דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבוצות תמיכה לחולי סרטן ולבני משפחותיהם 

מאת    [ 15/08/2007 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 6022 פעמים ]

תמיכה קבוצתית לחולי סרטן

קבוצה של אנשים עם בעיה דומה מאפשרת ליחיד להרגיש שיש מי שמבין אותו באמת ולעומק, שהוא לא לבד, שהוא יכול לתמוך ולהיתמך בלי לחוש שמרחמים עליו.  היחיד יכול אז להוריד הגנות, הוא יכול לתרום ולהיתרם ממידע שהצטבר אצל חברי הקבוצה לגבי איך, איפה, מתי, ומה יכול לעזור לו. 

הקבוצה מאפשרת ליחיד להרגיש "נורמלי" ,לא רק הוא עובר תהליכים כאלה או אחרים, לא רק הוא חווה קשיים רגשיים כאלה ואחרים, אלא מה שעובר עליו משותף גם לאחרים במצבו - זה נורמלי ?זה חלק מהמצב.

הקבוצות של ח.ס.ן.

קבוצות ח.ס.ן פועלות על פי תפסה פסיכולוגית של עבודה אקספרסיבית-רגשית ארוכת טווח, שנמצאה במחקרים כדרך טיפול מורכבת אך אפקטיבית מאד לאורך זמן ולעומק. זאת לא רק תמיכה אלא גם הזדמנות לצמיחה אישית. 

הקבוצות של ח.ס.ן מאופיינות ע"י תפיסה הוליסטית-אינטגרטיבית של גוף-נפש. 
בקבוצות של ח.ס.ן מדגשת התפיסה של שימוש במגוון כלים טיפוליים. בנוסף לכלי מלולי הקלאסי משתמשים גם בכלים כגון טיפול באומנות, במוסיקה או בדמיון מודרך.  

הקבוצות של ח.ס.ן הן הטרוגניות ומיועדות לכל מי שהסרטן נגע בחייו. לפיכך נוצרת מעין קהילה טיפולית או משפחה מורחבת התומכת ומאפשרת התמודדות וצמיחה.

ח.ס.ן מאופיינת בכך שהיא שמה לעצמה מטרה להגיע לחולים גם בפריפריה ולא רק במרכז, גורם שתורם לסיבוך ארגוני לוגיסטי, אך הוא חלק מתפיסת ח.ס.ן. והיא אינה מוותרת.

ד"ר מירי נהרי, פסיכולוגית קלינית.

מדוע קבוצת תמיכה?

קבוצות התמיכה של ח.ס.ן מיועדות, לסייע לכם לשפר את איכות חייכם, ולמצוא את הכוחות הטמונים בהם להתמודדות אתה.מטרת קבוצות התמיכהשלנו היא לסייע לכם, חולים ובני המשפחה, למצוא את הכוחות הטמונים בכם ולשפר באופן משמעותי את איכות חייכם ולהציע לכם דרכים להתמודדות יעילה יותר עם המחלה. הקבוצה מסייעת בהיבטים הפרקטיים של ההתמודדות עם המחלה וכן נותנת מענה חשוב למצוקות הבדידות, הניתוק, תחושות האשם ולצורך באוזן קשבת. הקבוצה פועלת במסגרת גמישה ולא מחייבת. בקבוצת התמיכה שלנו תמצאו "בית חם": אווירה של שיתוף, קבלה, האזנה, אפשרות לביטוי רגשי ועזרה נפשית הדדית. במשך כל השנה מתקיימים מפגשים שבועיים בערים רבות בארץ, בהנחייה מקצועית ובהשתתפות מומחים מתחומי הטיפול השונים - פסיכולוגיה, טיפול באמנויות, בתנועה ובדמיון מודרך.

קבוצות התמיכה של ח.ס.ן פתוחות לכל חולה סרטן והקרובים אליו

בקבוצת התמיכה מקבלים אותך קבלה מוחלטת. המשתתפים בקבוצות יכולים לשאוב תקווה מההתבוננות וההקשבה לאנשים אחרים שמתמודדים זה מכבר בהצלחה עם מחלתם. בקבוצה מתפתחת דינמיקה של עזרה הדדית בין המשתתפים בדרך של שיתוף, הרפיה, דמיון מודרך, תנועה ונשימה, מוסיקה וציור, האזנה ועידוד הביטוי הרגשי.

האם נכון לי להצטרף לקבוצת תמיכה?

החשש וההיסוס להיחשף בפני זרים ולתת ביטוי פומבי להרגשות העמוקות שלנו קיים אצל רבים. לא תמיד קל להחליט להצטרף לקבוצת תמיכה. בקבוצות התמיכה של ח.ס.ן אפשר להחליט לשתוק כמה שרוצים. רק ההרגשה להיות יחד עם אחרים העוברים את אותם הקשיים ואת אותם הפחדים נותנת כבר הקלה והרגשה יותר נוחה שכולם באותה סירה.קיים גם החשש שהאווירה בקבוצת תמיכה לחולי סרטן כבדה ומעיקה. בפועל אנחנו עוסקים לא רק בכאב ובפחד, אלא בעיקר בחיים, עם הרבה צחוק, תקווה ושמחה. המשתתף בקבוצה מגלה מהר מאוד שדווקא העובדה שאפשר לחלק את המחשבות הקשות לפעמים עם יתר המשתתפים כבר עוזר. אפשר לשאוב תקווה מההתבוננות וההקשבה לאנשים אחרים שמתמודדים זה מכבר בהצלחה עם מחלתם. מכאן הדרך פתוחה ללמוד להתמודד עם המחלה ולהגיע לאיכות חיים יותר טובה . לעיתים קרובות, הנתמכים בקבוצה הופכים לאחר זמן מה לתומכים. הותיקים יותר בהתמודדות שולחים יד למצטרפים החדשים, ודי מהר נוצרת רשת תמיכה אף מעבר למפגשים.

עמותת ח.ס.ן
http://www.hosen.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב