דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


E-fluentials. הם משפיעים גם עליכם. 

מאת    [ 25/09/2005 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 4852 פעמים ]

התקשורת האלקטרונית והמסחר האלקטרוני שינו באופן דרמטי את חיי היום-יום של רבים.

חברת השיווק ויחסי הציבור ברסון-מרסטלר זיהתה על פי מחקר, קבוצת חדשה של מעצבי דעה ומשפיעים, שקיימת בתחומי המסחר האלקטרוני. חברי הקבוצה משפיעים ומעצבים את הדעות והעמדות של קהיליית האינטרנט בתחומים שונים.

לקבוצה זו ניתן השם "E-FLUENTIAL".
קבוצה זו מייצגת, להערכתם, 10% מאוכלוסיה המקוונת, והם נחשפים ליותר אנשים, בתחומים רבים מאשר המשתמש הממוצע. במחקר שצוין לעיל, זיהו את המאפיינים של החברים בקבוצה, זיהו את הדרך בה עם מעבירים הודעות, זיהו את האזורים בהם חברי הקבוצה פעילים ביותר ועוד משתנים רבים.
חברי הקבוצה משתמשים בטכנולוגיות קצה מתקדמות כדי לזרז שיווק מפה-לאוזן, כך שהמלצות שלהם על מוצרים יביאו לרכישה ממשית.
המחקר מציג, ש- 86% ממשפיעי הטכנולוגיה הללו, מתבקשים לתת עצות והמלצות, על ידי משפחה, חברים ועמיתים.


הכרת ההרגלים של השותפים בקבוצה זו הינה קריטית לארגונים ועסקים.

חברות יכולות לשמר מקורות מידע כלכליים על ידי פנייה מכוונת לאוכלוסיית יעד בעלת השפעה על דעותיהם של אחרים, ועל תהליך קבלת ההחלטות שלהם.
באמצעות שימוש בנוסחה של חברת ברסון-מרסטלר לזיהוי חברי קבוצת ה- E-FLUENTIALS , ניתן ליצור מאגר לקוחות אסטרטגיים לשיווק עתידי (באמצעות שיווק ישיר, סקרים ממוקדים בנושאים רלוונטיים וכד').

קבוצה זו של משפיעים פועלת בחדרי צ'טים, אתרי אינטרנט, בלוגים, אתרי שיתוף קבצים ותמונות ועוד. בכל אלה, הם יוצרים ומשנים דעות, מגדירים אופנות (טרנד), יוצרים מילון חדש (BUZZWORDS) ומשפיעים על מקבלי החלטות.
הם מנסים ראשונים כל מוצר טכנולוגי חדש שיוצא, ומשתפים באופן יזום ופעיל את התרשמותם אל מול קהל נרחב יותר מהקשרים האישיים שלהם.

98%-97% מהם הצביעו על איכות ופונקציות כמשתנים ראשונים שמשפיעים על ההחלטות שלהם לרכוש טכנולוגיה, לעומת 74% שנתנו לגורם המחיר. כ- 76% ציינו שהם קונים מוצר טכנולוגי על בסיס עיצוב וסטייל.
42% מהם קונים מוצר של חברה לאחר שבדקו את האחריות החברתית של החברה באמצעות תוכניות שונות.

מאפייני תקשורת:
ל- 92% מהם יש תקשורת פס רחב בבית, וכמחצית מהם מאובזרים בתקשורת אלחוטית. וזאת לעומת נתונים קיימים שרק 39% מאוכלוסיית הבוגרים בארה"ב הם בעלי תקשורת בפס רחב, ורק אחוז אחד משתמש בטכנולוגיות אלחוטיות בעת גלישה ברשת.
ל- 20% מהם יש טלפונים חכמים משולבים מכשירי כף יד עם גישה לדואר אלקטרוני. וזאת לעומת נתונים קיימים שרק לאחוז אחד באוכלוסיה יש גישה אלחוטית לדואר אלקטרוני.
83% מהם משתמשים בטכנולוגיה כדי לפתור בעיות עסקיות, והם מאמינים שטכנולוגיית חדישה ומשופרת מעניקה להם את היתרון העסקי.

במדגם שנערך בקרב 400 משפיעי טכנולוגיה, עולים הנתונים הבאים בכל הנוגע להתייחסות לחברות מסוימות ברשת ובאופן אישי:
81% משוחחים על ההתנסות שלהם מול חברה מסוימת, בטלפון או באופן אישי.
51% נותנים משוב לחברה באמצעות אתר האינטרנט של החברה,
ל- 33% יש בלוג אישי.
46% מפרסמים הודעות בקבוצות דיון.
41% מעבירים מידע על חברות בתוכנות למסרים מיידים.


E-fluentials...
אתרו אותם.
שוחחו איתם.
הזמינו אותם לקבוצות מיקוד.
היוועצו בהם בזמן יצירת טכנולוגיה חדשה.
בקשו מהם להנחות קבוצות דיון באינטרנט.
תנו להם לשווק אתכם.
והזהרו... כי הם יהיו שם גם כשתטעו.

ושמישהו יעשה טובה, וימצא להם שם טוב בעברית.



* בתרגום ועריכה חופשית. למידע נוסף www.efluentials.com
לאה אהרונוביץ-
אקדמאית בתחום טכנולוגיה וחינוך, עוסקת בניהול פרויקטים וניתוח מערכות מידע, ופועלת לקידום נושאים אלה בגופים שונים.
http://www.notes.co.il/lea



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב