דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון חינוך לגיל הרך - איפה הסטודנטים הגברים? 

מאת    [ 22/03/2011 ]

מילים במאמר: 332   [ נצפה 2694 פעמים ]

תואר ראשון חינוך לגיל הרך

ישנן סטודנטיות רבות לחינוך ומיעוט של סטודנטים אשר מתחילת הדרך יודעים כי הם מעוניינים לעסוק בחינוך דור העתיד. כאשר מתמקדים בחינוך לגיל הרך המצב אפילו יותר בולט ולא תמצאו כמעט אף סטודנט בכיתות הלימוד או בגנים.

חינוך לגיל הרך נקשר לרוב כעיסוק נשי ומחובר עבור מרבית האנשים עם תפקידה של האם. לכן אין צורך להיות מופתעים כאשר מגלים כי מרבית הסטודנטים בתואר ראשון בתחום הם למעשה סטודנטיות.

סטודנטיות אלו, אשר לומדות תואר ראשון בחינוך לגיל הרך והולכות להיות אמונות על חינוך ילדים בין הגילאים שנה לשמונה שנים לומדות כיצד יש לסייע לילדים להתרגל לחוקי החברה, לעבור גמילה ממוצצים וחיתולים, ללמוד כיצד לשחק יחדיו ולפעמים להפסיד, לעמוד בלחצי היום יום ודרישות ההורים והגננות ולהתרגל לחיות בחברה שוויונית.

מאוחר יותר על הילדים להתמודד עם דרישת החברה לחינוך בסיסי ולמעבר כפוי לעיתים מתקופת הילדות לבית הספר. מעבר זה כולל בחובו לא מעט קשיים על הסטודנטיות ללמוד כיצד לזהות אותם וכיצד ניתן לסייע לילד אשר מתמודד עם קשיים גדולים מהנורמה.
מכאן שתפקידן של הסטודנטיות בתואר ראשון לחינוך לגיל הרך גדול מאד ודורש אחריות רבה. הסטודנטיות הללו הן אלו שיראו את הילד במרבית שעות היום כאשר הוא פוגש בעיות וקשיים שונים, חברתיים ורגשיים. תפקידן לזהות קשיים ולעיתים להתריע על דפוסי התנהגות חריגים אשר יכולים להצביע על בעיה התפתחותית או רגשית של הילד.

על הסטודנטיות להיות בעלות אישיות חמה ואוהבת אשר רגישה לצרכיו של האחר - הילד והוריו. עליהן להיות ערניות לשינויים ולדפוסים חריגים ועם זאת לא לייצר בעיות במקומות בהם הן אינן נמצאות. בתואר הראשון הן לומדות על שלבי התפתחות נורמטיביים, במישורים הפיזיים, חברתיים, מוסריים ורגשיים וכן על לקוות שונות אשר יש חשיבות מכרעת לגילוי מוקדם שלהם ולטיפול.

תואר ראשון בחינוך לגיל הרך כולל התנסות מעשית בגני ילדים, בתי תינוקות ועוד. ההתנסות הזו משמעותית ביותר ולעיתים משפיעה יותר מלימודי התיאוריה. במסגרת ההתנסות הן לומדות כיצד מתנהל הגן באופן שוטף, את תפקידן בפועל - הכנה של מפגש בוקר, גרייה של הילדים, משחקים, תכנים תרבותיים וצורת העברתם לגילאים הצעירים, תפקוד בפועל בזמן ריב בין הילדים או קונפליקט, פגישות והתמודדות עם ההורים ועוד.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב