דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי מחשבים ונטוורקינג - קשרים כבר בתקופת הלימודים 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1649 פעמים ]

אחד הקשיים הגדולים של בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב הוא מציאת עבודה בתחום. אומנם מדובר במקצוע לימוד מבוקש מאוד בתחום לימודי מחשבים, אבל דריסת רגל בתעשייה ללא ניסיון תעסוקתי אינה מובנית מאליה.
מרבית המעסיקים והחברות המובילות בתחום ההייטק יעדיפו עובדים בעלי ניסיון או בוגרי תואר ראשון במדעי המחשב שיש להם חיבור מקצועי קודם לתעשייה.
קשרים מקצועיים עם גורמים בתעשיית ההייטק יכולים לקדם את הסיכוי למצוא עבודה או לקבל הצעות עבודה בתחום. אך רוב הסטודנטים ללימודי מחשבים עסוקים בתקופת הלימודים בצליחת המבחנים ולא תמיד שמים דגש על בניית קשרים או מוניטין מקצועי ואלה נכנסים לסדר העדיפויות שלהם רק בתום הלימודים.
כדאי להקדים ולכוון קדימה. חשוב מאוד כבר במהלך הלימודים לטפח קשרים עם אנשים בתוך התעשייה ולשקוד על רזומה מקצועי, כדי שבשנה האחרונה ללימודי התואר או מיד בתום הלימודים תוכלו להשתלב בהצלחה בעבודה בתחום.
לפניכם מספר דרכים לבנות רשת קשרים ולקיים נטוורקינג מוצלח כבר במהלך תקופת הלימודים:

ללמוד אצל הטובים בתחום
לימודי מחשבים אצל מרצים מובילים מתוך תעשיית ההייטק תבטיח לכם ידע עדכני וכלים רלוונטיים לצרכי המשק. כמו כן, תוכלו לקבל מידע על מה נדרש היום וכיצד עובדים בתעשייה, נהלי עבודה, אסטרטגיות, מידע פרקטי יקר ערך. מידע זה מעניק לכם פרספקטיבה ישימה על התחום והוא חשוב מאוד למעסיקים עתידיים. כמו כן, אם תציינו בקורות החיים שלמדתם אצל מרצים בעלי מוניטין בתעשייה תהיה לכם טביעת איכות מרשימה.

היחשפות למעסיקים פוטנציאליים
נצלו כל הזדמנות לנטוורקינג, בין אם מדובר בפורומים מקצועיים, כנסים מקצועיים, פגישות והרצאות עם מרצים מבחוץ. אם תלמדו במוסד לימודים שמפגיש אתכם עם אנשי מפתח מהתעשייה, יהיו לכם הזדמנויות ליצירת קשרים אסטרטגיים כבר בתקופת הלימודים. בנוסף, אם יהיה לכם פלטפורמה ייחודית, אתר אינטרנט, בלוג וכולי להציג בהם את הרזומה שלכם כולל ציונים, הערכות, עבודות לדוגמא ולחשוף את הפורטפוליו שלכם בפני מעסיקים עתידיים, השקיעו בכך מאמצים, כיוון שזה כרטיס הביקור שלכם.

ניסיון מקצועי – עבודות לסטודנטים
יתרון חשוב לנטוורקינג ולשדרוג הרזומה המקצועי במיוחד בעת לימודי הייטק הוא הצגת ניסיון קודם. כבר בתקופת הלימודים מומלץ לפנות זמן לעבודה, ולכן, מראש כדאי לבחור מסלול לימודים במקום המאפשר לכם לשלב בין לימודים ועבודה (למשל, מציע מתכונת של לימודי מחשבים בערב). אם תעבדו בתחום הלימודים שלכם לא רק שתוכלו למממן את הלימודים, תהיה לכם אפשרות להציג בהמשך גם הכשרה מעשית קונקרטית. כמו כן, בעת העבודה אומנם תהיו על תקן של סטודנטים של לימודי הייטק אבל תוכלו ליצור קשרים מקצועיים עם הממונים או קולגות ואולי כך לסלול את הדרך להצעת עבודה אטרקטיבית אחרי סיום הלימודים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב