תקנות 24 שעות ביחס ליצוא מישראל לאירופה נכנסו לתוקף
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תקנות 24 שעות ביחס ליצוא מישראל לאירופה נכנסו לתוקף 

מאת    [ 16/03/2011 ]
מילים במאמר: 523   [ נצפה 2053 פעמים ]

 
 

עו"ד עומר וגנר, עו"ד גיל נדל

 

לאחרונה, פורסמה רגולציה של האיחוד האירופי, אשר מחייבת, החל מ-1 בינואר 2011, שידור המניפסט (הצהרת הטעינה) ביחס לכלי הובלה הנכנסים לאיחוד האירופי, 24 שעות לפני מועד הטעינה בפועל, עוד בארץ היצוא.

 

הרגולציה מכונה ENS – Entry Summary Declaration, והיא מחייבת כל יצואן ישראלי המייצא לאיחוד האירופי, לשדר את פרטי המשלוח 24 שעות לפני מועד הטעינה בארץ היצוא (עוד בישראל). הנחייה זו רלוונטית גם ליצוא בדרך הים וגם ליצוא בדרך האוויר.

 

רגולציה זו חלה גם על יצוא לאיחוד האירופי, גם על שטעון בתחומי האיחוד וגם על משלוח שרק עובר בתחומי האיחוד (FROB – freight remain on board).

 

הגורם אשר יהיה אחראי למלא הצהרה זו, יהיה המוביל בפועל (חברת הספנות או חברת התעופה), בהסתמך על מידע שיימסר לו מהלקוח (היצואן).

 

המידע שיימסר על ידי המוביל חייב לכלול את הפרטים הבאים: שם השוגר, שם הנשגר, צד מיודע, סיווג הטובין לצרכי מכס ברמה של 4 ספרות, מספר החבילות, מספר מכולה, מספר סגר, משקל ברוטו בק"ג, מידע האם מדובר בטובין מסוכנים, ואופן התשלום בעבור ההובלה.

 

כמו כן, יצאה הנחייה המפרטת כיצד יש לתאר את הטובין בשטר המטען, תוך מתן דוגמאות שונות לפיהן אין להסתפק בשם כללי כמו "חלקים לכלי רכב", אלא יש לפרט איזה חלקים בדיוק יובאו, לדוגמא: "בלמים לכלי רכב", או "חלונות לכלי רכב". דוגמא נוספת שניתנה, היא כי אין לכתוב "מוצרים חקלאיים", אלא יש לכתוב, לדוגמא- "תפוזים", "אורז", "לחם", וכו'.

 

על פי הרגולציה, אין צורך בהגשת שטר מטען House, ואפשר יהיה להסתפק רק בשטר מטען Master, גם אם המשלח הוא השוגר והנשגר בשטר המטען.

 

לאחרונה, הודיעה טורקיה כי תקנות אלה לא יחולו על יצוא לטורקיה, ויישומן נדחה בשנה אחת (לשנת 2012), בעוד שווייץ הודיעה כי תקנות אלה יחולו גם על יצוא לשטחה.

 

נציין, כי ביחס ליבוא טובין לישראל הדרישה מקלה יותר, מאחר ופקודת המכס (בסעיף 53) מחייבת את האחראי על כלי השיט להגיש לגובה המכס מצהר כניסה על מטענה עד 24 שעות לפני כניסתה לישראל (ולא כפי שהרגולציה האירופית דורשת, עד 24 שעות לפני מועד הטעינה בארץ היצוא), בעוד ביחס לכלי תעופה, הדרישה מקלה אף יותר, מאחר ופקודת המכס (סעיף 67) דורשת הגשת מצהר על המטען שיובא "מיד לאחר שהגיעו הטובין לבית המכס".

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב