דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברה - חומרי הדברה מסוכנים 

מאת    [ 28/03/2011 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 3954 פעמים ]

כיום, בעידן המודרני נעשה שימוש נרחב בחומרי הדברה שונים ומגוונים – אם זה בחקלאות, במגזר העסקי או במגזר הפרטי. תפקידם של חומרי ההדברה הוא בעצם להילחם ולמגר יצורים מזיקים למיניהם, אולם מכיוון שמדובר ברעלים שהם מסוכנים – הדעות לגבי השימוש בהם הן חלוקות (ולפיכך גם המגמה היום, היא להשתמש בחומרי הדברה שהם יותר "ירוקים", ויותר ידידותיים לסביבה).

על מנת להבין, למה בעצם חומרי הדברה נחשבים לחומרים כה קטלניים, ומסוכנים, בואו ראשית, נבין בעצם מהם חומרי הדברה ואיך למעשה הם עובדים. חומרים המשמשים להדברת מזיקים הם חומרים המשתייכים לקבוצת "הזרחנים האורגניים" או לקבוצת "הקרבמטים". הם עובדים על עקרון הדומה לאופן פעולתו של גז-עצבים. כשאותם חומרים באים במגע עם הגוף, הם בעצם משתקים את פעילותו של אנזים בגוף הקרוי "אצטיל-כולין-אסטרז", ואחראי להעברת הגירוי העצבי, במפגש בין קצות העצבים לשרירים. כתוצאה מכך משתתקות בגוף מערכות שונות (ביניהן גם מערכות השרירים ומערכת הנשימה) – מה שמוביל בסופו של דבר למותו של היצור החי מחוסר חמצן ומחנק.

כמובן, שמידת הקטלנות של חומר הדברה, באה ביחס ישיר למינון שלו ולאובייקט עליו הוא פועל – כלומר חומר הדברה שיהיה מסוגל לשתק ולהרוג חרק קטן או מזיק, לא יביא בהכרח לאותם תוצאות אצל אדם בוגר. יחד גם זאת, חשוב לזכור, שאם אדם מסוים, ייחשף ברגע נתון, לכמות גדולה של חומר הדברה או לחומר הדברה שהוא בריכוז גבוה – הדבר עלול לגרום לסכנת נפשות של ממש, שעלולה אפילו להסתיים גם במוות.

אחת הדוגמאות המפורסמות, לשימוש לא אחראי בחומרי הדברה שהסתיים במוות, התרחשה לפני מספר שנים - כאשר לקוח, שתה בטעות חומר הדברה, שהונח ללא השגחה ע"י מדביר שבא לבצע הדברה בביתו. בספטמבר 2000, הגיע מדביר לבית של לקוח לבצע הדברה, כשבידו האחת מכשיר ריסוס ובידו השנייה בקבוק "קוקה קולה", שעטיפתו הוסרה, ואשר הכיל חומר ריסוס קטלני במיוחד. המדביר הניח את הבקבוק, ובו חומר הריסוס על השולחן במטבח, ובשעה שדיבר עם בני הבית, ניגש הלקוח לבקבוק השתייה, ובתום לב מזג את חומר הריסוס שבבקבוק לכוס ושתה. כתוצאה מכך, הובהל הלקוח לבית-חולים, אושפז, וכעבור שבועיים נפטר. כמובן שאותו מדביר, הורשע בגרימת מוות ברשלנות ((על כך שהניח את בקבוק הריסוס ללא השגחה). בדיעבד גם הסתבר, שאותו מדביר החזיק רישיון הדברה שאינו בתוקף מזה למעלה מ-10 שנים.

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.


המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב