דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק פינוי בינוי - מה ניתן לעשות כאשר השכן מסרב לבנייה? 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2598 פעמים ]

אחת התמונות הזכורות מאולימפיאדת בייג'ין 2008, היא תמונתו של בית בודד מוקף בחפירות עמוקות. במהלך ההכנות לאולימפידה, החלו השלטונות הסיניים בפרויקט פינוי בינוי. כלומר, הריסה של השכונות הישנות שבהן בתים הסובלים מרמת תחזוקה נמוכה ובנייה של בתים חדשים. מטרת פינוי בינוי הייתה הצגתה של ביג'ין כעיר חדשה ונוצצת. הפרויקט החל במלא המרץ אולם, באחת השכונות המרכזיות, הייתה משפחה שסרבה בתוקף לפנות את ביתה בעבור בית חדש. הסינים, מעולם לא נתנו לאיש להרוס להם את החגיגה, הגיבו בצעד חריג. הם ערכו חפירות נרחבות סביב ביתם של המשפחה והשאירו אותם כ"אי בודד" בשכונה. כעבור זמן קצר "נכנעה" המשפחה ועברה לבית חדש.

 

ומה קורה אצלנו?

 

בסין, סיפור כזה אפשרי אך, במדינות דמוקרטיות כמו ישראל, פינוי בינוי הוא עסק מורכב בהרבה. עד שנת 2006, יכל כל שכן, להוות איום של ממש על הפרויקט. זאת משום שכדי לאשר את הריסת הבית ובניית בית חדש, נדרשה הסכמה של כל אחד מדיירי הבניין. חלק מהדיירים, ראו את הפוטנציאל הכלכלי והטילו "וטו" על הבנייה. במקרים רבים, נבע הסירוב ממניע כלכלי. אותם דיירים, הבינו כי יש בידם קלף מיקוח וכי סירובם לבנייה, עשוי לאפשר להם פיצוי גבוה יותר.

 

מהו חוק פינוי בינוי (פיצויים)?

 

כתוצאה מכך, דשדש פרויקט פינוי בינוי במשך למעלה מארבעה עשורים. בשנת 2006, חוקק "חוק פינוי בינוי (פיצויים)". מטרת החוק, הייתה למנוע את המצב המתואר לעיל שהביא לעיכוב ובמקרים רבים אף  לביטולו של הפרויקט. על פי החוק, במידה ומרבית הדיירים מסכימים לבצע את העסקה ורק דייר אחד מסרב, יש לבחון את מניעיו. אם מדובר בסיבה המוגדרת כ"בלתי סבירה", יהיה עליו לשלם פיצויים לכל הגורמים הנוגעים בדבר, עקב עיכוב העסקה או ביטולה. נראה כי הפיצוי הגבוה שדרש חוק פינוי בינוי, הרתיע דיירים רבים. שכן, בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכמות הפרויקטים שיצאו לפועל.

 

עתה, על בעלי הדירות במתחמי פינוי בינוי להגיע להסכמה של רוב הבעלים. את מאמצי השכנוע שקודם לכן הושקעו בדיירים הסוררים, ניתן עכשיו לנתב למציאת היזמים הנכונים שיציעו את העסקה המשתלמת ביותר.

 

חברתנו מתמחה בניהול יעוץ והכוונה בכל השלבים ב פינוי בינוי: שלב התכנון ראשוני, הגשת תוכניות לרשויות, במסלול הראשות או משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי. בראש החברה להתחדשות עירונית לישראל מכהן עמי (עמוס) כחלון, מי שהקים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כגון :נציגי משרד השיכון, הועדות המחוזיות ומשרד הפנים (מדינת ישראל) , את מנהלת פינוי בינוי הראשונה בישראל. יחד למדו איך בונים פרויקט שיקום שכונות למטרת פינוי בינוי, ויאמר כי בזכותו הוקמה שכונה חדשה בקריית אונו כפינוי בינוי . חברתינו לא מייצגת את הקבלן אלה את הדיירים בלבד. החברה להתחדשות עירונית ת.ד 797, קיראון, קריית אונו 55010 מתמחה ב פינוי בינוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב