דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים? 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3308 פעמים ]

השאלה הזו כמעט תמיד נשאלת בראיון עבודה, ולמעשה מהווה את אחת השאלות החשובות- היא מספקת למראיין הצצה לחלק ממרכיבי התפיסה העצמית של המועמד כמו גם השאיפות שלו, התפיסות שלו לגבי ערכים כמו work/life balance, מידת הרצון שלו לנהל ועוד. כחלק מהכנה לראיון עבודה, זו אולי אחת השאלות שהכי חשוב להתכונן אליהן- התשובה צריכה להציג אתכם כמי שהחברה רוצה אצלה לפחות לחמש השנים הבאות. כיום, בעידן בו הקריירה היא דינמית יותר מבעבר ועובדים מחליפים מקום עבודה אחת לכמה שנים, המענה על שאלה כזו הופך יותר ויותר מורכב.

  במענה על שאלה כזו, כדאי להתאים אותה לסוג הארגון ולמראיין. נתחיל מסוג הארגון: יש הבדל בין חברה יציבה וגדולה שכנראה לא תעבור שינויים מבניים תכופים בחמש השנים האלו לבין חברת סטארט-אפ שעשויה להיות מונפקת או להימכר, או משרד עו"ד קטן שעשוי להתמזג עם משרד אחר וכו'. בחברה גדולה ויציבה היררכיית התפקידים לרוב לא תעבור זעזועים משמעותיים לאורך השנים, ותוכלו לחשוב קדימה היכן אתם רואים את עצמכם בתוך ההיררכיה הזו. בחברה או משרד קטן, אופק הקידום הוא שונה ולעתים לא ברור, ולכן במקרה כזה חשוב קודם כל שתחשבו במונחים של עצמכם- איפה מקצועית אתם רואים את עצמכם בעוד 5 שנים (מעמיקים בתחום העיסוק שלכם, מנהלים צוות עובדים, חולשים על תחומים נוספים, וכו').   לגבי המראיין- לא מומלץ לומר למנהל מקצועי מראיין שבעוד 5 שנים אתם רואים את עצמכם מחליפים אותו. גם אם זה נראה לכם ברור שלא אומרים כזה דבר, ישנם מועמדים שחושבים שהצהרה כזו תיתפס כאמביציוזית ואמיצה. התחושה האחרונה שאתם רוצים ליצור אצל מראיין היא תחושת איום. אחד הדברים המשותפים לכם כמרואיינים ולמראיינים שלכם הוא הצורך בתחושת ביטחון. על מנת ליצור אצל המראיין תחושת ביטחון בבחירה שלו בכם הפגינו ביטחון ביכולותיכם, עניין מקצועי בתחום העיסוק שלכם, ורצון להתפתח מקצועית לאורך זמן. המראיין שואל את השאלה הזו כי הוא רוצה להבין את הנכונות שלכם להתמיד בתפקיד ובארגון, ואת מידת ההתאמה בין התפקיד לבין השאיפות שלכם.   לסיכום, איך תכינו את עצמכם? נסו לחשוב עם עצמכם אם אכן יש לכם יעד ל-5 שנים קדימה. חשבו איפה אתם רואים את עצמכם, במה אתם רוצים להתמחות, באיזה סוג של ארגון אתם רואים את עצמכם. בהנחה שיש לכם קו מנחה כללי של התפתחות קריירה, נסו להתאים אותו לתפקיד אליו אתם מתראיינים. כחלק מההכנה לראיון למדו על התפקיד ועל הארגון כל מה שניתן (השתמשו ב-Google, הפעילו קשרים, חפשו ב-LinkedIn ועוד). שלבו בין נתיב הקריירה האידיאלי שלכם לבין מסלולי הקריירה, המבנה הארגוני ואפשרויות הקידום בארגון, כך שתוכלו לענות את התשובה הטובה ביותר. בנוסף, השתמשו בשאלה הזו כדי לספק למעסיק אינפורמציה שחשוב לכם להעביר- תחומי העניין שלכם, היתרונות שלכם, מדוע אתם מתאימים למלא את התפקיד וכו'.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב