דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ד"ר לו מסביר מהי רפואה סינית וצ'יקונג ומתאר פרופיל של ענף רפואי ייחודי 

מאת    [ 16/08/2007 ]

מילים במאמר: 852   [ נצפה 7036 פעמים ]

רפואת צ'יקונג - האם זה סינית בשבילך?
על פי סקרים שונים שנעשו בשנים האחרונות במערב, מסתבר כי יותר ויותר מהחולים במחלות כרוניות ואקוטיות שונות, פונים לעזרתם של מטפלים אלטרנטיביים. פעמים רבות הם עושים זאת במקביל או במקום הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי המוענק להם מרופאיהם המערביים.

כדוקטור לרפואה סינית וצ'יקונג הפועל בארץ, הנני נדרש לעיתים קרובות להסביר מהם היסודות עליהם מושתתת אומנותי. מהו סוד ההצלחה שלי כרופא, ובמה שונה הטיפול שאני מעניק מזה שמעניקים עמיתיי המערביים.

אני מודה ומתוודה כי משימת ההסברה היא קשה ביותר. לא פעם אני חש כי הסבריי אינם מספקים, כי הם קשים להבנה -- לא רק להדיוטות אלא אף לאנשי מקצוע רפואיים ופרה-רפואיים. לא אחת אני נתקל בהרמת גבה מצד מטופלים או שאר בני-שיח, המקשיבים לי בנימוס עד שאני מסיים את הסבריי. וכאשר אני משתמש במושגים כגון "רופא אנרגיה" או "צ'י", הם מביטים בי בחוסר הבנה, ולעיתים אף בזלזול.

לפני שאתיימר להסביר את המושג "דוקטור לצ'יקונג" -- זן הרפואה בו התמחיתי -- אפתח ואומר כי צ'יקונג רפואי הוא עתיק יומין והתקיים אלפי שנים, אלא שבתקופת הקומוניזם הוא ירד ממעמדו, כמו הרבה אומנויות סיניות עתיקות. כיום החלה פריחה מחדש של האומנויות הישנות והצ'יקונג הפך למודל טיפולי, אשר מאז 1989 קיבל הכרה רשמית מאת ממשלת סין ומונהג בבתי החולים במדינה. בשנת 1996 העניקה הממשלה בסין לזן הזה של הרפואה הסינית מעמד רשמי והוא מנוהל בבתי החולים באמצעות מערך חוקים מקיף.
מאז רווחת רפואת הצ'יקונג ברוב בתי החולים והיא נכללת בתכנית לימודי הרפואה באוניברסיטאות המרכזיות והמוכרות בסין.

האם ניתן לשלב בין הרפואה הסינית ובין הרפואה המערבית?
המודל הסיני מראה כי השילוב הוא, אכן, אפשרי. בסין משולבת הרפואה הסינית המסורתית בתוך מערכת הבריאות הכללית, וכיום היא נחשבת כחלק בלתי נפרד מהמערך הבריאותי הציבורי. אין הפרדה ולא חייבת להיות הפרדה בין שני עולמות הרפואה - זה המערבי המודרני וזה הסיני העתיק.

מהי הרפואה הסינית ורפואת הצ'יקונג?
הרפואה הסינית המסורתית התפתחה במהלך 5000 השנים האחרונות. היא משלבת בתוכה כמה מסגרות פילוסופיות. אלה כוללות את תיאורית ה"ינג-יאנג", את תיאורית "חמשת האלמנטים", את תיאורית ה"מרידיאנים" (נקודות אנרגיה), את תיאורית ה"זנג-פו" העוסקת באיברים הפנימיים, ואת תורת ה"צ'י-קונג".
"רפואת הצ'יקונג" היא סוג ההתמחות שלי ולא אוכל לומר עליה משהו מהותי מעבר לכמה משפטים.

"צ'יקונג" מתבסס על האמונה המסורתית הסינית כי בגוף פועל שדה אנרגיה המכונה "צ'י". (יש לציין, כי למרות הצלצול, אין מדובר ביחידות אנרגיה, אותם חלקיקים-גלים אשר המדע המערבי מאמין בהן). שדה הצ'י מופק ומתוחזק על ידי מערכת הנשימה של הגוף. פירושה של המילה צ'י הוא "נשימה" או "דלק". דלק זה הוא האנרגיה שנוצרת בתהליך הנשימה והוא זה המחזיק אותנו בחיים. הוא למעשה אנרגיית החיים.
"קונג" פירושו עבודה, משימה או תפקיד, שעל ביצועו אחראי האומן בעל-המקצוע או המיומנות בתחום מסוים.

"צ'יקונג", אם כך, הוא "עבודת הנשימה" או "אומנות השליטה על הנשימה". האומנות מתבצעת כדי להשיג ולשמור על בריאות אופטימאלית באמצעות זרימה תקינה של ה"צ'י" - או אנרגיית החיים.

במהלך הכשרתו וכחלק אינטגראלי ממנה, מאומן "דוקטור לצ'קונג" לשלוט על בריאותו בעזרת תרגול יומי קשוח הכולל תרגילי כושר ונשימה בהם הוא עוסק שעות רבות ביום. בעזרת תרגול זה הוא משיג רמת אנרגיה גבוהה אותה הוא מעביר למטופליו בזמן הטיפול. אנרגיה זו היא חיונית לריפוי ולבריאות. רופא שאינו שומר על כושר ובריאות גבוהים, אינו יכול לפתח אנרגיה זו ולכן אינו יכול לטפל בחולים. מבלי להיות בריא בעצמו, אין הוא יכול לרפא אחרים. בריאותו של הרופא וכושרו הגופני, אלה, אם כן, הם המאפיינים המייחדים את רופא הצ'קונג.

מלבד היותו בריא וכשיר, מה עוד מייחד את רופא הצ'קונג?
רופא הצ'קונג מרפא על פי העקרונות של הרפואה הסינית המסורתית. הרפואה הסינית גורסת כי הגוף הוא מעין "מיני יקום" בו מתקיימות מערכות רבות שכולן קשורות ביניהן. בגוף בריא נמצאות מערכות אלה באיזון. על פי תיאוריה זו, מתקיימת בגוף זיקה בין התהליכים השונים המתרחשים בו וכי תהליכים אלה מושפעים ישירות גם מהסביבה. הרופא הסיני יחפש סימנים של דיסהרמוניה בגוף, וסימנים אלה יעזרו לו להבין את מקור הבעיה. כך הוא גם ידע לטפל בה ולמנוע הישנות של מחלות ותסמינים שונים בעתיד. כמו כן יחפש הרופא חסימות בזרימת ה"צ'" בגוף.

בגוף בריא מתקיימת זרימת ה"צ'י" ללא הפרעה. כשיש הפרעה או חסימה בזרימה, מתקיימת מחלה. תפקידו של הרופא הוא לשחרר חסימות אלה, כדי לאפשר זרימת צ'י תקינה ורציפה. הוא עושה זאת בעזרת מחטים המוחדרות לגוף בנקודות (מרידיאנים) מיוחדות. החדרתן משחררת את החסימה.
הדבר המייחד את רופא הצ'יקונג היא דרך החדרתן של המחטים. רופא הצ'יקונג יחדיר את המחט בצורה אנרגטית, השונה מדרך החדרתה על ידי הרופא הרגיל. קשה להסביר שוני זה אך דרך ההחדרה המיוחדת הזו מאפשרת לרופא להחדיר את אנרגיית החיים שלו לגוף החולה. בכך הוא מאפשר הבראה.
זה המעט שאני יכול לומר במסגרת זו על התחום הרחב והעתיק הזה.

לסיכום
אני מודע לקושי העצום בו נתקלים מטופלי בהבנת המושגים הבסיסיים ברפואה הסינית. יחד עם זאת אני שואב עידוד מכך כי גובר העניין ברפואה הסינית כדרך לגיטימית לריפוי, הן מצד רופאים והן מצד מטופלים. בשנים האחרונות מתרבים מחקרים המעידים על יעילותו של הדיקור כטיפול. עם הופעתם של מחקרים נוספים, תשתרש הרפואה הסינית ותתערה במערך הרפואה המערבי, כפי שקרה בסין. החשיפה העצומה שיש לרפואה הסינית במערב והעניין העמוק שמגלה התרבות המערבית בתרבויות המזרח תגרום לקירוב והידוק הקשר בין שיטות הטיפול, דבר שיתרום לרווחתם של חולים רבים. אני תקווה שכל זה יקרה בעתיד הקרוב.

ד"ר לו צ'אן גואנג
דוקטור לרפואה סינית וצ'יקונג
טל: 052-3677047
www.my-chinese-doctor.co.il




No virus found in this outgoing message
Checked by PC Tools AntiVirus (3.1.0.10 - 9.055.001).
http://www.pctools.com/anti-virus/
ד"ר לו צ'אן גואנג הוא דוקטור לצ'יקונג (רפואת אנרגיה) ורפואה סינית ומתמחה בטיפול בשיטות סיניות עתיקות. ד"ר לו צבר בארץ מוניטין של מרפא המטפל במגוון רחב של בעיות כרוניות ואקוטיות בשיטת דיקור ייחודית ובטווינה.
http://www.my-chinese-doctor.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב