דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: לגור בעיר, להרגיש בכפר 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2813 פעמים ]

לגור בעיר או לגור בכפר? הרי לכם דילמה שבפניה ניצב האדם המודרני בכל יום מימי חייו. כשהוא מקבל לבסוף החלטה כלשהי הוא יודע שעד כמה שהוא שלם אותה עדיין יש מישהו בו שהיה מעדיף משהו אחר: אם הוא בוחר לגור בעיר, הרי שקול קטן מזכיר לו את הכפר; אם הוא בחר לגור בכפר, הרי שקול קטן מזכיר לו את כל הטוב שבעיר. לכן, מי שכבר בחר לגור בעיר יעשה בחוכמה אם הוא יסדר לו כמה סוככים במרפסות או בחצר של הבית שלו. כך הוא יוכל ליהנות ולו במעט מתחושה קלה של כפר בלב העיר.

תנאי מקדים להנאה מהסוגים השונים של סוככים שניתן למצוא היום אצל המשווקים למיניהם הוא שלצרכן שרוכש סוככים נאים לעין יהיה בכלל מקום להתקין אותם בו. לכן, מומלץ, לכל מי שיכול, להשיג לעצמו דירה בעיר שבה יש מרפסת אחת לפחות. למזלנו יש הרבה דירות שכאלה כך שיש לנו כר פעולה נרחב שבו אפשר להתקין סוככים מכל הסוגים ומכל המינים.מי שיש ברשותו מרפסת יכול לצאת מארבעת הקירות של הבית החוצה, לשבת באוויר הפתוח וליהנות ממעט מרחב אל מול עיניו. נכון שלא מדובר במרחבים של הכפר אבל גם זה משהו. חוץ מזה, גם הכפר הוא לא תמיד הדבר שאנחנו מדמיינים. אנשים רבים שגרים בכפר לא רואים מרחבים מהבית שלהם כיוון שהם מוקפים בבתים אחרים.

אבל למה לנו להיות שליליים? נחזור אל העיר ואל המרפסת. המרפסת, אם כן, מעניקה לדייר העירוני הממוצע את האפשרות לצאת החוצה מהבית מבלי להיות באמת מחוץ לבית. כשהוא יושב במרפסת ונהנה מהמרחב המוגבל אך מספק הוא עלול להיתקל בבעיה ישראלית טיפוסית: השמש. כמובן שאין לנו שום דבר נגד השמש ואנחנו מבינים את החשיבות שלה לקיום החיים עלי אדמות, להבשלתם של תפוחים וליצירת האפשרות להשתזף על החוף. עם זאת השמש יכולה להבריח את האדם מן הישוב היישר בחזרה אל הבית והמזגן; אלה נמצאים למרבה הצער בין ארבעת קירות הבית. והמרחבים, מה יהיה עליהם?

אלא שהתקנת סוככים יכולה לפתור את בעיית השמש בצורה יעילה למדי. הרבה אנשים כבר עלו על הפיתרון המבריק הזה. כל מה שצריך זה להתקין סוככים ואז אפשר לחזור למרפסת ולשוב וליהנות מהמרחב ומהאוויר הפתוח, גם אם הוא לא לגמרי נקי וזך.

האפשרות ליהנות מכל העולמות היא משאת נפשו של האדם המודרני. האדם מן הישוב בימינו איננו מוכן להתפשר כמו בעבר. הוא רוצה לגור בעיר אבל ליהנות מהיתרונות של הכפר. השילוב בין מרפסת עירונית ובין סוככים הוא שילוב שמאפשר לאדם מן הישוב לגור בעיר אבל לדמיין – ולו קצת, ולו לרגע – שהנה הוא גר בכפר. כאשר האוויר הפתוח מלטף אותו כשהוא יושב על מרפסת ביתו ומוגן מהשמש בזכותם של משווקי סוככים נדיבים, הוא יכול לדמיין לרגע שהנה הוא יושב בין כרי דשא ובוסתנים ומניח לרוח הבאה מההרים ללטף אותו.

מה היינו עושים בלי סוככים? היינו נאלצים לבחור סופית בין העיר ובין הכפר ולהיפרד לשלום מהיתרונות של החיים שעליהם ויתרנו. אין מה לומר: מזל שיש לנו סוככים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב