דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדישדוש לשיגשוג, שיעור מס 2 - איך להפוך את הסדנה שלך לדבר החם ביותר בשוק הסדנאות 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 1144   [ נצפה 2510 פעמים ]

איך להפוך את הסדנה שלך לדבר החם ביותר ב"שוק" הסדנאות!!

סדרת שיעורים וטיפים לשיווק מוצלח של סדנאות בתחומים: הוליסטי, רוחני, מודעות גופנפש, יוגה, תזונה, רפואה משלימה ועוד.

 

אם הצטרפת אליי לשיעור הזה,  אז אני מניחה שאחד או יותר מהאפשרויות הבאות, מתאר את מצבך:

  • תחום העיסוק שלך מדהים אך המאבק להשיג מספר נאה של נרשמים ומשתתפים חדשים..נמשך ללא סוף?
  • תזרים ההכנסות שלך נמוך, לא מספק או לא עומד ביחס שווה לנתינה ולהשקעה שלך?
  • ברור לך כי שיווק נכון הוא הדבר שהכי חסר לך, ..אבל לא ממש בא לך להתעסק עם זה וגם אין לך מושג מאיפה להתחיל..
  • ביטלת כבר כמה סדנאות בעבר וממש אין לך חשק לנסות ולהרים שוב סדנה... (יכול להיות שהחוסר חשק הזה..מבעבע לעוד תחומים אחרים בחייך וזה כבר סימן שצריך לעשות משהו בנידון).

אם ענית כן, על אחד או יותר מהתחומים לעיל - אז יש לך סיבה טובה להמשיך ולקרוא את סדרת השיעורים שלי, אני בטוחה שאצליח ללמד אותך כמה כלים יעילים ופשוטים לעשייה.

 

שלום ותודה שהגעת לשיעור מס' 2:

חשיבות הנושא וכותרת הסדנה.

 

בשיעור הקודם למדנו:

  • על התנהלות עולם הסדנאות, על השפע וריבוי הפרסומים בתחום. קראנו לזה זירה, והבנו שכמו בכל זירה, גם פה ישנם כללים אשר קשורים לעולם השיווק והעסקים.
  • למדנו שהסדנה שלך היא מוצר לכל דבר ועניין ושהבחירה היכן למקם את המוצר הזה - היא שלך בלבד.
  • שכדי לבלוט ולמשוך את תשומת ליבו של הלקוח/תלמיד/משתתף - עלינו לייצר מסר ברור, חד ובולט לעין.

 

הכלל השני שלנו:  להתמקד, כמה שיותר!

 

אחת מהטעויות הנפוצות ביותר בשיווק סדנאות ולמעשה בשיווק בכלל, היא פנייה לקהל יעד גדול ככל האפשר בכדי להגדיל את מספר הנרשמים או המתעניינים בסדנה וכדי שלא נפספס, אף נרשם בדרך.

 

אני שומעת המון מלקוחותיי: "הסדנה הזו מתאימה לכולם!! כולם במתח...כולם רוצים שלווה..כולם רוצים אושר..."

ובכן..סביר להניח, אבל, זיכרו: כשאתם פונים לכוללללם, אתם בעצם לא פונים לאף אחד.

 

למעשה זה בדיוק הפוך!

כדי לבלוט, כדי שהמוצר שלך יהיה רלוונטי ונחשק, על הלקוח הפוטנציאלי לזהות את הצרכים שלו ואת עצמו כבר בכותרת הראשית של הסדנה שלך.

 

בבחירת הנושא טמון הזרע, אשר ינבוט וילבלב, אם נשתול אותו (נשווק) בחלקת אדמה טובה ומדושנת (קהל יעד מפולח) ואפילו יצמח ויהפוך לעץ מניב פירות, אם נדע לטפח אותו כראוי (נעניק ידע איכותי וכלים לתלמידים)

כל התחומים הנ"ל ידונו בהמשך, אך בינתיים נחזור לענייננו.

 

עלינו לבחור נושא ולהגדיר אותו בצורה ברורה וחדה! הנושא אמור לשקף את ידיעותינו ותחום ההתמחות שלנו ולהתבסס על ניסיון והצלחות עם לקוחות/תלמידים/מטופלים. התכנים של הסדנה אמורים להיות המשך ישיר ומעמיק של הנושא המוגדר.

 

ככל שנושא הסדנה יהיה צר ועמוק, כך יהיה לנו ברור יותר וקל לקבוע, את קהל היעד שלנו ומה הדרך הנכונה ביותר לפנות אליו מבחינה שיווקית.

 

Target market- קהל היעד, הינו נושא מהותי, אשר בו, נעסוק בהרחבה בהמשך.

הנה דוגמא: (סדנה אמיתית שפורסמה באינטרנט, ההערות שלי בשחור)

דמיון מודרך והרפייה עמוקה

סדנה חוויתית בת 4 פגישות, יום ה', 18:00-20:00

מה בעצם אתם מבינים מנושא הסדנה? מה זה אומר "הרפייה עמוקה" ..המילה "חוויתית" היא מילה "שקופה" שלא מעבירה בקורא שום רגש ולא נותנת שום הבטחה. שימו לב שהמילה הזו מופיעה פעמיים...

מס' המפגשים וגם התאריכים - מופיעים בכותרת, את מי זה מעניין כרגע? עוד לא הבנו את מהות הסדנה...

בסדנא חוויתית בת 4 פגישות נלמד את התיאוריה ונתרגל בצורה אינטנסיבית (מה זה אומר?)את הכלים הנפלאים הללו. חשוב לציין שבין הנושאים השונים שיילמדו ויתורגלו בסדנא:

דמיון מודרך - יסודות: כיצד לתרגל דמיון מודרך באופן איכותי? (יש תרגול שהוא לא איכותי?) דמיון מודרך לבריאות וריפוי, (אז זה לאנשים בריאים או חולים?) השגת מטרות ויעדים בחיים דרך דמיון (כן..אולי בדימיון)

 

שם שכזה הוא כללי ולא אומר כלום לאף אחד. אין כאן פניה ממוקדת לתחום, קהל או נישה מה שכן עולה בצורה ברורה זה מספר הפגישות והיום בו הן מתקיימות - המידע הזה, אינו רלוונטי כרגע, ואמור להופיע בסוף הדף.(נדון בזה בשיעורים הבאים)

 

לעומת זאת הנה דוגמא לנושא ברור וממוקד מטרה וקהל יעד:

 

(מה זה) קבוצת טיפול  (למי בדיוק) לאמהות חד הוריות (באיזה שיטה)  בשיטת החיבור לנשמה.

 

נפתחת קבוצה בהנחייתי לאמהות חד הוריות בירושלים. (מיקוד גאוגרפי ברור)
הקבוצה תעבור תהליך טיפולי, בשיטת חיבור לנשמה. (חיזוק המסר)
(איך זה נעשה) החיבור לנשמה מבוצע תוך מדיטציה מודרכת, המחברת אותנו לרסיסי הנשמה שאיבדנו,באירועים בעבריינו. 
(למה אני צריכה את זה) האירוע ה"רשום" בגופינו/זיכרוננו "תופס" מקום (ברמה האנרגטית) מתוך סך כל האנרגיה שעומדת 
לרשותנו ויוצר תחושות של דכדוך, עייפות וחוסר מוטיבציה....

 

הנה עוד דוגמאות לכותרת של נושא "צר ועמוק":

  • איך תצליח להתגבר על פחד קהל דרך תרגול של דמיון מודרך.
  • שיפור יכולת הריכוז לאנשים עם הפרעות קשב - דרך עבודה עם דמיון מודרך.
  • סדנת יוגה דינאמית לנשים עם משקל עודף

 

לסיכום:

אל תלכו אחרי הנטייה לפשט ולהשתמש במילים מפוצצות שלא מבטיחות בעצם כלום. שווה להשקיע מחשבה ולמקד טוב וברור מה אתם מציעים ולמי בדיוק. תזכרו תמיד לא לפנות לכולם אלא לאנשים אשר באמת זקוקים לידע שלכם.

 

נ.ב. קטן..

בשיעור הקודם קיבלת תרגיל בו נתבקשת לשים לב, אילו פרסומות תופסות את תשומת ליבך.

מטרת התרגיל הייתה להבין שהסביבה שלנו מוצפת באלפי מסרים פרסומיים..המוח שלנו מתוכנת בצורה כזו שדברים שלא מעניינים אותנו ולא נוגעים לנו, פשוט לא נבחין בהם ..מבחינתנו הם שקופים! בלתי נראים!

אתם לא מאמינים לי?? כנסו ללינק הבא, יש בו מבחן קטן שישאיר אתכם פעורי פה!

http://viscog.beckman.illinois.edu/grafs/demos/15.html

 

תודה על ההקשבה, לימור.

נתראה בשיעור מס' 3.

 

 

 

 


לימור שי - יעוץ עסקי הוליסטי


קידום עסקים, ליווי אישי, שיווק, ופיתוח רעיונות - הכל בראייה הוליסטית


054-5721982


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב