דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ועכשיו לפרסומות- על פרסומות שמבטיחות בריאות 

מאת    [ 20/08/2007 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 6671 פעמים ]

הבריאות הפכה ממזמן למוצר, משהו שאפשר לשים עליו תג מחיר, לקשט בקצת (ועדיף בהרבה) יופי, והכי חשוב- כמו בפרסומת לכל מוצר- חשוב שיבטיח הרבה יותר מבריאות. ההבטחה לבריאות הפכה להבטחה לאושר, ליופי, לנעורים נצחיים.
במשך שבוע עקבתי אחרי לקטי פרסומות, ומתוכן התמקדתי בפרסומות העוסקות בבריאות , כדי לספר לכם קצת על המניפולציה של הפרסומות, והכי חשוב- למה כדאי לכם לשים לב כשאתם הולכים לקנות מוצרי מזון.

א. מוטיב ההקלה על האמא העובדת- כמעט בכל פרסומת למזון בריאות, תופיע דמות האמא העסוקה שרוצה להאכיל את ילדיה במזון בריא, תוך התחשבות במגבלת הזמן שלה. הפרסומת לביסלי דק החדש פונה בדיוק לקבוצה זו. הביסלי החדש הוא אפוי, מועשר בסיבים תזונתיים, ואפילו באומגה 3- התוסף הכי אופנתי, שמקושר לריכוז, הצלחה בלימודים, אנרגטיות, ועוד הרבה. גם הפרסומת לדגנים מלאים של נסטלה מקלה על האמא העובדת: פשוט חפשי את הפס הירוק של נסטלה על האריזה. כמה פשוט. אז מה בעצם הבעיה? שלא כל מה שמסומן לנו ב"אור ירוק" בסופרמרקט, ולא כל מה שמועשר בתוספים "בריאים" הוא בריא. נשמע מסובך? בדיוק בשביל זה אני פה, לספר לכם על העקרון הכי פשוט ?עקרון הדמיון. לדוגמה- מוצר כמו במבה, עשוי במקור מבוטנים. עכשיו כל מה שנשאר זה לקחת בוטן (נו טוב, אפשר גם לדמיין), ולעומתו במבה קטנה וצהובה. מה אתם אומרים, דומים? כנ"ל לגבי דגני בוקר. עקרון הדמיון מראה לנו עד כמה עבר האוכל עיבוד מזיק, לפני שהגיע לשווקים. וביסלי? הממ... מישהו יודע למה בטבע דומה הביסלי??? הסעיף הזה, נכון, מסמן בערך 80% ממוצרי הסופר כלא אכילים, ומצד שני מסמן סוג אחר של מזון כבריא ומזין (רמז: לא נמצא אותו בפרסומות כמעט, היצרן הוא הטבע).
ב. להיות חתיכה בכל גיל- טוב, כמה לא מקורי: כמו בפרסומות מכל תחום, הבטחה לבריאות מגיעה, כאמור, עם הבטחה להיות צעירה ויפה, ומספר הקסם הוא 9. זוכרים את מחזיק המפתחות שעולה רק 9.90 ?? את הקומקום ב99 ?? את מכונת הכביסה ב999 ?? כשהמוצר הוא בריאות (ולמעשה- יופי), מס' המזל 9 מתייחס לקלוריות: גלידות נסטלה החדשות ב-99 קלוריות לגביע, וקרקרים בחבילות אישיות כשבכל חבילה 99 קלוריות. גם הפרסומת לyellow- עם עז הג'אנק פוד שצריך להיפרד ממנה, מבטיחה מעדן בריאות ברק 199 קלוריות. מה רע, בעצם? עבור רובה הגדול של האוכלוסייה בישראל, שאינה סובלת מעודף משקל המאיים על הבריאות, מוצרי הלייט/דיאט/מופחתי הקלוריות- אינם בריאים, ואפילו, תחזיקו חזק: אינם עוזרים בירידה במשקל. מחקרים הראו שאנשים שאוכלים מוצרי דיאט נוטים לאכול הרבה יותר מהם, ולחוות פחות שובע.אוכל דיאטתי עבר גם הרבה פעמים עיבוד נוסף בדרך להיותו כזה. כל זה, כאמור, אינו מתייחס לחולי סוכרת, או לכאלה הנמצאים בעודף משקל המסכן את בריאותם. אז מה לעשות? לאכול אוכל שפעם היה נחשב "רגיל": לא מעובד, לא ממותק בתחליפי סוכר, טבעי. כמה פשוט ככה קל.
ג. מילת הקסם "ביו"- מהפיכת מוצרי הביו- העשירים בחיידקים המועילים לגוף, התחילה במוצרי החלב, ועד מהירה הפכה למוצר בפני עצמו (אקטימל), והפרסומת החדשה לדגני בוקר, המועשרים בסיבים תזונתיים פרו ביוטיים, מראה שלא נס ליחה של המהפיכה. עוד רעיון חסר בסיס? אז זהו, שלא, מוצרי הביו הוכחו כמועילים לעיכול, ומחזקים את המערכת החיסונית. כך שאם אתם נאלצים לבחור מוצר שאינו עונה ל"עקרונות" האחרים, הביו הוא פתרון טוב.
ד. מוטיב הבריאות מן הטבע- הכי נפוץ, הכי מוכר: טבעי. היוגורט טבעי, המיץ מחומרים טבעיים בלבד, האנטיתיזה לג'אנק פוד זה אוכל טבעי, וטבעי=בריא. מה, לא? אז זהו, שלא. חומרים טבעיים אכן עדיפים על מוצרים המכילים חומרי מאכל מלאכותיים, אך מצד שני- אינם מבטיחים כלל בריאות. השאלה היא- עד כמה המוצר מעובד. גם הרואין, סתם לידע כללי, מופק מחומרים טבעיים בלבד. אז איך לבחור? חזרו לסעיף א...

טליה דיין
ירושלים
talush_d@hotmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב