דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ ארגוני - כיצד להתאים יועץ לארגון שלך 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 3335 פעמים ]

אז החלטתם לנסות ייעוץ ארגוני. אולי השורה התחתונה אינה מה שהייתה, אולי יש מתחרה חדש שמקשה עליכם, אולי אתם מעוניינים לקצץ בהוצאות או לייעל את העבודה. ישנן סיבות רבות לבחור בייעוץ ארגוני או יעוץ עסקי, כי אלה יכולים לסייע במגוון בעיות ומצבים. השאלה היא איך לבחור את היועץ המתאים עבורכם ועבור העסק שלכם?

מה הן התכונות הרצויות ליועץ?


    • הקשבה: ייעוץ ארגוני שמונע על ידי יועץ שמעדיף לדבר מאשר להקשיב לעולם לא יהיה מוצלח, שכן כמות המידע שהיועץ צריך לעכל היא אדירה, ואם הוא מגיע עם תשובות מוכנות מהבית במקום להתאים אותן לצרכים המדויקים של העסק שלכם - הוא לא האיש המתאים עבורכם.
    • דיסקרטיות: יועץ שמספר פרטים רבים ומדויקים על לקוחות קודמים הוא יועץ שעלול לא להתאים לכם אם אתם פועלים בתעשייה בה שמירה על דיסקרטיות וסודות מקצועיים היא עניין קריטי. כשהוא יגיע ללקוח הבא ויישאל מספר שאלות, קיים סיכוי טוב שלא ישמור את המידע לעצמו.
    • יכולת ללמוד: יועץ שלומד הן מכישלונות והן מהצלחות הוא איש מקצוע יעיל שמתקדם במקום לדרוך במקום. שאלו אותו על ההישגים ועל הכישלונות שלו ושקלו את התשובות שלו מתוך הפריזמה של יכולת הלימוד. אין יועץ עם ניסיון של ייעוץ ארגוני שלא חווה כישלונות, ואם הוא לא הסיק אף מסקנה ראויה מכישלונותיו ייתכן שהוא אדם שאיננו נוטה לקחת אחריות, ולפיכך עלול להיות איש מקצוע בעייתי.
    • אובייקטיביות: על ייעוץ ארגוני להיעשות בצורה שקולה וקרה, ללא סנטימנטים וללא רגשות. הכל נכון, אבל לא מדובר בנושא תיאורטי, אלא בטיפול באנשים בשר ודם. אקדמאי לא יידע איך להעביר החלטות מבעד לפוליטיקה הארגונית או לעקר את התככים מעוקץ בבואו לעשות שינויים מרחיקי לכת. מאידך, יועץ שנוטה "לקחת צד" או לפתח נאמנות לעובד או מנהל מסוים במקום לעסק כמכלול לא יעשה את עבודתו נאמנה.
    • ראש פתוח: ייעוץ ארגוני שלא נעשה מתוך ראש פתוח לכל דרכי הפעולה הקיימות הוא ייעוץ קלוקל שעלול לא לראות את האפשרויות המוצלחות והטובות ביותר עבור העסק שלכם ולהתעקש על פתרונות מתאימים פחות במקרה הטוב, וכושלים במקרה הרע.
    • אסרטיביות: יועץ עסקי שמתחנף אליכם או חושש לעמוד מולכם לא יעשה עבורכם עבודה מלאה. האיש שלכם לא צריך לשוש אלי קרב, אבל הוא לא יכול להיות אדם שנרתע מעימותים ומעדיף לוותר כדי לעקוף חיכוכים. אי אפשר לבצע שינויים מבלי לדרוך לאנשים על הבהונות. אנשים לא אוהבים שינויים ועל היועץ לדעת כיצד להתמודד עם התחושות האלה.

דרישות נוספות

איש מקצוע עם ניסיון בייעוץ שיווקי, פיתוח עסקי או פיתוח ארגוני לא יתאים לכם אם מה שאתם מחפשים הוא דווקא לצמצם בכוח אדם בצורה יעילה, ולהיפך. כך שחשוב להתאים את הכישורים ואת הניסיון של היועץ לעבודה עצמה.

לא מומלץ להסתפק בתעודות הכשרה למיניהן אלא לברר לעומק את סוג עבודות ייעוץ ארגוני שעשה בעבר וכיצד הן מכשירות אותו לעבוד עבורכם כעת.ישנם יועצים עסוקים שמעמיסים על עצמם כמות עבודה בלתי אנושית כדי לגרוף רווחים גדולים, ואז לא יכולים להשקיע את כל המשאבים בכם ובצרכים שלכם, או לחילופין מאצילים סמכויות לשותפים זוטרים למיניהם.

לכן חשוב לבדוק מבעוד מועד אילו פרויקטים נוספים ממלאים בימים אלה את היומן של היועץ בו אתם מעוניינים.ייעוץ ארגוני היא אמנם עבודה מכניסה, אך איננה פשוטה וקלה, והיא דורשת השקעה של שעות רבות.

היועץ שלכם צריך לקיים אתכם סדרת פגישות, פעם-פעמיים בשבוע, וגם עם המנהלים ועם עובדים נבחרים. בין פגישה לפגישה עליו לקרוא חומר רב ולעמוד במטלות שאתם מציבים לו. זו הדרך היחידה לעבור ייעוץ ארגוני ברמה גבוהה.

השל רייחלביץ - ליווי עסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב