דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלטונין לבעיות שינה 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 5293 פעמים ]

מחקרים מצביעים על כך שמלטונין מסייע להסדיר את מחזורי השינה הטבעיים שלה הגוף. אבל אין זה אומר שככל שלוקחים יותר מתוסף המלטונין כך עדיף או שרצוי לקחת אותו לתקופות זמן ארוכות. לקיחת המלטונין צריכה להיעשות לתקופה קצובה לשם הסדרת השינה.
מלטונין הינה הורמון המיוצר בגוף האדם. קרי, הורמון טבעי שמסדיר ומווסת את מחזורי השינה היקיצה. השעון הביולוגי, המנגנון האחראי של השינה מושפע מרמות המלטונין. ההורמון נקרא לפעמים כהורמון החשיכה שכן החשיכה מעוררת את הייצור לש ההורמון בעוד אור היום מדכא את הפעילות שלו במערכת העצבים שלנו. ישנן ראיות לכך שייצור המלטונין קטן עם הגיל. דהיינו, ככל שמזדקנים פוחתות רמות המלטונין בגוף. יש מקרים שהייצור נפסק לחלוטין. שינוים הורומנליים בגיל הבלות עלולים להשפיע באופן משמעותי על היכולת לישון.

 

מחקרים מראים כי תוסף המלטונין יעיל במקרים של הפרעות שינה שנובעים ממצבים רפואיים שינה כמו גם מתוצאה של יעפת ועבודה המבוססת על משמרות. יחד עם זאת, אנשים מגיבים באופן שונה לתוסף וזקוקים למינונים שונים. קביעת המינון היא מאוד אינדיבידואלית וניתן לדעת האם מינון מתאים רק לאחר שנוטלים אותו ומבצעים ניסוי וטעייה עד למציאת המינון הנכון.

 

עבור רוב האנשים הבריאים, מינון נמוך של מלטונין גורם למעט מאוד תופעות לוואי כאשר התוסף נלקח עד לשלושה חודשים. יחד עם זאת, יש אנשים שעלולים להרגיש תופעות לא רצויות כגון כאבי ראש, בחילות, עצבנות, חלומות ביעותים והאטה בזרימת הדם. במיוחד במינון של 3 מ"ג ליום. מלטונין יכול לגרום גם לעייפות לכן לא רצוי לקחת אותו ולנהוג.

התרופה אינה מיועד לילדים ושים בהיריון. כמו כן, היא אינה מומלצת לחולים כרוניים במחלות כגון קרוהן, סכרת, זאבת, אפילפסיה ועוד. אנשים שסובלים מבעיות אלו  צריכים להיוועץ ברופא המשפחה לפני רכישת תוסף המלטונין. עבור רכישת מלטונין אין צורך במרשם רופא, התוסף לא נבדק באופן המחמיר שנבדקת תרופה לכן יש חשיבות היכן רוכשים את התוסף שכן האיכות משתנה ממקום למקום. מומלץ לרכוש את התוסף בבתי מרקחת שמתמחים בהכנות רוקחיות.

מינונים:

כאמור, המינון שיש לקחת שונה מאדם לאדם.  ככלל אצבע מומלץ להתחיל במינון נמוך (פחות ממיליגרם אחד) ורק אם אין השפעה לעלות במינון. מחקרים מראים כי אין בהכרח הבדלים בהשפעה על הסדרת השינה בין מינונים נמוכים לגבוהים.
 
איך להשתמש בתוסף?
למי שסובל מבעיות שינה כתוצאה מחרדה, לחץ, שעות עבודה לא שגרתיות, מומלץ לקחת את התוסף בשעות הלילה כחצי שעה עד שעה לפני שהולכים לישון.
 כדי להימנע מתופעה של יעפת לאחר טיסה, מומלץ לקחת את מלטונין לפני הטיסה ופעם נוספת אחרי שנוחתים לפני שהולכים לישון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב