דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המרת וידאו 

מאת    [ 20/03/2011 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2209 פעמים ]

המרת וידאו

העולם ידע תהפוכות טכנולוגיות רבות בחמישים השנים האחרונות אולם תהפוכות אלו, יחד עם היתרונות שהביאו עימם, כללו גם מספר חסרונות כגון שינויים תכופים באמצעי אחסון נתונים אשר עלולים לגרום לחומרים רבים שאינם עוברים המרה לאמצעי אחסון חדישים ללכת לאיבוד. מערכות אחסון הנתונים, התקליטים, סרטי הסופר 8, קלטות הוידאו וקלטות מצלמות הוידאו הביתיות כוללות חומרים רבים אשר חבל כי ילכו לאיבוד עם השנים. גם הפילמים הישנים של המצלמות האנלוגיות, אלו שדרשו ללכת לחנות הצילום כדי להפיק מהן תמונות, גם הם לאט לאט עוברים מן העולם.

כיום קשה יותר למצוא פטפון שאפשר לנגן עליו תקליטי ויניל ישנים, חנויות המתמחות בהפקת תמונות מהפילמים הישנים, או מכשירי וידאו ומתאמים המאפשרים ניגון קלטות ישנות. כדי לדאוג ולשמור על החומרים שהיו מאוחסנים על גבי כל אותן קלטות וידאו, תקליטים, וסרטי צילום, יש צורך לבצע היום המרה לפורמט דיגיטלי המאפשר שמירת החומרים על גבי תקליטור DVD או במקרים אחרים על גבי כונן קשיח או זכרון נייד אחר.

המרת וידאו

לצורך ביצוע המרת וידאו דרושים מלבד קלטות הוידאו ותקליטור ה- DVD גם מספר תוכנות ופריטי חומרה נבחרים על מנת לאפשר את התהליך. הפורמטים ואמצעי האחסון השונים שהיו נהוגים בעבר הופכים לעתים את העניין לסבוך יותר כיוון שיש צורך במכשיר שידע לנגן את הפורמטים והקלטות השונות. בנוסף, יש צורך בפריטי חומרה שיאפשרו העברה והקלטה במדיה דיגיטאלית.

גם לאחר העברה לפורמט דיגיטלי (תהליך הנקרא דיגיטציה) יש צורך בביצוע עריכה על הקבצים המתקבלים והתאמתם למדיה הדיגיטלית הנבחרת. תוכנות מסוימות כגון Avid Composer ו- Adobe Premiere מאפשרות עריכת הקבצים הדיגיטלים המתקבלים. לשב נוסף, במידה ורוצים לצרוב את התכנים על גבי תקליטור DVD הוא יצירת תפריט עבור התקליטור וקביעת הפרקים בתקליטור, דבר אשר יאפשר ניווט מהיר וקל, דבר חשוב בהקלטות ביתיות.

כאשר מכינים תקליטור DVD לאחר המרת וידאו חשוב לדאוג לניקיון התמונה בהתאם לדרישות. לקלטות יש נטייה לאבד מאיכותן כתוצאה משימוש חוזר, ואפילו כתוצאה ממעבר זמן. קלטות וידאו ישנות מחזיקות לרב בין 10-20 שנה עד שהן מתחילות לאבד מאיכות המידע השמורה עליהן.

שלב נוסף במסגרת המרת וידאו הוא לדאוג לכך כי מסגרת הנפח אותו תופס המידע מתאימה לאמצעי האחסון המבוקש. ככלל, כאשר מדובר על דחיסת מידע קיימים שני פרמטרים הפועלים זה כנגד זה: נפח הקובף המתקבל ואיכות המידע הנשמרת. ככל שאיכות המידע גבוהה יותר, כך הנפח הנדרש לצורך אחסון המידע רב יותר. ירידה בנפח המידע, גורמת לירידה באיכות המידע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב