דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות המבצע 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 2219 פעמים ]

 

הדעה הרווחת של בעלי העסקים בעבר הייתה כי לא כדאי לעשות מבצעים ומכירות חיסול וזאת משום שכאשר בעל עסק מוכר את המוצר שלו בהנחה או במבצע הוא מוכר אותו במחיר נמוך ממחירו בשוק.

חשיבה זו נכונה כביכול, כאשר מתמחרים מוצר כלשהו נכללים בתמחיר הרבה משתנים כגון: עלות המוצר, ייבוא, הוצאות קבועות ומשתנות וכ"ו... דבר המקשה על בעל העסק מלהוריד את מחירו של המוצר, על פי ההיגיון עדיף להשאיר את המוצר בחנות מאשר למכור אותו במחיר נמוך ממה שנקבע לו מלכתחילה,חוקי הכלכלה אומרים כי מחיר יקר של מוצר מוריד את הביקוש לו.

מצב זה יוצר דילמה אצל בעל העסק אשר מצד אחד רוצה רווח גדול יותר מהמוצרים ומצד שני רוצה להגדיל את הביקוש כלומר למכור יותר.

לאט לאט הובן כי מוצר אשר נשאר במלאי יותר מידי זמן גם כן עולה לחברה כסף ולכן חברות גדולות וקטנות אשר התפתחו בתחום השיווק בכלל ובשיווק אגרסיבי בפרט הבינו כי עדיף למכור מוצר במחיר עלות ואף להפסיד ממנו ולא ל"התקע" איתו במלאי ולכן אנו רואים מיום ליום יותר ויותר מבצעים, הנחות וסיילים ברשתות השיווק השונות.

ניתן לחשוב שמבצעים והנחות היו בארץ ובעולם מאז ומתמיד ואף אחד לא המציא את הגלגל, משפט זה נכון בחלקו וזאת משום שלא צריך להיות גאון גדול בשביל לדעת שמבצע ימשוך יותר לקוחות לחנות ממצב רגיל אף על פי כן ניתן לראות התפתחות בצורה קיצונית בתחום המבצעים, נשאלת השאלה למה?

התשובה לכך מורכבת מפרמטרים שונים ולא רק בגלל שמבצע מכניס יותר לקוחות לחנות, כמובן שזהו הגורם העיקרי וזו המטרה הסופית ולמרות זאת אנשי שיווק חושבים קצת מעבר, ניקח לדוגמא רשת אופנה אשר בסוף העונה מורידה מחירים על מנת להתפטר מהמלאי של עונה זו, עד היום היה ניתן לראות כי שיטה זו מוכיחה את עצמה אבל אנשי השיווק לא נשארו אדישים למצב והבינו שהלקוח הפך ל"קצר בזמן" כלומר למרות המחיר הזול בסוף העונה הלקוח לא רוצה להצטייד בבגדים לשנה הבאה אלא הוא רוצה זאת כאן ועכשיו ולכן הגישה של להוריד מחירים לקראת סוף העונה לקחה צעד אחד קדימה וניתן לראות כי מחירי סוף העונה מקדימים את זמנם וניתנים כבר בתחילת העונה.

זווית נוספת בתחום היא פרסום, כמה שהמבצע יהיה יותר אטרקטיבי ופרובוקטיבי יעניק לבעליו יותר פרסום, לדוגמא רמי לוי (שיווק השיקמה) אשר בולט מאוד לא רק במחירים הזולים שלו אלא גם בפרסום ה"זול" שלו, אחד מהמבצעים הפרובוקטיביים שלו היה מכירה של עוף שלם בשקל, לכאורה נראה כי רמי לוי איש טוב ודואג שלכל משפחה יהיה עוף לשבת, נכון הדבר אך זוהי לא המטרה היחידה, אין ספק כי מכירה זו לא הייתה רווחית במיוחד והוא אף הפסיד הרבה כסף ולמרות זאת הפרסום וההד שעשה מבצע זה היה שווה את המכירה הלא רווחית הזאת.

לסיכום אנו רואים כי מבצעים והנחות הם דבר אשר משתלם ללקוח ולבעל העסק כאחד, למרות שלמראית עין נראה כי פעמים רבות הדבר לא משתלם.

ניתן לראות כי מיום ליום מבצעים הופכים דומיננטיים בחברות רבות, אנו נתקלים בהם בצורות שונות כגון הנחות, קופונים דילים יומיים וההתפתחות שלהם הולכת וגוברת, ומי יודע מה בצעד הבא של אנשי השיווק?

בנוסף מבצעים מובאים אל הלקוח בכל סוגי המדיות ואם בעבר ראינו אותם רק בעיתונים כיום אפשר למצוא אותם ברדיו בטלוויזיה וכמובן במדיה שתופסת תאוצה מיום ליום באינטרנט.

מאמרים נוספים וכמובן מבצעים והנחות ניתן למצוא גם באתר שלנו

www.saleit.co.il

פשוט למצוא מבצע 

www.saleit.co.il פשוט למצוא מבצע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב