דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפוסטיל APOSTILLE 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 3657 פעמים ]

אפוסטיל - Apostille

המונח אפוסטיל Apostille  מקורו בשפה הצרפתית ומשמעותו 'אישור'. עסקינן באישור המונפק על ידי רשות מוסמכת של מדינה, המאמת את נכונות החתימה על גבי תעודות ציבוריות (תעודת נישואין, תעודת יושר, תעודת לידה או כל מסמך רשמי אחר שמנפיקה אחת מרשויות המדינה) ומאשר כי התעודה הציבורית רשמית, מקורית, והונפקה על ידי הרשות המוסמכת מטעם אותה מדינה.

מטרת האפוסטיל היא להעיד על קבילות המסמך המוצג ולמנוע את שרשרת האימותים להם היה נדרש אדם שביקש להציג תעודה ציבורית ממדינה אחת במדינה אחרת.

בעבר, עד לחתימת אמנת האג בשנת 1961 – המכונה 'אמנת האפוסטיל', צריך היה אדם לאמת את התעודה הציבורית ברשות המוסמכת שהנפיקה אותה, לאמת את חתימת אותה רשות במשרד החוץ של אותה מדינה, וכאילו לא די בכך, לאמת את חתימת משרד החוץ בנציגות הדיפלומטית או הקונסולרית של המדינה בה הוא מבקש להציג את המסמך.

כאן המקום לציין, כי הליך האימות הקודם, כאמור, נדרש גם כיום באותם מקרים בהם אדם מבקש להציג תעודה ציבורית של מדינה אחת במדינה אחרת, כשאחת מאותן מדינות אינה צד לאמנת האג.

על אמנת האג חתומות מרבית מדינות אירופה, ארצות הברית ומספר מדינות באמריקה הלטינית – רשימת המדינות המלאה מופיעה באתר האינטרנט של משרד החוץ.

במדינת ישראל, סעיף 29 ל'פקודת הראיות' קובע את ההגדרה ל'תעודה ציבורית' – "תעודה של אחד הגופים המנויים להלן שהיא מעשה חקיקה, שיפוט או ביצוע, או רשומה של אחד הגופים המנויים להלן, ובכלל זה תעודה המוחזקת כרשומה, בין שנעשתה בדרך רשמית ובין בדרך אחרת. ואלה הגופים:

·         מדינת ישראל או הרשות הריבונית של שטח ארץ שמחוץ לישראל;

·         משרדי ממשלה, רשות מקומית, בית משפט, בית דין, גוף אחר בעל סמכות שיפוטית או מעין שיפוטית, או כל גוף רשמי אחר של  ישראל  או של שטח ארץ שמחוץ לישראל;

·         עובד מדינה, עובד של רשות ריבונית של שטח שמחוץ לישראל או עובד מוסד;

·         תעודה ציבורית שהוצאה לפני שנת 89 אינה דורשת אימות;

 

ככלל, כאשר אדם מבקש להציג מסמך רשמי בישראל, יידרש הוא להצגת תעודה ציבורית מקורית בלבד. כמו כן, לתעודה שאינה ערוכה בשפה המקובלת בישראל (עברית, ערבית, אנגלית), יש לצרף תרגום משפת המקור לשפה העברית או האנגלית. התרגום צריך להיות מאומת על ידי הנציגות הישראלית או נוטריון.

 

באותם המקרים בהם אדם מבקש להציג תעודה ציבורית שלא אושרה כנדרש, יופנה הוא לאישור התעודה בנציגות ישראל בחו"ל. ישנה אפשרות שהמבקש יפנה לאשר את התעודה בישראל, בנציגות של המדינה הזרה שהנפיקה את התעודה. בנוסף, כאשר יש קושי מיוחד באישורה של התעודה, ניתן לפנות למחלקה הקונסולרית של משרד החוץ הישראלי בירושלים – למדור הקונסולרי (באמצעות פנייה בדואר רשום או על ידי הגעה אישית).

 

פרוצדורת האפוסטיל נפוצה, בין היתר, בהליכי משרד הפנים השונים להסדרת מעמדם (הענקת רשיונות ישיבה) של בני זוג זרים של אזרחי ישראל, בבקשות לאישורי לימודים, אשרות עבודה וכיו"ב.

 

 

לצורך קבלת מידע נוסף וממוקד, הנכם מוזמנים לפנות באמצעות שיחת טלפון למשרדנו למספר 03-6091888 ו/או באמצעות כתובת המייל info@belaw.co.il.

 

אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. בכל מקרה של שאלה בעניין יש לפנות לעו"ד מוסמך לקבלת ייעוץ מלא. אין בכתבה זו כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הח"מ.

 

http://www.belaw.co.il האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. על הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום הספציפי בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב