דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב פנים ירוק 

מאת    [ 22/03/2011 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 2968 פעמים ]

ירוק הוא כבר מזה זמן, לא רק צבע, הוא מסמל תרבות, דרך חיים, אהבה גדולה למקום בו אנו חיים והרצון לחיות בסביבה בריאה יותר מבלי לפגוע במרקם הטבעי. זהו צורך בלתי נמנע לעצור ולחשוב ולתכנן באופן מושכל את עתידנו - עד כמה שניתן... עיצוב פנים ירוק, אשר על כן, יהיה בראש ובראשונה עיצוב אתי בצד עיצוב אסתטי, טרנדי או אופנתי. עיצוב פנים ירוק, טוב לבריאות האנשים השוהים בחלל, ידידותי לסביבה חוסך באנרגיה, ובמילה אחת מקיים (sustainable), באמצעות בחינת כל ההיבטים בחלל הפנים - בתהליכים ובפריטים שבו. מציאת דרכים לחיסכון באנרגיה ובמים, מציאת דרכים לצמצום פליטת גזי החממה בשינוע סחורות וחומרים, עיצוב פנים חופשי מכימיקלים רעילים, תוך בחירת חומרים וחפצים מקומיים, ידידותיים ביותר לסביבה.

פה המקום להדגיש, שאין הכוונה לחולל מהפכה בעולם בן לילה, אבל, צעדים קטנים ופשוטים תוך הבנת משמעותם בהחלט יצרו שינוי בעולם לדורות הבאים. נשתמש בשלושה עקרונות מנחים בתהליך עיצוב ירוק: צמצם או הפחת, השתמש שימוש חוזר ומיחזור.

נתחיל ביישומו של העיקרון הראשון - נסו לצמצם בצורה משמעותית את הבלאגן השורר בפינות שונות בבית. וכפי שכבר נאמר "מסדרים את הבית - העיצוב יהיה מושלם". בתהליך ארגון ומיון בחרו באחת מתוך ארבע האפשרויות: שמירה, מכירה, מסירה, או זריקה - למיחזור כמובן! סדר וארגון בבית יתרמו לאנרגיות חיוביות עבורנו ויורידו את המתח הנוצר מחוסר שליטה והאין אונים במצב של העדר ארגון וסדר. השתדלו להימנע מלשמור חפצים מיותרים. אנו חוסכים כסף כי אנו לא רוכשים מה שכבר ברשותנו, אנו חוסכים זמן חיפוש יקר כי לכל חפץ יש מקום ידוע. בסיום התהליך שבו יצרתם אזורים מאורגנים ונקיים תחושו נפלא... חופשיים מכבלי הבלגאן. כאילו שמעמסה כבדה ירדה מכם, תנשמו ביתר קלות, ותירגעו.

בעיצוב פנים בכלל ובעיצוב פנים ירוק בפרט, לכל פריט יעוד מדויק, העונה לצרכים. כל שנדרש הוא, ברור מדויק של מקורות החומרים, מהם עשוי הרהיט. לדוגמא, חומרים טבעיים הגדלים במהירות ללא השפעה שלילית על הסביבה הם במבוק, ראטן, שעם, קוקוס. חומרי טבעיים אלו מתחדשים בתוך מספר שנים שלא כמו עצים קשים המגיעים לבגרות בין 50 ל 130 שנה. מה גם, שעצים אלו מהווים נדבך חשוב במערכות אקולוגיות. ובכל זאת, שימוש בעצים קשים הם חלק בלתי נפרד מהריהוט ומחיפויי הרצפה, לכן מעצב פנים ירוק ימליץ בחום על עצים קשים שמקורם בכריתה, המנוהלת בשיטה מקיימת ומאושרים ע"י המועצה לפיקוח יערות ה FSC (Forest Stewardship Council). או לחילופין, חידוש רהיטים ישנים, מציאות משוק הפשפשים, שעם השקעה מועטה יחסית יכולים להפוך לנקודות וינטאג' רומנטיות, המוסיפות חן לכל בית, משרד או חלל מסחרי.

גם המטבח יהיה ירוק יותר אם תסתפקו בחידוש המשטחים החיצוניים תוך שימוש בצבע ידידותי לסביבה שאינו משחרר כימיקלים רעילים גם לאחר ייבוש מלא. לא מעט בעלי מקצוע בתחום הנגרות מתמחים בחידוש וצביעה מחדש והתוצאה מעוררת התפעלות, חסכונית לכם וגם לסביבה כמובן...

השתדלו להכניס הביתה יותר אור יום טבעי כמה שאפשר וזאת באמצעות הרחבת החלונות הפונים לצד דרום. בחשכה השתמשו בנורות תאורה חסכונית על בסיס PL החיסכון בצריכת החשמל הוא משמעותי מאד. גופי תאורה יכולים להסתיר את הנורות באופן מרשים בהחלט. כמו כן קיימים בשוק נורות PL בעלות מראה משופר במחיר סביר ביחס לתמורה המצטברת של החיסכון בחשמל.

משאבי המים הראויים לשתיה, מתדלדלים לא רק בארץ שלנו אלא בעולם כולו. דאגו לתקן את דליפות מים בפרט במיכלי ההדחה מעל האסלות, המים דולפים שם מבלי שנשמע או נרגיש. בדקו האם תיקנתם ביעילות - במד המים בכניסה לצינור המים הראשי של ביתכם המחוג ייעצר. לבעלי גינות פרטיות, צמצמו את שטח הגינה, במקומה, הרחיבו את המרפסת. הדשא שלכם יהיה ירוק יותר - תרתי משמע - אם הוא יהיה מרבד דשא סינטטי.

כולנו מבינים עתה, שמדובר בתפיסת עולם ובלקיחת אחריות על מעשינו. המשמעות היא עולם טוב, בריא המתקיים בטבעיות לצד ההתפתחות הטכנולוגית, למעשה, עיצוב פנים ירוק יהיה בכל סגנון שנחפוץ עכשווי, מינימליסטי, כפרי או אורבני, אבל השיק האמיתי בו הוא ההרמוניה עם עולמינו.

הכותבת היא דבורה צרויה מעצבת פנים 050-6595594 www.tsruya-design.com

דבורה צרויה בעלת תואר B.Sc. בהנדסה ובוגרת המגמה לעיצוב פנים באקדמיה לעיצוב ויצ"ו חיפה. מתמחה בתכנון ועיצוב בתים, דירות, חללים עסקיים חנויות ומשרדים.


החיים בגליל למעלה מעשור שנים מהווים מקור השראה לעיצוב חם כפרי המחובר לטבע, לצד קו נקי עכשווי, רענן, חדשני ופונקציונאלי שהביא איתו העיסוק הקודם בהנדסה בתעשיית הפלסטיקה והגומי ומכשור רפואי. עבודת העיצוב שלי מאופיינת ביצירתיות במקצועיות תוך שקידה על פרטים קטנים כגדולים, התורמת לאיכות חיים גבוהה, אווירה שלווה והרמוניה בבית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב