דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלב נאקות- סוד הימים הקדומים 

מאת    [ 22/08/2007 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 11101 פעמים ]

על השימוש בחלב ומוצרי לוואי של חלב על ידי בני אדם יש דעות שונות לכאן ולכאן. הוויכוח המדעי העז המתרגש בכל כמה שנים מחדש בנושא, נתמך על ידי עובדות מדעיות נוספות הצצות חדשות לבקרים.
מערכת מלב"י
בעלי הרגישות הגבוהה ללקטוז פזורים ביננו. אבל למולם, יש ציבור גדול הנהנה ממוצרי חלב וצורך אותם באופן יומי ובצורה קבועה.

חלב הנאקות הוא חלב ותיק כמו הסיכסוך הערבי הישראלי ויותר. המזרח הקדום שפע גמלים, ובעוד היום אנו רואים בהם לעיתים מפגע תברואי בלבד המתרוצץ בכבישי הנגב וגורם לתאונות דרכים, הרי שבימי קדם, ספינת המדבר הזו היתה השניה בחשיבותה עבור בני האדם לאחר המים.

תושבי המזרח התיכון הקדומים נעו ברחבי המדבריות בעזרת החיה המופלאה הזו, שינעו סחורות ממקום למקום, אכלו את בשרה, לבשו מלבושים מעורה ובנו את בתיהם בעזרתה וכמובן ניזונו גם מחלבה העשיר ולמדו לייצר שורה ארוכה של מוצרים נלווים ממנו.

מוצרי חלב של פרות וכבשים מכילים בתוכם אחוזים גבוהים של חומר המכונה קזאין. באופן נורמלי מתפרק הקזאין לחומצות אמינו, הדרושות לבנין חלבונים בגוף. אולם ישנם אנשים עם פגם במערכת החיסונית הגורם ליצור נוגדנים נגד האנזים שמפרק את הקזאין לחומצות אמינו. ברגע שאדם מפתח נוגדנים לאנזים זה, תהליך פירוק הקזאין שבחלב משתנה ובמקום חומצות אמינו נוצרים חומרים קאזומורפיים,חומרים שהשפעתם על גופנו קשה ודומה להשפעת מורפיום או הירואין.

חלב נאקות הוא חלב יוצא דופן מכל שאר משפחת הבהמות היונקות המוכרות לאנושות, שאת חלבן נהוג לעבד למוצרי חלב, שכן הוא נטול קזאין לחלוטין ובכך יחודו הרפואי הראשי.

חלב הנאקות שומני מאד ובניגוד למוצרי חלב אחרים אינו מכיל חלבונים כמו בתא- קזאין ובתא- לקטהגלובלין, שנמצאים בחלב פרה וגורמים לאלרגיות. לכן, אנשים שהם אלרגים לחלב יכולים בכל זאת לשתות חלב נאקות.

אחת התגליות המפתיעות של השנים האחרונות כי חלב נאקות הוא הקרוב ביותר לחלב אם וכיום גם נבדקת האפשרות לייצר תחליף חלב אם מחלב נאקות לאימהות אשר אינן מסוגלות או רוצות להניק, או לתינוקות שרגישים לתחליפי חלב.

חלב הנאקות אם כן, מצליח להחריג את עצמו בצורה יוצאת דופן ומרשימה כאחת מן הדיון הציבורי הנוקב בשימוש במוצרי חלב, בתרומתם או בנזק שהם גורמים לגופנו, בעיקר מכיוון שבמרכיביו הבסיסים הוא פשוט אינו דומה כלל לחלב המופק מבהמות אחרות.

התמיכה המדעית הראשונית בנושא מספקת כבר הוכחות חותכות לשיפור במערכת החיסונית שלנו בשל האפקט האנטי בקטריאלי והויראלי הגבוה המצוי בו. נתונים נוספים גם תומכים בהשפעתו על מחלות ריאה, מעיים ואפילו פסוריאזיס.

חלב הנאקות מכיל כמות משולשת של סידן וויטמין סי בהשוואה לחלב רגיל וכמות ברזל זמין גבוהה ונתון זה לכשעצמו מדהים את החוקרים.

התרומה המרכזית של מוצרי חלב הנאקות היא לחולי סוכרת, בשל השפעתו הטובה על תפקוד הלבלב, מה שתורם לירידה משמעותית של רמת הסוכר. בנוסף לכך אנשים הסובלים מבעיות עיכול קשות הראו שיפור משמעותי ביכולת העיכול של מוצרים שונים לאחר שהוסיפו לתפריט מוצרי חלב נאקות.

גם חולים כרוניים במחלות דרכי העיכול, אשר טופלו במשך שנים בטיפול תרופתי, מגיבים במהירות יחסית ומראים שיפור ניכר לאחר הוספת חלב נאקות לדיאטה.

מחלות נוספות אשר מוצרי חלב נאקות הראו יכולות גבוהות לסייע להן הן: זאבת, אלרגיות, אסטמה של העור וכוויות, הרפס, אולקוס, שחפת וברונכיטיס, דלקות חניכיים, בריחת סידן ואנמיה.

חלב נאקות מסייע גם לאנשים העוברים כימוטרפיה על ידי כך שהוא מוריד את טעם הלוואי של הכימותרפיה בפה, מסייע להחלמת פצעים בפה ומפחית את עוצמת גלי החום מהם סובלים החולים כתוצאה מהטיפולים.

הסגולות הטמונות בחלב הנאקות מרשימות, אך הפוטנציאל המסחרי הענק הגלום בו נמצא בימים אלו רק בשלבים ראשונים של מחקר וניסיון לתעש את יצורו. הדימוי הנמוך שנקשר בשימוש בארץ נובע בחלקו מזילזול ציבורי ומדימוי חברתי נמוך הנקשר בחיה עצמה ובתדמיתה.

כמו כן נסיונות שיווק קטנים קודמים בארץ לקו בחסר ברמה תברואתית ובעטיין שווק חלב נאקות ברמה לא טובה ולא הגיינית לשוק ובהוראת משרד הבריאות אף הוסר מן המדפים לאחר שנמצא מזוהם. נסיונות אלו יצרו נזק תדמיתי קשה לחלב הנאקות.

עם זאת, אין ספק שהמחקרים הרבים המצביעים על סגולותיו יביאו בהקדם לשינוי תפיסה. בעתיד הלא רחוק ניתן לנבא כי אנו צפויים לניסיון יצור מתועש נוסף שיפיק לקחים מן הפגמים שהיו בתהליך הקודם ויאפשר לכולנו להנות מסגולותיו של חלב הקסמים הזה
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב