דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי חשבונאות למי מתאים ? 

מאת    [ 18/03/2011 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 4985 פעמים ]

לימודי חשבונאות נחשבים ללימודים יוקרתיים, אשר הבוגרים שלהם זוכים בקריירות מבטיחות ובטוחות, אם בעבר האמא היהודייה רצתה בן עורך דין, היום היא וגם הסטודנטים עצמם מעוניין להיות רואי חשבון וללמוד חשבונאות.

 

עם זאת, לימודי חשבונאות הנם לימודים קשים ועמוסים במיוחד הנמשכים 4 שנות לימוד שלמות, ובנוסף על כך נדרשים הסטודנטים לעוד שנתיים של התמחות בראיית חשבון במשרדי ראיית החשבון השונים על מנת לקבל את התואר -  רואי חשבון.

 

לימודי חשבונאות, אינם מתאימים לכל אחד, התואר בחשבונאות הנו עמוס מאוד, וכולל מספר קורסי ליבה העיקריים שבהם הנם חשבונאות פיננסית וביקורת חשבונות.

שני הקורסים הללו נלמדים לאורך כל התואר בחשבונאות, החל משנה א, עם קורסי המבוא בחשבונאות פיננסית, הלא הם קורסי הנהלת חשבונות בהם לומדים הסטודנטים לחשבונאות את בסיס המקצוע, רישום פקודות יומן וקריאת דוחות כספיים בסיסיים של חברות, ועד לשנה ד בהם לומדים דוחות פיננסים מאוחדים, וכן תקני חשבונאות מורכבים ובדגש על חשבונאות בינלאומית.

 

הקורסים בביקורת גם הם קשים במיוחד, וכוללים לימוד של תקני ביקורת, הלא הם התקנים באמצעותם מבצעים רואי החשבון את עבודתם. הסטודנטים לומדים קורסי מבוא לביקורת ועד לקורסי ביקורת מתקדמים, החומר בביקורת כולל את מהות עבודתו של רואה החשבון, כיצד לבצע ביקורת של דוחות כספיים של חברות, כלומר כיצד ליישם את הידע שלמד בפיננסית ולבחון האם החברה אותה הוא מבקר מציגה את פעילותה הכספית באופן נכון בדוחותיה הכספיים.

 

כאמור, לימודי חשבונאות דורשים מהסטודנטים יכולת ריכוז גבוהה, ויכולת השקעה, שכן הסטודנטים לחשבונאות נדרשים לעבור על החומר בבית החל מהשנה הראשונה ועד לשנה הרביעית, כאשר החומר בין הקורסים אינו חדש אלא חומר עוקב, כלומר, כל קורס מסתמך על הקורס שהיה לפניו, כך שעל הסטודנטים לגלות בקיאות בחומר הלימודים בתואר בחשבונאות ולהבינו לעומק.

 

בנוסף על כך, החשבונאות הנה שפה, שעל הסטודנטים ללמוד, יש מי שלא מצליחים להתחבר לנושאים הנלמדים בתואר, שכן התואר בחשבונאות הוא ריאלי אך בעל מאפיינים הומניים, למעשה בעוד החשבונאות הפיננסית עוסקת במספרים ובחישובים העשויים להיות מורכבים במיוחד, ביקורת החשבונות דומה יותר ללימודי משפטים ועוסקת בחלק העיוני של המקצוע כך שהסטודנטים לחשבונאות צריכים להיות בעלי שתי הנטיות.

 

מלבד התואר הקשה במוסד ללימודי החשבונאות, לומדים הסטודנטים לחשבונאות גם למבחני מועצת רואי חשבון, מבחנים הנחשבים קשים במיוחד, ואשר הסטודנטים לומדים לקרתם בין חצי שנה לשנה שלמה. רק מי שעובר את המבחנים של מועצת רואי חשבון רשאי לסיים את ההתמחות בראיית חשבון העורכת שנתיים שלמות.

 

מי שנכשל זכאי בתנאים מסוימים לערער על הציון במבחני מועצת רואי חשבון. ואם הערעור שהגיש מתקבל הוא יכול לעבור את המבחנים ובתום ההתמחות יהיה זכאי לקבלת תואר רואה חשבון.

 

אחת הבעיות של הסטודנטים לחשבונאות בתקופה האחרונה הנה מיעוט מקומות התמחות, זאת עקב מוסדות לימודי חשבונאות רבים שנפתחו עקב הביקוש ולמקצוע וחוסר במקומות בהם ניתן לעבור את ההתמחות או לעבוד כרואי חשבון, כך נוצר מצב בו סטודנטים רבים מחפשים מקום התמחות משך תקופה ארוכה.

 

למרות הקשיים, אין ספק שלימודי חשבונאות הנם אטרקטיביים מאוד, וחושפים את מי שלומדים חשבונאות לידע ייחודי הנחשב אצל המעסיקים ליידע המקנה יתרון רציני למועמדים.

 

עוד על מקצוע החשבונאות, ניתן לקרוא באתר סטאז'ר, אתר לרואי חשבון, מתמחים בראיית חשבון וסטודנטים לחשבונאות.

סטאזר - אתר למען סטודנטים לחשבונאות, מתמחים לראיית חשבון ורואי חשבון בתחילת דרכם. www.Stager.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב