דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לספור קלוריות..ולהיות גם בריא 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 885   [ נצפה 2845 פעמים ]

אנו נוטים לחשוב שככל שנאכל אוכל בריא יותר, כך  נוסיף בריאות לגופנו, אולם כיצד נגדיר אוכל בריא?  מה הכמויות באיזה תדירות לאכול?

ניקח צעד אחד קדימה!  האם מיץ ממותק בריא - רבים ישמעו וישר ישללו,  מיץ ממותק לא בריא לגוף , הורס את השיניים, משמין, ובהחלט לא בריא.  אך בנוגע לאדם שביצע פעילות מאומצת, או סבל שעבד במשך 3 שעות רצופות במאמץ רציף וגבוה? או מתאמן בחדר כושר שאך עתה סיים הרמת משקולות , ומתכונן לדווש באופניים לביתו? ובכן אין ספק שבמצבים כאלו בהם מאגר הסוכר בגוף  נגמר, ביצענו פעילות גופנית מאמצת, ואנו מתכוננים לבצע פעילות נוספת, אין ספק שנזדקק להחזיר לעצמנו אנרגיה בצורה המהירה ביותר, וכמובן גם נוזלים, ואין טוב במקרה כזה ממשקה ממותק.

 

ומה בנוגע לפירות - ובכן, כולנו תמימי דעים ..  פירות זה בריא !!!

ובכן בפרי יש נוזלים, סוכר מסוג פרוקטוז בעיקר ויטמינים וסיבים.

לגבי נוזלים וויטמינים כולנו תמימי דעים כמה שיותר .. לגבי סוכר.. ?  עדיף בין הארוחות , ראשית, מאזן את רמת הסוכר שהספיקה לרדת מאז הארוחה הקודמת. ולגבי סיבים תזונתיים? ובכן זהו למעשה רכיב שלא מתעכל בגוף , כמו שנכנס ככה גם יוצא. ובכן הוא לא יוצא לבד .. בצבא זה נקרא חוטר.. שמכניסים לקנה של הנשק ומנקים באמצעות חתיכת בד וחוט..  כך גם הסיבים מנקים את גוף.  והם לרוב נמצאים בקליפת הפרי. בזמן שלשול  למשל נפחית את כמות הסיבים.  ובאופן כללי  לאדם בריא מומלץ לאכול 2-3 פירות בין הארוחות כדי למצות את צריכת הויטמינים מינרלים והסיבים, ולאזן את רמת הסוכר בדם.

 

נחזור לשאלה המרכזית במאמר? מדוע לספור קלוריות -

ובכן ראשית נקדים ונאמר , חשוב לספור קלוריות אך לא די בכך!

אם נהיה מודעים לגופנו ונשתדל להקשיב באמת למה שהגוף צריך, ולהעניק לו, אין ספק שהגוף יכיר לנו תודה. ובכן מה הגוף צריך? מה זאת אומרת לשמוע לגוף -

אתה עייף - מותש? אין לך כוחות? ואתה לא סובל מבעיות בריאותיות, אל תתבייש לאכול סוכריה , קוביית שוקולד, כדור גלידה,פרוסת עוגה. זה ישפר את ההרגשה שלך , וכל עוד לא הפכת את זה להרגל יום יומי . עד רבה .. אך אם יש לך נטיה להשמנה, או שאתה בדיאטה ספור קלוריות ותראה שאתה לא חורג מהמטרה שהצבת ! ובדוק שאכן ספקת לעצמך  את מלאי הויטמינים והמינרלים לו אתה זקוק.

זכור שהגוף זקוק במצבים נפשיים ופיזיים שונים למאכלים שונים.

בצעת פעילות גופנית , הזעת , איבדת מים, מלח. קח משקה ממותק ערבב עם מים ביחס של 50 אחוז, הוסף קורט מלח ושתית משקה אנרגיה.

 

ושוב נחזור לשאלת המאמר .. כשתדע להכיר מה הגוף באמת צריך , מספיק לספור קלוריות.!!! בשביל להיות בריא וגם לעמוד במטרות שהצבנו.

 

כדי להגיע למצב שמספיק לספור קלוריות עלינו ללמוד ראשית מה להכניס לגוף בכל מצב ומצב לאורך היום. מה לאכול בבוקר, בצהריים בערב, בין הארוחות, וכשתוקף אותנו רעב.

לעיתים אנו מרגישים צורך למתוק, יש להבחין האם עברו שעות רבות מהארוחה האחרונה או שכלל לא הכנסנו לפה מזון מהבוקר, במקרה כזה עדיף לאכול פרי ולאחר זמן מה לאכול ארוחה מסודרת. ואם בכל זאת לא מסוגלים לאכול פרי או ארוחה מסודרת, עדיף חטיף בריאות פלוס משקה על בסיס חלב כמו שוקו.

 

נתקפנו בבולימיה, אנו מסוגלים לאכול כמויות אדירות של מזון בבד אחד. תלעסו לאט, תשתו במהלך האכילה מעט, ועדיף לפני הארוחה. אם אפשר תאכלו לפני הארוחה סלט גדול.

ותבדקו מדוע הותקפתם בבולימיה האם אתם מצויים שעות רבות ללא מזון? אם כן תצטיידו בפירות או סנדוויץ'' או סלט , ותאכלו לפני הופעת התקף הרעב.

 

במידה ובמשך היום אכלתם נכון, וגם ספרתם קלוריות, הרי שגם הכנסתם מקסימום מרכיבים חיוניים לגוף וגם עמדתם במטרות שהגדרתם לעצמכם.

 

לשם כך עליכם להשתמש במחשבון קלוריות, אני ממליץ על יומן תזונה ממוחשב שכרגע מוצע חינם ומאפשר לאחר הרשמה קצרה להגדיר את דף הבית הראשי או המשנה כמחשבון קלוריות. כך מיד כשתפתחו את הדפדפן, תוכלו לצפות בכמות הקלוריות שצרכתם, פלוס תוכלו להקליד את כל הפריטים שאכלתם.  ניתן להשתמש גם בלוח קלורי אולם זה קצת יותר מסורבל.

 

כדי ללמוד לאכול נכון, יש להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה שילמד על אורח החיים שלכם וינסה להתאים לכם תפריט מאוזן הדומה לאורך החיים שלכם.

 

בהצלחה!!!

 

 

 

 

 

 

 

יוסי נגר. אזי נגר.


www.gethealthy.co.il


 מחשבון קלוריות..ויומן תזונה אישי באינטרנט


בדוק כמה קלוריות אכלת היום


לאתר הבית לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב