דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי שוכר 

מאת    [ 17/03/2011 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 4451 פעמים ]

 

הליך פינוי שוכר שלא משלם דמי שכירות

 

רבים ממשכירי הדירות נתקלים בתופעה של אי תשלום דמי שכירות מצדם של השוכרים ובודקים אילו אפשרויות עומדות ברשותם לפינוי שוכר מהדירה.

השאלה הגדולה היא למעשה, מהם אכן הדרכים העומדות ברשותו של המשכיר על מנת להגיע למצב של פינוי שוכר שלא משלם ופינוייה של הדירה? האם מותר לפרוץ את הדירה? האם מותר להוציא את המטלטלים של השוכר אל מחוץ לדירה? האם מותר להחליף מנעולים? האם ניתן לכפות על השוכר לצאת מהדירה?

התשובות למרבית השאלות דלעיל הינה שלילית ולו מהטעם שהמשכיר אינו רשאי לעשות דין לעצמו והוא מחויב לפנות לבית המשפט על מנת לקבל צו המורה על פינוי שוכר מהמושכר. בתי המשפט הביעו במקרים רבים עמדה נחרצת בעניין עשיית דין עצמי מצדם של משכירים, ופסקו פעמים רבות כנגד משכירים כאשר אלה פעלו באופן חד צדדי לפינוי שוכר.

מצב זה בו השוכר נמצא בדירה ומאידך אינו משלם את דמי השכירות הינו מצב אבסורדי אשר המחוקק ער לו ולכן בא ותיקן תקנות חדשות לעניין פינוי שוכר שלא משלם את דמי השכירות, וזאת באמצעות הגשת תביעה לפינוי מושכר באמצעות סדרי דין מיוחדים.

תכלית חקיקתן של התקנות החדשות לעניין פינוי שוכר היא בין היתר בכדי למנוע מצב של "התנחלות" של שוכרים במושכר ללא שהם משלמים דמי שכירות ומושכים את הזמן בהליך שיפוטי. מאחר והתנגות מסוג זה מצידם של השוכרים הינה פגיעה משמעותית בחברה בכלל ובקהל המשכירים בפרט ועל כן בא המחוקק ותיקן את התקנות החדשות על מנת להקל בהליך פינוי שוכר שלא משלם את דמי השכירות, ולהביא לפינויו במהירות האפשרית.

למעשה, התקנות החדשות בעניין תביעה לפינוי מושכר, המסדירות את עניין פינוי שוכר שלא שילם מהדירה נועדו לקצר את לוח הזמנים בהוצאת השוכר מן המושכר ובכך לטפל בבעיה החמורה העומדת בפני המשכיר. ללא כל קשר לתביעה לפינוי מושכר יהיה ניתן להיפרע מהשוכר בתביעות נוספות כגון בגין דמי השכירות או נזקים או חובות שהשאיר השוכר.

ההמלצה למשכירי הדירות הינה שלא להמתין עד שיחלוף זמן יקר! מיד כשנדלקים נורות אדומות יש להתחיל בהליכים לפינוי שוכר באופן מיידי. לדוגמה: החזרת שיקים על ידי הבנק ו/או אי תשלום דמי השכירות במועד ; עדיף להגיש תביעה ולמחוק אותה או לבטל תביעה שכבר הוגשה לאחר שכל החובות של השוכר שולמו מאשר לגלות באיחור רב (ולפעמים באיחור של מספר חודשים ונזק רב שנצבר בדרך) שבוזבז זמן יקר.

הליך פינוי שוכר אינו דבר של מה בכך ואין להקל בו ראש כלל וכלל. יש לפעול בחכמה ובתבונה לאורך כל הדרך, וזאת על מנת להגיע לתוצאה של פינוי שוכר במהירות האפשרית.

 

כל האמור לעיל בעניין פינוי שוכר שלא משלם שמי שכירות ועניין תביעה לפינוי מושכר, הינו למידע כללי בלבד ולא נועד לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי מאחר ויש צורך לבחון כל מקרה ונסיבותיו המיוחדות.

משה גולדצויג, עו"ד


המחבר הינו עו"ד עצמאי העוסק בתחום האזרחי והליכי פינוי שוכר והגשת תביעות לפינוי מושכר


ליצירת קשר: href="mailto:moshe@goldandlaw.co.ilmoshe@goldandlaw.co.il">">moshe@goldandlaw.co.il טלפקס: 076-5465112 נייד: 052-6565112 אתר אינטרנט: www.goldandlaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב