דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנתרופוסופיה ואייקידו בחינוך 

מאת    [ 15/03/2011 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2872 פעמים ]

  האדם בבסיסו, הוא חלק מן הטבע, וההתרחקות ממנו גרמה לו להתרחק גם מעצמו- ככל שהשתכלל ולמד להפוך את העולם לנוח יותר מבחינה חומרית, כך הפך לדל ועני יותר מבחינה רוחנית- ועל כן הוא אינו יכול למצות את מלוא הפוטנציאל שלו. ג'ימס קמרון עשה על זה סרט, אבל בשביל להזדהות עם הטענה לא צריך להצטייד במשקפי תלת מימד ולצפות בנפילים בצבע תכלת עמוק בעודם עורכים טירונות אנתרופוסופית מזורזת לחייל מרינס. הצורך בשיבה לטבע ובהסתכלות פנימה קיים בכל אחד מאיתנו. בשל כך, ובשל הביקורת ההולכת וגוברת על מערכת החינוך הישראלית, מסגרות חינוך הפועלות בשיטת אנתרופוסופיה צצות בישראל כפטריות לאחר גשם של קטעי וידיאו ביו טוב המראים נערים רכים מתמחים בבריונות או מסיימים בגרות של חמש יחידות בגרימת דחפים אובדניים למורים שלהם.
  אנתרופוסופיה בבסיסה מאמינה כי יש להניח לילדים להבין דברים בקצב שלהם. במילים אחרות, הלוגיקה הבסיסית של אנתרופוסופיה קוטבית ללוגיקה העומדת בבסיסה של מערכת החינוך הנורמטיבית, המאמינה כי יש לגרום לילדים ללמוד את החומר כמה שיותר מהר. הטענה האנתרופוסופית היא כי מי שלומד מהר גם שוכח מהר ורק הפנמה, תהליך הבשלה טבעי שלא ניתן להאיץ בו, תגרום לילדם לזכור את החומר ולהבין אותו באמת.
  אנתרופוסופיה  מייחסת חשיבות רבה לאומנות ולפעילות גופנית בהן היא רואה את ההתחברות של הילד בחזרה אל עצמו. אנתרופוסופיה  שואפת להפוך את הילדים לפעילים, כאלה שיעדיפו לצאת לשדה ולהביט בפריחה ולראות זניים לא מוכרים של פרפרים מאשר לפטם עצמם במנה האחרונה של ריאליטי שנרקחה עבורם במזללת הג'אנק פוד לנשמה של ערוץ שתיים. פעילות גופנית אכן ידועה גם ככזו המשפרת תהליכי למידה וריכוז.
אייקידו, אומנות לחימה יפנית, היא מסגרת פעילות העומדת בקנה אחת עם עקרונות רבים של אנתרופוסופיה. אייקידו היא אומנות לחימה שערכים פציפיסטיים עומדים בבסיסה. אייקידו מלמדת את החניך להגן על עצמו באופן בו הוא אינו גורם כל נזק ליריב. מעבר לשיטת לחימה, אייקידו היא גם פילוסופיית חיים שלמה המלמדת את האדם לחפש את הטוב בכול ולהיות שוחר שלום. מערכות חינוך המושפעות משיטת אנתרופוסופיה משלבות לעיתים אייקידו  בתכנית הלימודים שלהם על מנת ללמד את הילדים הגנה עצמית וכן הסתכלות מעט שונה על החיים בחברה האלימה שלנו. אנתרופוסופיה מלמדת ילדים להתייחס לכל אדם כאל מערכת שלמה, כמיקרוקוסמוס בזעיר אנפין, וגם אייקידו מלמדת את הילדים כי פגיעה בבן אנוש היא חטא בל יעבור. אייקידו גם משפרת את כושרם הגופני של הילדים, דבר שעל פי תיאוריות אנתרופוסופיה הופך אותם לאנשים שלמים יותר. אנתרופוסופיה, איייקידו, וכן תורות אחרות, הופכות לפופולאריות יותר ויותר ומלמדות על הצורך של החברה לשוב לדבר מה ראשוני וטבעי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב