דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה ואסונות טבע 

מאת    [ 15/03/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2850 פעמים ]

ביטוח דירה ואסונות טבע

עבור רבים מהאנשים, הבית או הדירה הם הרכוש היקר ביותר שלהם. אנחנו עובדים שנים רבות ווחוסכים כסף כדי לרכוש דירה שתהיה רק שלנו. בדירה הזו אנו משקיעים כדי שהיא תהיה נוחה ונעימה שהרי לא סתם נאמר ביתך הוא מבצרך. זה המקום בו אתה מרגיש הכי נוח ובטוח.

כדי שתוכל להיות שקט ובטוח גם במקרה שיגרם נזק כלשהו לדירתך או לתכולתה, מומלץ שתרכוש ביטוח דירה.

ביטוח דירה – מהו כולל?

באופן כללי ישנן שתי קטגוריות לביטוח דירה: 1. ביטוח מבנה. 2. ביטוח תכולה.

פוליסת ביטוח מבנה, מקנה לנו כיסוי למקרה הצורך, מפני נזקים העלולים להיגרם למבנה עצמו. כאשר ההתיחסות למבנה כוללת: קירות, תקרות, רצפות, חלונות ודלתות, גדרות ושערי כניסה אל הבית, מרפסות ועוד. ההתיחסות היא לכל חלק המהווה חלק בלתי נפרד מהמבנה עצמו. 

ביטוח תכולה – כשמו כן הוא, מתייחס לתכולת הבית לגווניה – רהיטים, מוצרי חשמל, ביגוד וצעצועים ועוד. יש הכוללים בביטוח התכולה גם תכשיטים וחפצי ערך – כמובן שגובה הפרמיה משתנה באופן ישיר בהתאם לתכולה המבוטחת בפוליסה ולשוויה הריאלי. 

ביטוח דירה או מבנה כנגד נזקי טבע

לאור האירועים האחרונים ברחבי העולם ואף בארצנו (כגון השריפה בכרמל) רבים האנשים שהבינו כי כדי להגן על ביתם במלוא מובן המילה הם חייבים לכלול בפוליסת הביטוח גם סעיפים הקשורים לנזקים העלולים להגרם כתוצאה מזקי טבע.

נזקי טבע הם: שטפונות וסערות, ברקים ורעמים, שריפות, רעידות אדמה וכו. כל הנזקים האלה שהם למעשה אינם בשליטתנו ואין אנו יכולים למנוע אותם.

חברות הביטוח מכירות בנזקים הנגרמים כתוצאה מנזקי הטבע, רק אם צויין זאת במפורש בפוליסה. לעיתים אנשים רוצים להוזיל את ביטוח הדירה ומוותרים על הסעיפים של כיסויי נזקים כתוצאה מנזקי הטבע. זהו סיכון מאוד גדול שאותם אנשים לוקחים  על עצמם, שכן אם חלילה תפגע דירתם ותכולתה כתוצאה מאחד מאסונות הטבע אומנם הם יוכלו לתבוע את המדינה על הנזקים שנגרמו למבנה, אבל התהליך הוא מאוד ארוך ומיגע. כמו כן המדינה לא נותנת פיצויים על תכולת הדירה. עדיף להוסיף עוד מספר שקלים מועטים לפוליסת הביטוח ולא להצטער שלא עשינו זאת בעת הצורך. כדאי לוודא שהפוליסה כוללת את כל אפשרויות אסונות הטבע.

בידקו עם חברת הביטוח שלכם כי הפוליסה שערכתם כוללת גם ביטוח צד שלישי, למקרה של נזק שיגרם לאנשים או לרכושם כתוצאה מהפגיעה ברכושכם בעת אסון טבע.

לסיכום: מרבית האנשים מודעים לחשיבות רכישת פוליסת ביטוח לדירתם, לכן חשוב שידעו שבתוספת של מספר שקלים מועטים בחודש הם יכולים לכסות את עצמם גם מפני נזקים הנגרמים כתוצאה מאסונות הטבע, חברות הביטוח כוללות סעיפים הנוגעים גם לנזקים שכאלה בפרמיות. כרגיל, אנו ממליצים כמובן לערוך סקר שווקים ולבדוק הצעות מתאימות ממספר חברות ביטוח בטרם סוגרים עסקה.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב