דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע עסקי- איתו או בלעדיו? 

מאת    [ 14/03/2011 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2034 פעמים ]

סקירת מצב קיים

עסקים לא מעטים מתנהלים ומקבלים החלטות אשר אינן מבוססות על מידע או תמונת מצב עדכנית וזאת בשל האמונה שהמידע לא קיים או בשל האמונה שהם מכירים היטב את השוק בו הם פועלים ואין מה לחדש להם. עסקים "חיים" עם אמונה זו בשלום כל עוד העסקים זורמים ואינם נתקלים בתחרות משמעותית בשוק.

כאשר מורגשת תקיעות וקצב המכירות לא עומד בציפיות, אז מתחיל תהליך הבדיקה ונעשה מאמץ רב לאסוף מידע עסקי אשר יאיר את עיניהם. תהליך איסוף המידע בשלב כזה הוא בעייתי מכיוון שאיסוף וניתוח מידע חיוני הוא תהליך שדורש ביסוס מערכת יחסים עם גורמים שונים בשוק וכן דורש ניתוח מסודר של המידע והטעמת התובנות בתהליכי קבלת החלטות.

מקורות מידע חיוניים

מקורות המידע שעומדים לרשות הארגון הם רבים ומגוונים. ניתן לחלק אותם למקורות פנימיים וחיצוניים. כאשר מדובר במקורות פנימיים הכוונה היא לאותם עובדים ומנהלים אשר באים במגע עם השוק ואשר יש להם קשר שוטף עם לקוחות ומתחרים. המידע שנחשף בשוטף לא יסולא בפז אם דואגים לאסוף אותו בצורה מסודרת, לנתח ולהטמיעו בארגון. יחד עם זאת, קיים מידע וידע רב בקרב גורמים חיצוניים לארגון. מדובר באותם יועצים אשר באים במגע אישי עם עסקים רבים בשווקי היעד ואילו יכולים להיות לקוחות או ספקים (מתחרים). בנוסף להם ישנם אנליסטים אשר סוקרים את שווקי היעד באופן שוטף.

ערכים מוספים של יועצים ואנליסטים

יועצים ואנליסטים אשר סוקרים את שווקי היעד של העסק הם בעלי השפעה רבה בשוק וזאת בשל העובדה שהם באים במגע עם גורמים רבים כולל לקוחות, ספקים וכן חברות יעוץ ואחרות.  בנוסף לכך, מפורסמים על ידם דוחות ומחקרים אשר משפיעים על כל התהליכים בשוק, בין אם מכרזים או כל תהליך אחר. סקירה חיובית של חברה תשפר את סיכוייה להיבחר על ידי לקוח מסוים אך יכולה גם להרוס את סיכוייה במידה והסקירה לא היתה מעודדת.

כל עסק אשר מעוניין להצליח חייב שיהיה בקשר שוטף עם אנליסטים ויועצים הפעילים בתחום פעילותו כאשר המטרה היא כפולה- מחד, איסוף וניתוח מידע רלוונטי לתוך הארגון ומאידך, שמירה על קשר עם גורמי השפעה וזאת על מנת לעדכן אותם באופן שוטף על הפעילות ולהבטיח סקירה מהימנה של העסק.

כיצד ניתן להגיע למידע עסקי איכותי?

על מנת לאתר את אותם יועצים ואנליסטים ברי השפעה בשוק היעד שלך, עקוב אחר פרסומים עסקיים רלוונטים או ידיעות לעיתונות. זהה בפרסומים או בכתבות אלו דיווחים על מחקרים חדשים שיצאו.

לאחר איתור מחקר רלוונטי, כנס לאתר החברה שפרסמה את המחקר וסקור את תוכן העניינים של המחקר החדש. במידה ואכן מדובר במחקר "טרי" חשוב לאמוד את הערך המוסף של המחקר ולצורך כך ניתן לשלוח שאילתות לחברה או לשוחח עימם טלפונית. על מנת להתרשם קצת יותר ניתן לבקש מספר עמודים לדוגמא וחשוב לבקש את אותם עמודים אשר מכילים את המידע החיוני לכם. כך תוכלו להתרשם מרמת העומק של המחקר.

כיצד ממנפים את כל המידע והידע הנרכש לטובת הארגון?

במידה ורכשתם מחקר עסקי חשוב למנות אחראי בארגון אשר יקרא את המחקר ויסכם את התובנות. זאת על מנת להבטיח שלא "יקבל" מקום על המדף ותו לא. לאחר סיכום התובנות, חשוב להציג אותם לגורמים הרלוונטים בארגון ולדאוג לשלב את המידע והנתונים בתהליכים השונים בארגון. רכישת המחקר ללא ביצוע השלבים המהותיים להטמעת המידע והידע בארגון אינה שווה דבר.

גלובל אינפו- Global Info מידע עסקי,מחקרים,ניתוחי שוק להצלחה בשווקים בינלאומיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב