את המשפט הזה אני שומע השכם והערב. ויש לו גם המשך:
היום זה לא מה שהיה פעם. התחרות.... בלי הנחות אתה לא מוכר ... או שבעלי עסקים עצלנים, או שהם לא יודעים מה ואיך לעשות יותר, או שהם פשוט נשארים מאחור, או שבעצם פוחדים לשווק...
כמה פעמים אני מגיע ללקוח שמבין שאם אני נותן לו יעוץ, חוץ מלשלם לי, הוא שואל: רגע, אז תבנה לי תכנית... אז אצטרך להשקיע בפרסום?!
המסר ברור מאד:
ללא יוזמה, ללא קצת התקפיות, ללא יציאה לשטח, קיימת רק נסיגה – למעט כמובן לאותם עסקים העובדים יפה וחזק בפרסום של פה לאוזן
אז מהיכן מתחילים?
ראשית, עלינו להוציא מהראש מחשבות על אשמת השוק המתחרים והלקוחות במצב העגום.
שנית, עלינו לקחת את האחריות לידיים שלנו, ולקבל החלטה שאנו יוזמים פעילות להשגת הכנסות נוספות.
שלישית – אנחנו מתכננים מה לעשות. ממש מתכננים.
זוכרים את האי מייל על השוואה של שיווק לכדורגל?
אז מה בכל זאת עושים?
קודם כל, נבצע את כל הפעולות שאינן כרוכות בהוצאות כספיות. "איך להכפיל את הכנסות העסק בלי להשקיע בפרסום"
בעודנו מתחילים ליהנות מפרי עבודתנו, וממה שלמדנו בהרצאה, כבר נתכנן את השלב הבא – כן להשקיע בפרסום. אבל בפרסום חכם, כזה שיביא לנו תמורה יפה להשקעה.
אז - קחו אחריות, קומו מהכסא וצאו לצייד חכם.
דני קרני יועץ שיווק
למען הכפלת הכנסתכם
דני קרני יועץ שיווק