דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 אסטרטגיות שיווקיות שניתן ליישם בכל עסק בעולם! 

מאת    [ 17/03/2011 ]

מילים במאמר: 1496   [ נצפה 2976 פעמים ]

  

1.       העסק שלי הוא שונה – בעל עסק שאומר לעצמו כל הזמן זה לא יעבוד בעסק שלי, הרעיונות יפים ועובדים בעסקים אחרים אבל אצלי זה לא ילך יש לו בעיה.

צריך ראש פתוח להבין ששיטת "העתק והדבק" בה אתה לומד מעסק אחר מצליח- וכאן יש דגש על המילה מצליח – הוא אחד מהיסודות להצלחה מהירה. פשוט ללמוד מאחרים ולקצר תהליכים שייקחו לך הרבה זמן וכסף .

 

2.       למי אתם מקשיבים - קודם כל לעובדים שלכם. מאוד מאתגר להקשיב לדעות שלהם כי להם יש חוקים אחרים משלכם. החוק שלכם הוא איך לעשות יותר כסף. החוק שלהם – איך לעבוד פחות. ולכן חשוב גם לשמוע את נקודת המבט שלהם. לפעמים לעבוד פחות וחכם יותר חוסך הרבה כסף ומייצר הרבה יותר הכנסות לעסק.

האנשים הנוספים שכדאי להקשיב להם אלו הלקוחות שלכם ובמלים בוטות: אנשים שמשלמים לכם, הדעה שלהם חשובה.

וכמובן חשוב ביותר להקשיב למומחה ולא לזה שנותן לכם דעה לא מתוך ניסיון – מומחה הוא אדם שעושה דברים בשטח ויש לון ניסיון ועצתו מבוססת על ניסיון.

כשאתה חושב לך אחרי שאני נותן לך עצות שזה לא יעבוד אצלך בעסק שים את המחשבה הזו בצד ותתחיל ליישם, אתה תופתע עד כמה הלקוחות שלך בסופו של דבר יאהבו את זה – ולמה - כי זה עובד!

 

3.       אפקט קפיצת הצפרדע – יזם חכם קופץ כמה שלבים בבת אחת במקום להתקדם צעד צעד. ספר חדש שיצא בארה"ב start up nation. זה סיפור על הכלכלה של ישראל. תנו לי לקרוא לכם משהו מעמוד 130. מדובר על קפיצת הצפרדע של ישראל. כלכלת ישראל, יחסית לארה"ב היא אחת הכלכלות החזקות בעולם. היא יותר מאשר הכפילה קצב הגידול לעומת ארה"ב ב-20 שנים. ישראל היא מדינה צעירה ועשתה קפיצת צפרדע. אנשים בישראל יותר מכל מדינה אחרת יש להם חשיבה יזמית. אל תחכו עד שתעשו צעד צעד. אתם רוצים להקפיץ את העסק שלכם. אלסון אלדריג' בספרו The obvious except  אומר אל תחכו שתהיו מומחים או שמישהו ימנה אתכם למומחים. הפכו למומים בדבר שאתם עושים ואל תחכו שמישהו אחר יעשה אתכם מומחים. זה יהווה קפיצת צפרדע.

  

4.       שלוש דרכים להגדיל את העסק שלכם – בעלי עסקים רבים נוקטים בגישה מוטעית שיש אינספור דרכים להגדיל עסק, אבל בפועל יש רק שלושהדרך הראשונה: להכניס יותר לקוחות לעסק שלך. כל אחד כאן אם אשאל אתכם מה העסק שלכם ואשאל אם אני יכול לתקן לכם בעיה אחת בעסק רובכם יבקשו: יותר לקוחות. כי כשיש לי לקוח אני מוכר לו.

הדרך השניה למכור ללקוחות קיימים מוצרים ושירותים נוספים.

הדרך השלישית היא בכל פעם שאתה מוכר ללקוח קיים, למכור להם קצת יותר, משהו קצת יותר יקר. להגדיל את העסקה.

רוב בעלי העסקים משקיעים את רוב זמנם בהשגת לקוחות חדשים אבל בקושי משקיעים זמן בלגרום ללקוחות לחזור, שזה פחות יקר מאשר להשיג לקוחות חדשים, ולא חושבים במונחים של הגדלת העסקה. אז כשיש לי לקוח מולי אני רוצה שהוא יקנה ממני יותר בכל פעם. הדרך השלישית היא הרווחית ביותר כי כבר השקעתם את הכסף בלהביא את הלקוח. זה לא עולה לך כסף לגרום לו לקנות יותר.

צריך לעשות את כל השלושה. אם לא תשימו לב לזה העסק שלכם ימות.

  

5.       השקעת זמן.

לא כל הלקוחות אותו דבר. רוב בעלי העסקים מבלים הרבה זמן על הלקוחות שהם לא הכי רווחיים עבורם. הם משקיעים הרבה זמן במטרה להזיז אותם להיות יותר רווחיים. אז אני אומר לאנשים, ובמיוחד עכשיו במצב הכלכלי המאתגר זה לזהות שתי קבוצות: 20 האחוז העליונים של הלקוחות שלכם. מישהו יודע מה הקבוצה השנייה?

ידעתי שתגידו 80. אבל הקבוצה השנייה היא 5 האחוז הטובים ביותר.

עוד נקודה חשובה ביחס לזה: זה ממש חשוב כשזיהיתם את ה-20 אחוז וה-5 אחוז שבטופ שהם ידעו שאתם יודעים שהם הלקוחות הטובים שלכם. לקוחות אוהבים הכרה על היותם לקוחות טובים. אז אתם אומרים להם בגלל שאתה לקוח טוב שלי, אתה מקבל ממני את המתנה או הבונוס וזה גורם להם לקנות מכם אף יותר.

  

6.       מחיר

המקום הראשון שאני בודק זה איך להעלות מחיר בעסק שלהם.

הדבר היחיד שמגביל אתכם כמה לגבות זה איך אתם מציגים את זה ללקוח. כשאתם מוסרים ללקוח מחיר יש אסטרטגיות שתוכלו להשתמש כדי שיאפשר לכם לגבות יותר.

הראשון: למכור חבילות.

הדבר השני: להציג את המחיר בביטחון מלא .

 

7.       כסף נסתר

אחרי שדיברתי על המחיר, אני מדבר על הכסף החבוי בעסק. אני יודע על העסק של כל אחד מכם זה שבעסק של כל אחד מכם יש כסף שמסתתר ואתם לא מנסים להשיג אותו. וזה ברשימת הלקוחות שלנו. ברגע שמישהו עושה אתכם עסקה זו תחילת היחסים, לא הסוף שלהם. שני מקומות שהייתי הולך אליהם קודם כל: LC ו- R. LC זה לקוח אבוד. לכמה מכם לקוחות שקנו בעבר ולא חזרו? אלה לקוחות אבודים. רוב האנשים מתייחסים ללקוחות אבודים כמו ללקוחות קיימים, למי יש לקוחות אבודים? כמה זמן עד שמכריזים על לקוח אבוד? שנה. אם מכניסים אותם לרשימת לקוחות אבודים לא מטפלים בהם כלקוח רגיל. נותנים להם לדעת שהם לקוחות אבודים. מטפלים בהם אחרת, ועל פני זמן.

R מה זה? ריפרלס, הפניות. כי אם הייתי פונה אל הגברת הזו, והיא הייתה אומרת לי תלך לגברת ההיא, הרבה יותר קל לי ללכת כי זה בא מהפניה. אז אתם מכניסים לעסק שלכם אסטרטגיה לעודד את הלקוחות שלכם להפנות את החברים שלהם זו דרך יותר קלה להשיג לקוחות ויותר קל למכור להם כי הם באים כבר עם ההמלצה של מי שהפנה אותם.

  

8. שיווק צר – שיווק לנישה.

רוב בעלי העסקים פונים באופן רחב לכל הלקוחות הפוטנציאלים בעולם זאת אומרת הם חושבים שהם פוטנציאליים, מבחינתם כל לקוח עם כסף שרוצה לרכוש את השירות מהם הוא פוטנציאלי. אבל מה שקורה במקרה הזה שמבזבזים הרבה זמן וכסף ולא רואים תוצאות. אם אתה יכול לזהות מהם הנישות בעסק שלך זה עוזר לכם בצורה עצומה, במיוחד כשחוזרים לדבר על מחיר.

רוב האנשים הולכים רחב מדי ולא חושבים במושגים של התמחות כי הם מפחדים להפסיד את האנשים מחוץ לנישה. האמת היא שאם אתם מתמחים בנישה הרבה יותר קל למכור.

 

9. הרגשה יותר חשובה מעובדות

ביקשו ממני לדבר על קופרייטינג. כמה מכם כותבים לעסק שלכם? כמה מכם חושבים שזה יכול להשתפר?

דבר ראשון: תקראו את הספר שלי. זה ידבר על כותרות, עדויות, כל העקרונות של תגובה ישירה. אבל אגיד עוד משהו. הדבר שהכי חשוב הוא שהרגשה חשובה יותר מעובדות.

אם בעל העסק אומר לי: "אתה יודע ביל, אנשים שקונים אצלי בידוד, מדהים מה שקורה בבית שלהם. אשתך מאושרת יותר. ילדיך, הם רוצים ללמוד יותר והם יקבלו ציונים יותר טובים ויעשו יותר כסף בחיים בגלל הבידוד שלי. כלומר: מה שחשוב זה איך הלקוח ירגיש. איזה רגשות יעלו אצלם כאשר ישתמשו בשירותים ומוצרים שלכם. זה יותר מעניין מהבלה בלה בלה על הבידוד.

איך אנשים ירגישו עם המוצר או השירות שלכם? זה יעשה הבדל במכירות שלכם. אם אתם רוצים לשפר את הקופירייטינג שלכם תוסיפו לשם הרגשה. מה אנשים יחוו כשישתמשו במוצר שלכם. לא רק העובדות אלא התוצאה, ההרגשה.

  

10. פיזור, שמשמעו יציבות.

ולמה הכוונה כמה מכם בחדר יש לכם דרך נהדרת אחת להשיג לקוחות. קומו אם יש לכם אסטרטגיה אחת נהדרת?

אז יש לנו ארבעה אנשים שיש להם אסטרטגיה נהדרת אחת (לשאר אין אילו אחת, נכון?) רגע, לא אמרתי לשבת. תישארו לעמוד אם יש לכם שתיים, חמש? כמה יש לך? (אני צריך לספור) אני משער שלפחות ארבע.. תודה

אני אמרתי שיש לי 23 אסטרטגיות להשגת לקוחות. מה שחשוב זה פיזור. אם יש לי 23 ופתאום אחת לא עובדת? לפחות נשארות 22. אם יש לי אחת והיא מפסיקה לעבוד? אני נשאר עם 0. אז תחפשו כמה שיותר אסטרטגיות להגדיל את העסק שלכם ולא רק להגדיל אתו. להשיג יותר לקוחות, שיבואו לעתים יותר קרובות ויקנו ביותר.

השתמשו בריבוי מדיות. גם ברשת וגם לא. דיוור ישיר, אתר, פייסבוק רשתות חברתיות. אנשים שיקדמו מכירות בשבילכם.

 

מה ההבדל הגדול בין הגדולים לבין השאר? יש כאלה שיש להם הכנסה טובה ויש מה שאני קורה חופש כלכלי.יש לי הרבה יזמים שיש להם הכנסה ענקית. אם אני אעשה כך וכך שקלים בשנה אהיה מרוצה. ויש יזמים, שזה רובם, שמחפשים חופש כלכלי, שהם לא יצטרכו בכלל לדאוג שהם יעשו את הסכום הזה בשנה כי הם לא צריכים לדאוג יותר. הם עושים את מה שהם עושים כי הם יכולים, לא כי הם חייבים.

ההבדל בין בעלי הכנסה טובה לבעלי חופש כלכלי: במלה אחת: יישום. זה מה שמבדיל בין חופש כלכלי לבין אלה שכותבים, מקלידים מהר, והולכים, אבל גם מיישמים את זה בעסק שלהם. אז אם אתם רוצים הכנסה טובה – אל תיישמו הרבה. אבל אם אתם רוצים חופש כלכלי, שלא תצטרכו לחשוב על לעבוד. תוכלו לבוא לישראל ולדבר בחינם כי לא אכפת לכם אם משלמים לכם – זה חופש כלכלי.

אז אם אתם מיישמים, זה המסר האחרון שלי – קחו את מה שאמרנו פה, תעברו על כל 10 הדברים אמרנו כאן, כולל הבונוס ותשאלו את עצמכם את מה אוכל ליישם הכי מהר. ככל שתיישמו יותר תצליחו יותר.

גלעד פולק , מנכ"ל שנון ליווי עיסקי
מנטור לעסקים קטנים פרוצי דרך בזמן קצר , מומחה לשיווק נישתי.
http://www.shanoon.co.il/55245.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב