דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמו אוויר לנשימה 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 2529 פעמים ]

בנשימתנו הראשונה אנחנו מקבלים את "כרטיס הביקור" שלנו לעולם. הנשימה היא מהות הקיום שלנו, זו המנקה, המחזקת והמעניקה לגופנו את החיוניות ולנפשנו את האיזון והנעימות. הקפידו להיות מודעים לנשימה שלכם ותעניקו לגופכם את מתנת החיים הגדולה מכולן.

 

שקט בחדר הלידה. עוד לחיצה, ויצור קטן מחליק אל העולם. עוד רגע קט, והוא אוזר את כל כוחותיו, נושם, ופורץ בבכי. "מזל טוב", מכריז הרופא. תינוק חדש בא לעולם.

 

ואכן, נשימה ראשונה היא מזל גדול. היא מביאה הקלה גדולה כשהיא מגיעה, ולחץ רב אם היא מתעכבת. היא מעניקה את רוח החיים באפנו ומאפשרת לנו לחיות, פשוטו כמשמעו. הנשימה היא מהות הקיום שלנו. היא המחדירה חמצן המסייע ליצירת האנרגיה בתאים, היא המחדירה לגופנו אור ותנועה, הכרחית לתהליכי הצמיחה והגדילה. אם לא נהיה מודעים לנשימה- נקרב אלינו את הזקנה. ביום לכתנו מהעולם - כשהנשימה עוזבת את גופנו, מסתיים תפקידנו עלי אדמות.

 


אין פלא - שכשאנחנו עצובים, כועסים או מתוחים, שמחים או נרגשים - הנשימה שלנו היא סוג של "מדד נפש" ומספרת את סיפור ההרגשה שלנו טוב מאיתנו. אנשים שפופים, מדוכדכים, נושמים בכבדות ואף עוצרים את נשימתם ואילו אנשים רגועים, שמחים ושלווים נושמים בנינוחות, נשימות עמוקות ומלאות, ומכניסים לגופם את כל הטוב שבטבע.

 


כמה דברים על נשימה:


נשימה היא כלי עבודה מצוין: המאפשר לאבחן את מצבו של אדם. נשימה נינוחה, כבדה, מהירה - כל אחד ממצבים אלה מאפשר ללמוד דבר או שניים על האדם.


פעולת הכנסת והוצאת האוויר: מאפשרת לנו "להיטען" בחמצן ולנייד החוצה פסולת של פחמן דו חמצני.


נשימה נכונה ועמוקה: החלק החשוב בנשימה הוא דווקא הנשיפה המפנה מקום לשאיפה. נשימה עמוקה וטובה תשפיע על התיאבון שלכם, תשחרר מחסומים, תשפר את זרימת הדם ואת גוון העור. נשמו לרווחה, ומדי פעם עצרו את הנשימה לכמה שניות בין השאיפה לנשיפה ולהפך.


הלחצים והמתחים מתחילים בנפש, במחשבה: הם נשמרים בזיכרון ומשפיעים על ההרגשה שלנו. לחץ מתבטא בעצירת הנשימה, מה שגורר עייפות, סטרס, כאבים בגוף והיווצרות מחלה. רוצים להיות בריאים יותר? תנשמו!


נשימה מודעת ולא מודעת: הנשימה היא אחת המערכות המעידות על מה שמתרחש בגוף שלנו ובעיקר על מה שגופנו, בחוכמתו העתיקה, יודע טוב מאיתנו. האם יש לנו שליטה על הנשימה? אולי לחצי דקה, דקה, שתיים, אך לא מעבר לכך. הנשימה היא רפלקס וטוב שאין לנו שליטה עליה - שכן כך החיים נמשכים גם בשינה.


רוצים לנשום כהלכה? הכניסו אוויר לגופכם דרך האף והוציאו דרך הפה. הכנסת האוויר דרך האף מאפשרת לגופנו לסנן את האוויר הנכנס לגוף מוירוסים, לכלוך ומזיקים שונים אחרים.


רוצים להירגע מיום עבודה עתיר לחצים? שבו ברגיעה, עצמו עיניים ונשמו כמה נשימות עמוקות אל הבטן. נשימות ארוכות, עמוקות וקצובות ישפיעו על מערכת בעצבים שלכם וירגיעו לחצים.

 

 

טיפ

הירדמו והתעוררו עם 10 נשימות של הערכה, אהבה, השראה וביטחון, ואז צאו וחיו את החיים כך.

 

 

הידעתם?
בריאות שלמה אפשרית רק למי שלומד לשלוט בנשימתו וכך גם במחשבותיו. אלה שמעניקים דגש מיוחד לנשימה כחלק בלתי נפרד מחייהם לומדים לנשום אחרת, לחשוב אחרת ובכך להפוך את הנשימה לכלי עבודה שמטרתו לשפר את איכות החיים ואריכות הימים.

הכותב דר' רפי פרטר כירופרקטור מוסמך מוסמך הינו המנהל קליני של מרכז בריאות רפאל המספקת טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב