דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על טיפול בשפכים, כימיקלים וכדור הארץ 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2417 פעמים ]

 

כולנו יחד, אחראים לאיכות הסביבה שלנו, באופן ובמידה שווה. על כולנו מוטלת אחריות הכבדה למנוע נזקים בלתי הפיכים למקום בו אנו גדלים וחיים ובו אנחנו מגדלים את ילדינו. אנחנו חיים על פני כדור הארץ מזה מליוני שנים, והיינו רוצים להמשיך לעשות זאת ולאפשר גם לדורות הבאים אחרינו לחיות כאן בבטחה. על מנת שזה יקרה, על כל אחד ואחת מאיתנו, להקפיד ולשמור , ככל שנוכל, על סיבת החיים שלנו, תוך מניעה של נזקים (ככל האפשר) לסביבת כדור הארץ.

במה בעצם מתבטא הנזק הסביבתי שיוצרים התושבים החיים על פני כדור הארץ? נוכל לראות, שלאור ההתפתחות הטכנולוגית המואצת (במיוחד במאה השנים האחרונות) נוצר מצב בו קיים זיהום סביבתי עצום הגורם לנזק משמעותי לכדור הארץ. אחד המושגים הקשורים בכך, הוא המושג כימיקלים, אשר יצא לו שם רע במיוחד בכל הקשור לנושא. לכל מי שאינו בקיא בהנדסת חומרים ובאיכות הסביבה, נוכל לעדכן על העובדה שכימיקלים, הם למעשה תוצר של התעשיה הכימית.  במונחים של כימיה, המדובר, בפועל, בסוג מסויים של חומר אשר אינו מצוי בטבע באופן טבעי, ולכן יש לייצרו באופן מלאכותי. השימוש בכימיקלים רווח מאוד במגוון אדיר של תעשיות מכל סוג. נוכל למצוא כימיקלים בחומרי הניקוי הפשוטים לבית, בחומרי הדברה, בתוספי מזון, בתרופות, בתחמושת לחימה ועוד דוגמאות רבות וטובות.  גם חומרי טעם וריח, באמצעותם מעשירים כל מיני סוגים שונים של מזונות, מוגדרים כחומרים כימיקליים. על מנת לייצר חומרי טעם וריח, יש צורך לבודד מרכיבים מהטעם הייחודי אליו מבקש מהנדס המזון להגיע, ולדמות את אותו הטעם המבוקש באמצעות חומר מלאכותי (שאינו מן הטבע). חומרים אלו בהכרח זולים יותר, ופגיעים הרבה פחות מחומרים טבעיים. בשל כך , השימוש בהם נוח, זול ותדיר הרבה יותר.

נקודה נוספת למחשבה בנושא הכימיקלים, היא האפשרות הקיימת והמוחשית - למחזר אותם – על מנת למנוע פגיעה באיכות הסביבה, כאמור. כיצד, אם בכלל, ניתן למנוע את הנזק שבספיגת אותם כימיקלים לתוך האדמה? באמצעות תהליך מחושב של טיפול בשפכים כמובן. כיצד מתנהל התהליך הזה, אתם בוודאי תוהים? ובכן, הליך הטיפול בשפכים מתבצע בשלושה שלבים, שעיקרם הוא למשה טיפול בסיסי בשפכים לצורך הוצאתם של חלקים כבדים ושל מיקרואורגניזמים הגורמים לזיהום. באמצעות התערבותו של הליך ביולוגי מיוחד, מפורקים אותם מיקרואורגניזמים מזיקים, ולאחר סינון סופי של הקולחין שנותרו, מעבירים אותם להשקיית אדמות חקלאיות באזורים שונים או שאוגרים אותם במאגרים תת קרקעיים ברחבי הארץ (הנקראים גם אקווירים). כך, למעשה, ניתן גם להשתמש בכימיקלים לצרכים הרבים והשונים ברחבי תחומי החיים, מבלי לחשוש שבסופו של דבר יגרמו לזיהום סביבתי מואץ. באמצעות מיחזור וטיהור השפכים, ניתן להגיע למצב אופטימלי שיועיל לנו וישמור על הסביבה שלנו נקייה מזיהומים.

 

 

ענת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב