דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאנים-תרופת הטבע המבורכת 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 4598 פעמים ]

אחד הדימויים המפורסמים ביותר של ישראל התנכית היא התאנה. פרי התאווה הבשל והעסיסי, בעל עונת ההבשלה הקצרה מאד הוא אחד הדימויים הארץ ישראלים החזקים ביותר הנקשרים עם פירות הארץ
מערכת מלבי
אחד הדימויים המפורסמים ביותר של ישראל התנכית היא התאנה. פרי התאווה הבשל והעסיסי, בעל עונת ההבשלה הקצרה מאד הוא אחד הדימויים הארץ ישראלים החזקים ביותר הנקשרים עם פירות הארץ.

סגולותיו של הפרי החושני הזה רבות ולצורתו וסגנונו יוצאי הדופן נקשרים גם יתרונות רפואיים רבים.

לפרי התאנה מעלות רבות, על חלקן כבר הצביע הרמב"ם, שידע גם להצביע על השונות בין התאנה הטרייה לייבשה.

אולי הסגולה הפופלארית ביותר הנסתרת מעיני רבים היא שהתאנה הבשלה טובה להאצת מערכת העיכול ומסייעת לזירוז יציאות לאלו מאיתנו הסובלים מעצירות.

מוצרי זירוז עיכול רבים מכילים רכיבי תאנים וחלק מן המוצרים הטבעיים לטיפול בעצירות מבוססים על ריכוז גבוה של תכולת החומרים הפעילים בתאנים. הפופולארי שבהם ביותר המצוי בשוק הוא כמוסות אורטילס אותן ניתן להשיג בחנויות הטבע, אך קיימים גם מוצרים נוספים בשוק.

לחלב התאנה הטרייה שזה אך נקטפה מיחסיים את סגולת ריכוך היבלות וסיוע בהגלדה מהירה של פצעים. הרמב"ם היה הראשון שהצביע גם על הקשר בין הגברת כוח הגברא והתעוררות מינית הנובעת כתוצאה מאכילת תאנים טריות.

התאנה נפוצה מאד בכל ארצות המזרח התיכון ולמרות עונתה הקצרה הרי שהיא מצויה בכל ימות השנה כפרי יבש קל להשגה, זול באופן יחסי ונוח לאיכסון ארוך טווח.

התאנה נחשבת לפרי העתיק ביותר והראשון אשר בויית על ידי האדם, ניתן למצוא איזכורים לה ברישומים ובכתבים המתארים את התקופה העתיקה ונדמה שנוכחותה, כמו נופי המזרח התיכון שייכת לעידן קדום ועתיק והיא חלק בלתי נפרד ממנו.

התאנים עשירות בסוכרים פשוטים - חולי סכרת היזהרו, וצירכו את התאנים בצורה מבוקרת. הן גם מכילות סיבים תזונתיים רבים. התאנה מתעכלת בגופנו במהירות ומאיצה את פעולת הקיבה בשל היחס המאוזן שלה בין סיבים מתעכלים לבין סיבים שאינם מתעכלים ובשילוב עם שיעור הפחמימות הגבוה שבה.

התאנים מכילות גם סידן, אשלגן וברזל ואין בהן שומנים, אך יש לקחת בחשבון את הריכוזים הגבוהים יותר של פחמימות בתאנים יבשות מאשר באלו הטריות.

התאנים נמצאו יעילות בהקלה של בעיית טחורים ואילו תה תאנים נמצא יעיל כפיתרון לסילוק פצעים מן הפנים.

מסעדות יוקרה רבות גילו את פרי התאווה הזה בשנים האחרונות וסלטים וקינוחים מבוססי תאנים טריות או יבשות הפכו למנות פופולאריות הזוכות להצלחה רבה.

לאור היתרונות התזונתיים הרבים של התאנים נדמה גם כי כדאי לשקול להמיר את קינוח הטירמיסו או פונדו השוקולד האהוב עליכם בקינוח טרי מן הטבע שמתיקותו הטבעית תספק לכם את הצורך בהמתקה מפנקת לאחר ארוחה דשנה וכמו כן יסייע לכם בפעולת העיכול של אותה ארוחה באופן שיטיב עם גופכם.

התאנה היא פרי פשוט לכאורה שהדימוי המיני שדבק באכילתו ובצריכתו נדמה כאחת מן ההפתעות היפות הזמינות והבריאות שהטבע מספק לנו על מנת לשפר את איכות חיי היום יום שלנו במחיר סביר ובזמינות גבוהה.

כדאי לכם לאמץ אותו בחום ולהוסיפו לרשימת המזונות היום יומיים שלכם. מוצר טבעי ובריא
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב