השומן והן מבחינת מבנה הגוף התורשתי של משפחתכם אתם מוזמנים להתחיל במאמץ הגדול והמתמיד לשיפור הופעתכם על ידי סידרה מפרכת של תרגילים שונים. שרירי הבטן מחולקים לשש קבוצות מרכזיות. והערך הבריאותי של פיתוחם גבוה שכן הם מגינים על המערכות הפנימיות המרכזיות החשובות ביותר בגוף האדם כגון הכבד, הקיבה ושלל אברים פנימים הזקוקים להגנה והעלולים להחבל בקלות כתוצאה מבטן רפויה.

הנה לפניכם שישה תרגילים לחיזוק שרירי הבטן אשר יביאו לתוצאות טובות במהירות כל עוד תקפידו על ביצוע נכון ותשלבו עמם תזונה נכונה.

תרגיל ראשון:
מתחילים בחימום קצר עומדים עם רגליים מעט פסוקות, מכניסים בטן פנימה, לוקחים הרבה הרבה אוויר ומרימים לאט לאט ידיים למעלה לכיוון התקרה.
מושכים לכיוון התקרה כשרק הידיים מתארכות, הכתפיים נשארות במקום.
תרגיל שני:
שוב בטן בפנים, רגליים מעט כפופות, עיניים עצומות, מניעים ראש לאט ובעדינות לכיוון כתף ימין ומחזירים למרכז. ושוב מניעים לכיוון כתף שמאל ומחזירים למרכז.
מניחים את כפות הידיים מאחורי הראש (לא משולבות) עם אצבעות פתוחות על הקרקפת ולאט לאט מורידים את הראש קדימה. ועולים באיטיות.
תרגיל שלישי:
שוכבים על צד ימין, יד אחת ישרה מתחת לראש, בטן פנימה, רגליים ישרות, נושמים עמוק ומתחילים: מעלים רגל לאט למעלה, לא צריך להרים גבוה, מספיק אם הרמת 5 ס"מ, רק שתרגישו את הכאב שנמתח בצד. מורידים.
תרגיל רביעי:
שוכבים על צד ימין, יד אחת ישרה מתחת לראש, בטן בפנים, עכשיו מרימים את הרגל השניה מהמזרן לכיוון הרגל הראשונה, אם קשה ניתן להסתפק בהרמה של 1 ס"מ מהרצפה.
תרגיל שלישי:
שוכבים על צד ימין, יד אחת ישרה מתחת לראש, מרימים את יד שמאל גבוה למעלה ומותחים, הבטן בפנים, ושתי הרגליים עולות לאוויר ביחד.
תרגיל חמישי:
שוכבים על המזרון בגב ישר, מכניסים את הבטן, ידיים מאחורי הראש ורגליים כפופות ועולים רק ראש וחזה. מבצעים 10 סטים.

תרגיל שישי:
שוכבים על המזרון בגב ישר, מכניסים את הבטן, מיישרים רגליים כלפי מעלה ושוב עולים רק כתפיים וחזה לכיוון הרגליים. 10 פעמים.
בצעו את כל התרגילים בכפולות של שלוש פעמים,בכל צד.

לא לשכוח! יש לבצע שיחרור ומתיחות לאחר ביצוע סדרת התרגילים על מנת להרפות את השרירים ולאפשר להם להתחיל ולגדול....

אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב