תסמונת הרגע האחרון בשיעורי הבית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תסמונת הרגע האחרון בשיעורי הבית 

מאת    [ 22/03/2011 ]
מילים במאמר: 488   [ נצפה 1646 פעמים ]

 
 

כל דבר שקורה" ברגע האחרון ",באופן אוטומטי לוקח  פי שתיים זמן יותר, מאשר אם זה היה מתוכנן.

אם המשפחה באופן קבוע , מבזבזת זמן יקר במשימות פשוטות יומיומיות, באופן אוטומטי התפקוד יהיה  במצב של כאוס. ושיעורי בית, ולימודי הילד בכלל הופכים להיות לא רצויים. , רוב המשפחות נמצאות במצב דומה.

הילדים מגיעים להורים בשעה 8 בערב לעיתים אחרי מקלחת וארוחת הערב כדי לספר להם על המשימות שהיו צריכים להכין ולעשות, ולא עשו זאת כמובן!! ואז ההורים שואגים למה אתה לא יכול לתכננן זאת מראש? 

** למה זה קורה? ** 

הבעיה שהילדים לא יודעים  איך לתכנן מראש. ויותר מכך זהו דפוס שנמשך איתם ומלווה אותם לאורך החיים ,ילד שלא יודע איך לתכנן  מראש משימות לימודיות, גם כמבוגר יתקשה בתכנון משימותיו בחיים.

ילדים לא לומדים כיצד לתכנן מראש, אך כמבוגרים, אנו מניחים שהם צריכים לדעת איך לעשות את זה ... כי הם יכולים "להבין את זה" ,מתוך ההתנהלות בבית הספר ."להבין את זה" במציאות, זוהי ציפייה גבוהה מאוד. זמן הוא מושג מעורפל מאוד לילדים, אפילו עבור בני נוער.

תהליך של "חשיבה קדימה", דורש את היכולת של הילד לדמיין דברים שלא קרו עדיין, ואז לדמיין את המקום שלו ואת נסיבות הזמן המדומה. זהו  תהליך נרכש  ולא מובן מאליו  שהילד יפתח בכוחות עצמו בצורה חלקה וזורמת.

** מה ניתן לעשות בקשר לזה? **

אמנם לא ניתן לבטל לחלוטין את כל "הרגע האחרון" בנסיבות החיים,  את הרוב ניתן למנוע על ידי למידה איך להתגבר על זה על ידי  תקשורת משותפת לבעיות ניהול הזמן בתוך המשפחה. ההורים והתלמידים יכולים להתחיל קצת תקשורת דו כיוונית ... לוחות זמנים ,שיתוף ותוכניות אחד עם השני .קצת תקשורת קדימה יכולה למנוע שעות של בעיות. ההורים יכולים גם ללמד את הילד שלהם איך לתכנן מראש על ידי דוגמאות יום יומיות מחייהם.

וגם לשאול  "יש לך משהו חדש? נושא שצריך זמן? משימה נוספת?  כי אני צריך לדעת על זה!" (אתם תהיו  מופתעים עד כמה ההבדל הקטן תקשורת דו כיוונית יעשה!)

אסטרטגיה נוספת היא ללמד  את הילדים  סיעור מוחות משותף ביחד עם חבריהם, בדרכם הביתה בסוף שעות הלימודים, או בצהרון או במועדונית, בחוג ובפגישות אחר הצהריים. למדו אותם לדבר עם חבריהם לקבוצה ולכיתה על מה עלי לעשות היום? כאשר הם יכולים לעצור לחשוב, "מה אני צריך לעשות הערב  בהכנת שיעורי בית?"

כל האסטרטגיות הללו ניתן לבצע בפעולות  שגרתיות  פשוטות  שייקחו עשר דקות בלבד  מזמנכם ... וסביר להניח שיצילו  שעות רבות !

איך המשפחה שלך יכול להפוך כאוס למצב של שליטה , עם השקעה קטנה של זמן?

 

 

 

לילך ציפורי-קל להצליח יותר-מורה פרטית לבניית כישורי חיים
www.lilachteach.com  lilachteach.blogspot.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב