דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים כמפתח שמירת הכושר השכלי 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2064 פעמים ]

ממש כפי שספורט מפעיל את השרירים, כך לימודים מפעילים את המוח. וכפי שהשריר מתחזק עם החזרה על הפעילות, כך גם המוח מתחדד ויכולותיו גדלות, או לפחות אינן נסוגות. למעשה, יש גם פעילויות ספורטיביות המפעילות את המוח ומסייעות בו זמנית לשמירה על כושר גופני ומנטלי. כך למשל, במהלך משחק כדורסל, או אפילו טניס, השחקנים נדרשים בהחלט "להפעיל את הראש" ולא רק את הגוף!


אבל לענייננו, גם אלו שאינם עוסקים בספורט פיזי, יכולים וצריכים להמשיך ולהפעיל את המוח בכל גיל על מנת לשפר את היכולות השכליות ולסייע במניעת מחלות ניווניות שונות.


הפעלת המוח יכולה להיות במשחקי שחמט, קלפים, או כל משחק אסטרטגיה אחר. מחקרים מראים כי מי שמשחק ברידג' באופן קבוע, מאמן בכל את שני צידי המוח בפעילויות שונות ומחדד את היכולות השכליות, ביניהן הזיכרון, יכולת הניתוח האנליטי, יכולות הקשורות במספרים ואף יכולות חברתיות. ישנם אף מחקרים המראים כי שחקני ברידג' מפחיתים בחצי את הסיכון ללקות באלצהיימר!


אם אינכם משחקים ברידג', אל דאגה. כל הפעלה של המוח במטלות לימודיות מאתגרות משפרת את היכולות ומסייעת בשמירה על בריאות מנטלית ושכלית. לכן, כדאי מאד לא להפסיק ללמוד אף פעם ולהמשיך לאתגר את המוח בכל גיל. לא רק שלימודים אינם עניין רק לצעירים, אלא הם אף חשובים, אולי יותר, בגילאים המבוגרים יותר.


אפשרויות הלימודים בגיל מבוגר רבות -


1. לימוד עצמי של נושאים - בעידן האינטרנט, תחומי ידע רבים ומגוונים פתוחים לכולנו וניתן לקרוא עליהם באופן חופשי באתרים כגון ויקיפדיה, או אתרים יעודיים.


2. קורסי העשרה - חיפוש קצר באינטרנט יעלה עשרות קורסי העשרה באיזור מגוריכם, שאינם למטרות השגת דיפלומה או הסמכה מקצועית. קורס מתאים יכול להיות מאתגר לא פחות מבחינה אינטלקטואלית ובהחלט לגרום לנו להתאמץ ולאמן את המוח.


3. קורס לתואר - תואר אקדמי או מקצועי אפשר להשיג בכל גיל. גם אם אין בכוונתכם "לעסוק" במקצוע, בין אם כי אתם בגיל הזהב, או כי מעדיפים לעסוק במקצוע אחר, עדיין אין מניעה לכוון את לימודיכם כך שבסיומם תוכלו להתהדר בתואר (ראשון או נוסף) בתחום אחר.


האפשרויות רבות ותצטרכו לבחון את אלו המתאימות לכם, מבחינת הזמן וההשקעה הנדרשים, המחויבות למסלול וכמובן, התקציב. זכרו כי לבני גיל הזהב מוצעות אפשרויות לימוד, לפעמים בחינם, על ידי הרשויות המקומיות, כך ששווה לפנסיונרים שביננו לבדוק גם את האופציה הזו.

אתם מוזמנים לקרוא עוד על הנושאים האלו בבלוג ללמוד. אם אתם מחפשים רעיונות ללמידה ובכלל לאיכות חיים משופרת בגילאי הפנסיה, אל תשכחו לבקר בבלוג גיל הזהב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב