דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2298 פעמים ]

גרפולוגיה – תורת הכתב, נולדה כנראה כבר בעולם העתיק וניתן למצוא את שורשיה בתרבויות הקדומות, ביניהן התרבות הסינית, היוונית, הרומית והנוצרית, וגם בתרבות היהודית. גרפולוגיה מסתמכת על ההנחה, כי יש קשר הדוק וישיר בין צורת הכתב של אדם לבין אישיותו, קשר שהוא עד כדי כך חזק, עד שבאמצעות ניתוח כתב ידו של אדם ניתן לבצע ניתוח של אישיותו. על סמך ניתוח זה ניתן לעשות מעין אבחון של האדם, ולספק לו ייעוץ בתחומים שונים כגון קריירה וזוגיות, וכן לסייע לאחרים ללמוד אודותיו, כפי שנעשה בתחומים כמו גרפולוגיה משפטית או גרפולוגיה תעסוקתית, שעליהן נרחיב בהמשך.

גרפולוגיה – אמת או מיתוס?

רבים שואלים גם את עצמם וגם גרפולוגים שונים העוסקים בתחום, האם יש בה, בגרפולוגיה, אמת מוחלטת. התשובה היא, שאין תשובה מוחלטת לשאלה זו. גרפולוגים מקצועיים יגידו, שאין כמו גרפולוגיה כדי לאבחן את תכונותיו ואת מצבו של אדם מסוים, ואילו אחרים יגידו שאין בגרפולוגיה מאום, משום שכתב ידו של אדם יכול להשתנות בכל רגע נתון. על כך ישיבו גרפולוגים, כי זה נכון שכתב ידו של אדם יכול להשתנות, אולם שינוי זה נובע משינוי במערכת העצבים שלו, שמעיד גם הוא על משהו המתחולל בקרבו. עוד יוסיפו אותם גרפולוגים, כי גם אם ינסה אדם לשנות במכוון את כתב ידו, הדבר לא יצלח משום שתמיד יישארו סימנים לכך שלא מדובר בכתב ידו הטבעי, הרגיל. מחקרים שהתבצעו בתחום לא העלו תשובה חד משמעית, אולם עד היום ישנן בשטח מספיק הוכחות לכך, שאבחון שנעשה באמצעות גרפולוגיה ועל ידי גרפולוגים מוסמכים, מקצועיים ומנוסים, הינו בהחלט אבחון ראוי שתוצאותיו – אמת לאמיתה הן. הדעות בעניין יישארו, כנראה, חלוקות, אולם אין ספק כי ביצוע ניתוח גרפולוגי של כתב היד יכול בהחלט לסייע ולומר לפחות משהו על "בעליו".

אבחון באמצעות גרפולוגיה

גרפולוגיה, כאמור, יכולה לשמש ככלי אבחון. גרפולוגים רבים מציעים אבחון גרפולוגי לאנשים הזקוקים לייעוץ ולהכוונה בשלושה תחומים מרכזיים בחייהם: עבודה, קשרים אישיים ועסקיים וכמובן – זוגיות. באמצעות אבחון גרפולוגי לצורך הכוונה תעסוקתית יכולים גרפולוגים לתת לאדם כיוון תעסוקתי ולייעץ לו, על פי כתב ידו, אילו תחומים תעסוקתיים ואילו מקצועות מתאימים לו; אבחון גרפולוגי לצורך בחינת קשרים עסקיים מתבצע באמצעות ניתוח גרפולוגי של כתב היד של האדם שעמו אתם אמורים לקשור קשר כלשהו, כגון בעל חברה שאתם עתידים לחתום איתו על חוזה עסקי, אדם שאתם אמורים לצאת איתו לטיול ארוך וגם מטפלת שאתם בוחנים לצורך טיפול ביקיריכם. אבחון גרפולוגי יכול ללמד אתכם יותר על אותו אדם, ולסייע לכם להחליט אם לקיים את הקשר האישי או העסקי איתו, או לחפש אדם אחר. אבחון לצורך זוגיות באמצעות גרפולוגיה יכול לתת לכם מידע הן על עצמכם ועל סוג האדם שאתם מחפשים כדי ליצור עמו זוגיות טובה.

גרפולוגיה משפטית – אמת בכתב היד

אין ספק, כי גרפולוגיה היא תחום מרתק, ואבחון גרפולוגי המתבצע על ידי גרפולוגים מוסמכים יכול בהחלט ללמד אתכם על עצמכם ולהתוות לכם דרך. אחרי הכול, אם נעזרים בגרפולוגיה תעסוקתית על מנת להחליט אם אדם מסוים מתאים למשרה מסוימת, וכן גרפולוגיה משפטית כדי להכריע אם שני מסמכים נכתבו על ידי אותו אדם אם לאו – כנראה שיש בה משהו, שגם המילים הכתובות לא יצליחו להעביר. כדאי לנסות, סביר מאוד להניח שיהיה לכם אחרי אבחון גרפולוגי הרבה חומר למחשבה. בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב