דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ועכשיו לפרסומות- ביקורת פרסומות 

מאת    [ 20/08/2007 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 7336 פעמים ]

פרסומות של לוריאל פריז- קרם למיצוק העור ומסקרה דו צדדית
"להיראות צעירה בגילי- זו לא שאלה" - אומרת הדוגמנית בפרסומת. יש אולי למישהו מושג בת כמה היא? בטוח לא בטווח הגילאים הרגיל לדוגמניות (15-19) ומצד שני- גם ממש לא נראה שהיא בגיל "מקומט" (ואולי זה בזכות הקרם הקסום, אנחנו מקוות בסתר ליבנו...).
אבל אז ממשיכה לה הפרסומת, שמתחילה בהבטחות גדולות, ואילו האותיות הקטנות אומרות אחרת:
"המוצר נבדק בקרב 29 נבדקות"- סליחה?? מבחינתנו, יכול להיות שניגשו לכיתה ג'2 ונתנו לכל הבנות שם לנסות את הקרם, והמשפט ממשיך "במעבדות לוריאל פריז" , ויותר חמור "93% דיווחו על שיפור במראה העור" . אכן נחמד, הגעת למעבדה שבה נותנים לך קרם לניסיון (כנראה שבחינם), האם: 1. תעדיפי לגשת לשולחן הכיבוד ולאכול מהקינוחים (בתקווה שישמנו קצת את עור הפנים). 2. תשימי את הקרם, תטעמי מהקינוחים, אבל תקטלי את הקרם כשישאלו אותך עליו. 3. תגיעי בכל שבוע למדגמים של "לוריאל פריז". ההתחבטות אינה פשוטה.

בפרסומת אחרת שרצה עכשיו, של אותה חברה ממש והפעם- למסקרה דו צדדית, סומכים אפילו עוד יותר על חוסר תשומת הלב (או אולי הטימטום?) של הקונות הפוטנציאליות ורושמים בגדול, מצד שמאל עליון של המסך: "לראשונה בלוריאל"!
ובכן, ישבו להם חבורת קופירייטרים מוכשרים וחשבו- חייבים לרשום שזה לראשונה בישראל. "אבל" הזדעק אחד הקופירייטרים, "המוצר הזה קיים בשוק הישראלי מאז שנות ה-80" מה נעשה?? חשבו חשבו, ובסוף הגיעו לפתרון הגאוני "לראשונה בלוריאל"
- נכון, המוצר כבר קיים, המקור הוא של חברה אחרת שכבר השתפרה עם השנים, אבל אצלנו, בלוריאל, הוא נוצר רק עכשיו, ומה מושך יותר לקנות מאשר ההיסטוריה האיטית משהו של החברה..

פרסומת של כללית קול- 3 מוצרי חלב ביום
נתחיל ונאמר שהפרסומת מעבירה מסר חשוב ו"בריא", אבל רק, איך לאמר, קצת מעצבנת...
א. מאגר הסידן בגוף עד גיל 22 הוא הקובע את גורל העצמות שלי לכל חיי?? לא כדאי לתת איזו תקווה להורים (אליהם כנראה מכוונת הפרסומת), שגילם סביר להניח יותר מ-22? מצבכם אבוד, לפחות על הילדים תשמרו... קצת עצוב, לא?
ב. אולי די עם ילדים שנראים,מדברים וחושבים כמו מבוגרים? הקונספט של ילדה שמגיעה לאמא שלה לייעוץ "בנקאי", ועוד שואלת על דיבידנדים, איך נאמר בעדינות, עולה על העצבים.
ג. ולסיום, באמת, אבל באמת, שאין דרך יותר פשטנית וחסרת טעם להראות קשר דם מאשר כיווץ אף מעצבן, שאותו- כמה חמודי דודי, עושה גם האמא וגם הבת. לא נותר אלא להציע לילדה להיגמל מהתכונה בהגיעה לגיל 8, ולאמא- טוב, כבר דיברנו על זה, להורים כאן אין תקווה ממילא.

פרסומות למרכך לשיער "פנטן"
שתי פרסומות של "פנטן" רצות עכשיו, בשתיהן מנסות לשכנע אותנו בחורות יפות לקנות את המוצר. הפרסומת שעברה "ישראליזציה"- ובה מופיעה אפרת רייטן יכלה להיות משכנעת בעיני אם רק השיער של רייטן נראה היה יותר אמיתי: כמו בהרבה פרסומות למוצרי שיער, אנחנו אמורות/אמורים להאמין שהשיער זה, שכל שערה בו דומה בדיוק לשנייה, ושאין בו קצוות מפוצלים או בכלל קצוות (ונראה שנקטע באמצעות מחשב באמצע) הוא שיערה הטבעי של רייטן או של כל יצור אנושי אחר. מה לעשות שאנחנו רואים לפעמים את הדוגמנית מושלמת השיער בתפקיד המנחה- וככה השיער שלה בטח לא נראה. נראה טוב- כן, נראה קורן- כן, אבל פשוט נראה גם אנושי, תכונה חיובית לשיער, לא?
הפרסומת השנייה לאותו מוצר, מתחילה במשפט על אמת חיים, עם נגיעה בתורת הזן: "כשמשהו חלש הוא נשבר בקלות"- אומרת הקריינית, ובעודי מהרהרת במשפט הנוגה, כותבת הדוגמנית (אולי משפטי זן נוספים?) ושפיץ העיפרון שלה נשבר.
ולמי שלא הבין/ה עד עכשיו- הדוגמנית גם מצמידה את העיפרון לשיערה (אה הא! זו בעצם השוואה בין עפרון חלש לשיער חלש!), פשוט... הבנו כבר מקודם, זה הכל, אנחנו אנשים חכמים.
ומצד שני אני מבקרת פה פרסומת של חברה שהתפרסמה לראשונה במשפט הסתום משהו "שיערי חזק פי 2.5" (2.5 כוחות סוס? 2.5 קילומטר בשעה? 2.5 מה???), אז אני באמת מבקשת יותר מידי...

ובואו לא נסיים עם כמה ציונים לשבח
הפרסומת לתפוצ'יפס עם הקול של דוב נבון במשפט המחץ "תפוצ'יפס- טבעי שלא תשלוט בעצמך"- פרסומת טובה, לא מניפולטיבית, והקול, הקול עושה את ההבדל.

הפרסומת לבליסטיקס לשפתיים- פשוט ויפה, שפתיים מחייכות, גם השיניים יפות-אני השתכנעתי.

ולבסוף הפרסומת החדשה והבאמת מדליקה לבדין הכחול, עם הדמויות המצוירות המקסימות, ואסי הקרוע שאפילו הוא מתרכך בזכות המוצר... הממ.. טוב, פרסומת באמת טובה אז אני לא אזכיר שום דבר על המשפט בסוף "הדרך שלך (את) לתת קצת יותר"- כולנו יודעים שגם גברים מכבסים, או בעלי פוטנציאל כזה, נכון?

טליה דיין
ירושלים
talush_d@hotmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב