דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתם רוצים שכולם יאהבו אתכם? 

מאת    [ 13/03/2011 ]

מילים במאמר: 624   [ נצפה 2960 פעמים ]

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect."
Mark Twain

מדוע להתאמץ כל כך קשה להשתלב, אם נולדתם להתבלט"
ג'יימס אוליבר

האם אתם גם לוקים בתסמונת הזאת של לנסות לרצות את כולם? להיות חביבים על כולם? קשה לכם כאשר מישהו לא אוהב אתכם?

טופו. טפו, טפו....

אם הסוגיה מוכרת לכם, אני רק רוצה להזהיר אתכם על המחיר שאתם משלמים על כך. הרי כולנו יודעים שאנשים הם שונים. ולכן הם אוהבים דברים שונים. להיות אהוד על כמה שיותר אנשים זה אומר להתאים לכמה שיותר אנשים: להתנהג בצורה שמקובלת על כמה שיותר אנשים, להביע דעות שכמה כמה שיותר אנשים יסכימו איתן, להסכים עם כמה שיותר אנשים וכו'. האם זה אפשרי? כן, אם אתם הופכים את עצמכם לטופו. טופו זה מאכל חסר טעם כשלעצמו ולכן, כאשר הוא נפגש עם מאכלים אחרים, הוא מקבל את טעמם.

אבל מה זה אומר לגביכם? איפה הדעות שלכם, האמונות שלכם, דרך הביטוי הייחודית שלכם? בנסיון להיות אהודים על כולם אתם מסכנים את האישיות שלכם. הרי ברור שאי אפשר לספק את כולם ע"י אותו דבר. אחד אוהב ירוק האחר- אדום, אחד אוהב חריף האחר - מתוק. אנשים מעריכים ואוהבים תכונות אופי שונות, מתחברים לדעות שונות, מתרשמים ממראות שונים, מתלהבים מדברים שונים. איך תוכלו לספק את כולם?

מה המחיר?

הפחד לא להתקבל ע"י כל מי שאתם פוגשים על הדרך משתק את האישיות שלכם והופך אתכם בהדרגה לאנשים חסרי אופי. לא רק שזה לא נשמע אטרקטיבי במיוחד (ומובן גם בלי הסבר), זה גם דורש המון אנרגיה כדי להחזיק הכל בפנים, כל הזמן לדאוג למתן את עצמכם על מנת לא להרגיז, כל הזמן לנסות להבין מה האחר רוצה על מנת לספק לו את זה ולהשאיר אותו מרוצה.

אז מה לעשות?

1. קודם כל כדאי לכם להבין שלא כולם צריכים לאהוב אתכם. אם מישהו לא אוהב אתכם זה לא אומר שמשהו לא בסדר איתכם. זה פשוט אומר שהאיש הספציפי הזה לא אוהב אתכם. אתה והוא לא מתאימים. זהו. זה לא אומר יותר מזה. (כמובן אפשר לנסות להבין מה ולמה אבל זה כבר סיפור אחר).

2. חשוב להכיר את התחושה הזאת של חוסר התחברות וללמוד לחיות איתה. למי אתם לא מתחברים? למה? האם אתם באמת רוצים לשנות את זה? מה בדיוק מפריע לכם בחוסר חיבור עם האדם הספציפי הזה? פשוט כל פעם שאתם מגלים שלא התקבלתם, לא התחברתם, לא קיבלתם סימני אהדה ממישהו אל תנסו מיד לשנות את זה. תסתכלו פנימה לתוך עצמכם ותנסו להבין מה זה עושה לכם. וזהו. לא יותר מזה.

3. גבשו את הדעות שלכם לגבי תחומים שונים של החיים. ככל שתדעו טוב יותר מה אתם חושבים על נושא זה או אחר, כך תוכלו להרשות לעצמכם להסכים או לא להסכים עם דעותיהם של אחרים בלי להתלבט אחר כך האם זה טוב או רע שאמרתם את מה שאמרתם. כך, אם מישהו מתחיל לשכנע אתכם במשהו, אתם יכולים לשקול האם זה מתאים או לא מתאים לכם ולא מייד להשתכנע ממנו ולאמץ את טיעניו. אל תהיו כמו עלה ברוח שעף לאן שהרוח מנשבת.

4. הכירו את עצמכם. מה אתם אוהבים? מה מרתיע אתכם? מתי אתם עצובים ומתי שמחים? למה? מה אתם צריכים בחיים ומה מפריע  לכם. איזה מצבים בלתי נסבלים בשבילכם ומה גורם לכך? ממה אתם נלחצים ומתי אתם מרגישים הכי חופשי שבעולם? ועוד ועוד. ככל שתעמיקו את ההיכרות עם עצמכם תוכלו להביע את האישיות שלכם ללא חשש שהיא לא תתאים למישהו.

5. הכירו מי טוב לכם ומי לא בחיים, בעבודה, ביחסים רומנטיים וכו'. תכירו כיצד אתם פועלים באינטאקציות שונות וכיצד אתם מגיבים למצבים שונים. כך תוכלו להיות מוכנים יותר ומבוססים יותר במה שמפגשים עם אנשים אחרים יזמנו לכם.

ושימו לב: אתם יודעים מה מעצבן אנשים עם אופי? אנשים חסרי אופי. כך שתדעו שבניסיון שלכם לרצות את כולם אתם תוכלו לזכות רק בסימפטיות של אנשים פחות מעניינים. האם זה מה שאתם רוצים?

אז... האם אתם רוצים שכולם יאהבו אתכם?

ראו תמונת הפוסט כאן

 http://www.taniabrosh.com הצטרפו אלי לפייסבוק וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים לייק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב