דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלגות לימודים - דברים שכדאי לדעת 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 3178 פעמים ]

סטודנטים רבים מחפשים דרכים שונות למימון לימודיהם בין אם מדובר בעבודות לסטודנטים, עזרה מההורים, פירעון של חסכונות או מלגות לימודים. למרבה המזל, יש שפע של מלגות לימודים לסטודנטים ואומנם לא כולם ימצאו מתאימים למלגות, אבל תמיד כדאי להגיש בקשה למלגות לימודים. אם לא תקבלו מלגות, לעיתים קרנות שונות יעניקו לכם הלוואות לסטודנטים בתנאים אטרקטיביים. המדריך הבא יסייע לכם להבין איך לחפש מלגות ללימודים, מתי להגיש מלגה וכיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

הגשה מתוזמנת
הטיימינג להגשת מלגה הוא חשוב מאוד. אל תפספסו את התאריך הסופי להגשת מלגות, קחו בחשבון שהליך השגת כל המסמכים והגשת המועמדות יכול לקחת זמן ולכן, חפשו בהקדם מלגות, ברגע בו החלטתם להירשם לשנת הלימודים. כמובן שישנן מלגות שניתן להגיש גם במשך תקופת הלימוד ולקבל החזר על שכר הלימוד בצורה רטרואקטיבית או לקבל סיוע לשנים הבאות. בכל מקרה, חשוב לברר מראש כמה זמן עומד לרשותכם להגשת המלגות השונות ולכלול בפרק זמן זה חיפוש והמצאת מסמכים, ארגונם והגשת המועמדות.

בעקבות המלגה המבוקשת
חשוב לחפש בכל מקור אפשרי אופציות למלגות, חפשו מלגות במנוע החיפוש של גוגל ובאתר של רשם הקרנות הסוקר מלגות מסוגים שונים. שימו לב שיש מלגות שונות המסווגות על פי מאפיינים שונים כמו למשל, מאפיין עדתי, מאפיין מקצועי, מאפיין עירוני ומאפיין ייעודי. כך שגם אם מבחינה סוציו אקונומית המצב שלכם לא תואם לקריטריון של סיווג מסויים, יכול להיות שיהיה לו משקל אחר בסיווג אחר של מלגה. נסו את כל הדרכים. מלגות לפי מאפיין ייעודי יכולות להתאים לכם אם בחרתם לימודי מחשבים למשל ויש מלגות שמוצעות למי שפונים למקצועות הטכנולוגיה והמחשבים. כמו כן, בדקו אם מוסד הלימוד בו בחרתם ללמוד מציע קרנות מיוחדות לסטודנטים ולמועמדים.

ההגשה קובעת
טרם הגשתם מלגות, חשוב מאוד שתגייסו את כל המסמכים, ההמלצות והחומרים האפשריים שיסייעו לכם להוכיח את התאמתכם לזכאות למלגה וזה כולל גם את אופן ההגשה (למשל, מסמכים מקוריים) ואת סדר ההגשה, למי להגיש וכיצד (בדואר אלקטרוני, בדואר וכולי). מומלץ להוסיף גם מכתב אישי ולצרף אותו לבקשה למלגה ואם יש ממליצים, צרפו גם מכתבי המלצה. מובן שחשוב לחשוב על מקורות מימון נוספים בהנחה שהמלגה לא תאושר ולא להסתמך על המלגה כדי למממן את הלימודים עד שהכסף יעבור עליכם. ישנן מלגות שמותנות בהתנדבות, שעות קהילה, ציונים ועוד – בררו מראש מה הן ההתניות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב