דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: למה היא עדיין לא כבשה את העולם? 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 3007 פעמים ]

אם נורת לדים זה דבר כל-כך טוב, איך זה שעדיין יש נורות ליבון בחנויות תאורה? אם מנורת לדים זה דבר כל-כך נהדר, איך זה שעדיין אפשר לקנות מנורות מסוגים אחרים? אם תאורת לדים היא כל-כך נהדרת, מדוע היא עדיין לא כבשה את העולם? מבלי לזלזל ביתרונות הרבים של נורת לדים, חשוב להזכיר את החסרונות שלה כדי להכיר טוב יותר את המגבלות של הטכנולוגיה המתקדמת הזו. כך יהיה ניתן להבין מהם המכשולים שעדיין ניצבים בין גופי תאורה עם נורת לדים והשתלטות מוחלטת על עולם התאורה.

מחיר

המכשול הראשון שעומד בפני נורת לדים בדרכה להשתלט על העולם הוא המחיר שלה. העלות של מנורת לדים עדיין גבוהה בצורה משמעותית מהמחיר של מנורה רגילה ולכן צרכנים רבים נרתעים מההשקעה הראשונית הגבוהה ומעדיפים להישאר עם נורות מסוגים פרימיטיביים יותר אבל גם זולים יותר. אמנם ניתן לטעון שהעלות הכוללת של מנורת לדים נמוכה בסופו של דבר ממנורה רגילה כיוון שהיא בעלת אורך חיים משמעותי בהרבה וגם צורכת פחות חשמל. עם זאת כאשר עומדים מול מדפי הנורות ורואים את המחיר של נורת לדים לעומת המחיר של נורת ליבון או פלורוסנט, עדיין צרכנים רבים מעדיפים שלא לקנות נורת לדים.

איכות אור

הדעה המקובלת היא שאיכות האור של מנורת לדים הא איכות נמוכה יותר מזו של מנורות מסוגים אחרים. הסיבה לכך היא שסוג האור שפולטים גופי תאורה עם נורת לדים שונה המאור שאליו רגילה העין האנושית. ייתכן ובסופו משל דבר מתרגלים לאור של גופי תאורה אלה אך עדיין נדמה שיש מקום לשיפור בכל מה שקשור לאיכות האור של תאורת לדים ביחס לאור של תאורה מסוגים אחרים. בנוסף, ייתכן והתפוצה של גופי תאורה עם נורת לדים תרגיל אותנו לאור הזה וכבר לא נרגיש בהבדל.

פיזור אור

האלומה של נורת לדים היא צרה יחסית לאלומת האור של נורות מסוגים אחרים. כדי להתגבר על המגבלה הזו צריך להוסיף מראות בתוך גופי תאורה או לשלב כמה נורות ביחד.

תשתיות לא מתאימות

כדי להתקין נורת לדים אין די בבית מנורה רגיל. עדיין לא ניתן למצוא כיום נורת לדים מתברגת שניתן להשתמש בה כמו בנורת ליבון או פלורוסנט שאותן ניתן להבריג בכל בית מנורה. ניתן כמובן למצוא סוגים שונים של מנורת לדים שבה ניתן להחליף נורות לדים אך מי שרוצה לעבור לתאורת לדים בבית אינו יכול לעשות זאת בקלות. כדי להתקין גופי תאורה עם נורת לדים יש צורך לעיתים בעבודות גבס אם לא רוצים להסתפק בסתם מנורת לדים על השולחן או על הקיר. ייתכן ועם הזמן התשתיות בבתים ובמרחב הציבורי יותאמו להתקנתן של נורות לדים ואז תיפתר הבעיה הזו. כיום עדיין זה מהווה מכשול משמעותי עבור תאורת לדים.

חוסר יעילות בטמפרטורת קיצוניות

נורת לדים מושפעת מטמפרטורת הסביבה. כאשר חם מאוד הנורה מתחממת וכאשר קר מאוד היעילות שלה יורדת בצורה משמעותית. גם בתחום הזה יש עוד מקום לשיפור אולי באמצעות בידוד של גופי תאורה מסוג זה או כל פתרון טכנולוגי אחר שיבטל את השפעת הסביבה על הנורה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב