דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


789איש חסיד היה-ביקורת-בית צבי-תיאטרון רמת גן 

מאת    [ 24/03/2011 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2727 פעמים ]

789איש חסיד היה-תיאטרון בית צבי צילומים-אלי ליאון   לפני כ40 שנה הועלה על ידי תיאטרון "בימות" מופע בשם "איש חסיד היה"שכתב וערך דן אלמגור. המופע היה אוסף של שירים,סיפורים וניגונים חסידיים מהמאה ה19 ממזרח אירופה. הוא זכה להצלחה גדולה מאוד ומספר הצגות רב הן בארץ והן בעולם.   בזמנו ביים את המופע יוסי יזרעאלי והופיעו בו שלמה ניצן שהגה את הרעיון ועזר גם בהכנת החומר,חנה רוט,לוליק,דני ליטני,דבורה דותן ובתיה ברק.   כעת תיאטרון בית צבי מעלה את המופע בבימויו של דניאל אפרת ובכוריאוגרפיה של גלעד קמחי שניהם בוגרי בית צבי.   השם "איש חסיד היה" נלקח מפיוט מפורסם ששרים היהודים במוצ"ש והמספר על מצוקת היהודי שאליהו הנביא עוזר לו. כאשר הוצג המופע בזמנו, הוא דמה ל "פופ חסידי" דבר שלא היה מקובל באותה תקופה.גם עכשיו לאחר שהיוצרים הוסיפו לו תזמורת במקום הגיטרות שהופיעו אז, המופע הנו באותו סיגנון אך ביתר שאת.   בתכניה של המופע הנוכחי נכתב בין השאר כי זהו מופע מיסטי מיסיקלי,מצחיק,סוחף ומרגש ובו סיפורים ושירים חסידיים בפרשנות חילונית רוקיסטית.אין לי אלא לאמץ ולהסכים לכל מילה.   שמענו 19 קטעים במלל וצליל,כל אחד פנינה,כל קטע מזכיר לך נשכחות.כל קטע מבוצע בצורה מעולה ומרתקת.   אפרת הבמאי אומר שלא נולד עדיין כאשר הוצג המופע בפעם הראשונה.הוא לא הבין איזה קשר יכול להיות בין הסיפורים והשירים החסידיים שקרא ושמע לבין העטיפה של התקליט בה הופיעו השחקנים עם גיטרות, ג'ינס ומשקפי שמש. בבימוי המקסים שלו שיש בו חשיבות לכל פרט ופרט ודמיון פורה מבורך, לדבריו,הוא החליף את הגיטרות בדיסטורשן חשמלי ומסיבת טראנס בטבע.השחקנים הפעם הם כת הנאספת כדי לקיים "סיאנס"ולהעלות באוב את סיפורים והשירים.התוצאה מלהיבה ונהדרת. בהרבה סצינות משתתפת כל הלהקה בריקודים סוערים ואקסטזיים שהכוריאוגרפיה המצויינת והמיוחדת שלהם יצר כאמור גלעד קמחי.   זו לא הפעם הראשונה שאפרת וקמחי משתפים פעולה בצורות שונות.זהו צמד מוצלח ביותר שהתוצר המוגמר שלהם תמיד שונה,מלהיב ומעולה. סייעו רבות להצלחת המופע אפי שושני המנהל המוסיקלי שעשה גם את העיבודים המוסיקליים,הקולות הנהדרים של כל המשתתפים,ערן עצמון שבנה תפאורה מקסימה ומרשימה ויובל כספין שעיצב תלבושות מיוחדות שיש בהן גם מהעוני,הפאר,העיירה היהודית והפנקיזם. יניר ליברמן היה אחראי לתאורה המיסטית ועכשוית כאחד. קולות המקהלה והסולנים היו נהדריםבראש ובראשונה בזכות השחקנים וההדרכה הקולית של דיקי עצמון ומדריכת המקהלה-תמי כספי-אשל.   יש במופע קצב נכון ומעברים מהירים בין קטע לקטע,אם כי היתי מוסיף עוד שירים וריקודים על חשבון המלל הסיפורי. הפעם אינני רוצה לציין כוכב מתבלט במופע,אם כי ישנם כאלו,כי כולם היו נהדרים.זהו מופע על רמה איכותית גבוהה ביותר ואין לי ספק שיזכה להצלחה גדולה כפי שזכה המופע הקודם שנזכרים בו בנוסטלגיה מובנת.   חידוש מענין היה השימוש בשפת הסימנים בכוריאוגרפיה בהדרכת רות נזר.דאנס קפטן-עומר זמרי. המופע מלווה בתזמורת חיה מצויינת של מספר נגנים היושבים ביציע של התפאורה.   לראות או לא לראות:מופע איכותי מהנה מומלץ ביותר.    נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 18/3/2011 19:01   הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת www.elybikoret.022.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב