דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחדים מרופא שיניים 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 3539 פעמים ]

אחד הטיפולים שיותר מפחדים ממנו בארץ ובעולם הוא טיטול אצל רופא שיניים. ילדים, מתבגרים ומבוגרים חוששים לבוא למרפאת רופא שיניים, ומנסים ככל האפשר למנוע או לדחות לראות את פניו של רופא שיניים. ישנם מקרים שאין למטופלים פחדים , אולם משום ששומעים מהסובבים ומאנשים שהם מכירים את הפחדים שלהם, סיפורים לא נעימים שקרו להם , אזי מתחילים גם הם לחשוש מרופא שיניים.

האם יש דרך לפחית את החרדה הזאת הקיימת בקרב האנשים?

קודם כל צריכים להבין, כל האנשים, שטיפול שמרעיש ומכשירים גדולים ומוזרים הם לא מהווים טיפול כאוב. להלן כמה דרכים כדי להירגע לפני ביקור אצל רופא שיניים:

-  -   ניתן לקרוא באינטרנט לגבי הטיפול בו אתם צריכים לעבור. בצורה כזאת אתם מעשירים את הידע שלכם באופן כללי וגם, הכי חשוב, מגיעים לביקור כבר עם מידע לגבי מה הולכים לעשות איתכם. כשאתם באים לרופא שיניים וכבר מודעים ומוכנים נפשית לטיפול, הוא זורם יותר מהר, ללא פחדים וחרדות, צמרמורת וסיוטים. הוא פשוט זורם כמו שיחה עם חברה.

-    - מומלץ לא להגיע לבד לביקור. כשאתם באים יחד עם אמא, דודה, חברה או שכנה אתם מרגישים יותר בטוחים. זהו דבר ידוע. וכמובן ניתן להכנס לחדר טיפול יחד עם המלווה, זהו זכות של כל מטופל בכל מקום והנכם מוזמנים להינות מזכותכם.

-    - ניתן לומר לרופא שיניים (אם אתם באים אליו בפעם הראשונה או שנייה והוא לא מכיר/זוכר אותכם) שאתם קצת מפחדים ואם הוא יכול לפרט לכם מה הוא עושה בטיפול, כמה זמן זה יקח, האם זה אמור לכאוב...

-    במידה והטיפול דורש הרדמה מקומית, הנכם יכולים להיות ממש רגועים כי הרדמה מטרתה להרדים את כל החלק בו היא נעשת, כך שאתם לא תרגישו כלום, ולא תזכרו כלום גם.

-    - ניתן לברר עם אנשים נוספים שעברו את אותו טיפול - האם כאב להם? כמה זמן זה לקח? איך היה אחרי הטיפול? האם עזר? יש לשאול לפחות שלוש אנשים, או אחד שאתם ממש סומכים עליו ומכירים אותו היטב.

-    טיפ אחרון והכי חשוב - למצוא רופא שיניים איכותי, מומחה, אחד שאתם סומכים עליו. רופא שיניים שאנשים שאתם מכירים מגיעים אליו גם. רופא שיניים עם ניסיון, נחמד עם המטופלים. לא כדאי למצוא אחד שלוקח מחיירים זולים.

- - ניתן למצוא מקום גם שהוא מסודר, נקי זה גם מראה על איכות של המרפאה.

- - עוד טיפ הוא לארגן איזה טיול, משהו כיף רציני לאחר הביקור, כך אחריו כבר תשכחו אותו, ותוךף כדי הטיפול תהיו מרוכזים במחשבות על הטיול והכאבים והפחדים לא יהיה להם כניסה...מומלץ ללכת למקום יפה, השכרת יאכטה מושקעת וגדולה ולצאת לים הגדול והמדהים...

בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב