דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה - טיפים מתקדמים לשריפת שומן 

מאת    [ 13/03/2011 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 4307 פעמים ]

כיום כולם יודעים ששריפת שומן היא המתכון הבטוח להורדה במשקל הגוף, אך רבים חושבים שפעילות גופנית היא הדרך היחידה לעשות זאת. למעשה, דיאטה נכונה שכוללת אכילת מזון ספציפי, יכולה לעזור בשריפת שומן בקצב מהיר מאוד, כשהיא משולבת כמובן עם פעילות גופנית.

ישנם מאכלים מסוימים, עשירים בפרוטאין ובסיבים תזונתיים, והם אלו שיכולים לעזור לכם להרכיב תפריט דיאטה מאוזן שיוביל לשריפת שומן מוגברת. הסיבה לכך פשוטה ונעוצה בעובדה שגופנו מוציא אנרגיה רבה יותר על מנת לעכל פרוטאין מאשר כשהוא מעכל שומן. לפיכך, ככל שתצרכו יותר פרוטאינים, כך תשרפו יותר קלוריות.

דיאטה המשלבת ביצים

דיאטה מאוזנת ועשירה בפרוטאינים צריכה להכיל ביצים, מהמאכלים העשירים במרכיב זה. מחקרים אחרונים מראים, במקביל, שלכולסטרול הנצרך באוכל אין השפעה גדולה על כמות הכולסטרול בדם. לכן, אינכם צריכים לחשוש מלשלב ביצים בתפריט היומי שלכם.

אם דיאטות המכילות כמות ביצים גדולה עדיין גורמות לכם לחשוש, אתם יכולים פשוט להקפיד לצרוך רק את החלבון (הלבן) של הביצה, בלי החלמון (הצהוב). בדרך זו תוכלו עדיין להרוויח את כמויות הפרוטאין הרבות ולצמצם את כמות הכולסטרול. מרכיב חשוב נוסף הנמצא בביצים הוא ויטמין B12, שעוזר גם הוא לפירוק תאי השומן בגוף.

דיאטה מאוזנת עם מוצרי חלב

מחקרים העוסקים בתזונה הראו שנשים שמקפידות לבצע דיאטה יומית עשירה במוצרי חלב דלי שומן, מאבדות עד 70 אחוזים יותר שומן מאשר נשים שאינן צורכות מוצרי חלב. אותן נשים שנחקרו, צרכו כארבע מנות ביום של מוצרי חלב דלי שומן, כמו יוגורט וחלב.

לפיכך, לא רק שמוצרי חלב דלי שומן עוזרים לחיזוק העצמות בגוף הודות לסידן הרב, הם עוזרים בפירוש לשריפת שומן. אם אתם אוהבים מוצרי חלב, תוכלו להרכיב תפריט עבור דיאטה מהירה הכוללת שלוש עד ארבע מנות שלהם מידי יום. חשוב רק שתקפידו שאותם מוצרים אינם מכילים אחוזי שומן גבוהים.

דיאטה נכונה המכילה דגנים מלאה

עד לפני כמה שנים, דיאטות ללא פחמימות נחשבו לבחירה המועדפת על ידי אנשים רבים, שחיפשו דרך זריזה להורדה במשקל. בשנים האחרונות התברר שתפריט של תזונה נכונה חייב להכיל גם פחמימות, אחרת ייגרם נזק לגוף. בנוסף, ישנן הוכחות מוצקות לכך שפחמימות משפיעות על מצב הרוח ולכן דיאטה ללא פחמימות יכולה להוביל לדיכאון.

למעשה, פחמימות מורכבות, שאינן מעובדות יתר על המידה, הן מרכיב מהותי בדיאטה מאוזנת וכוללות לחם ומוצרים העשויים מקמח מחיטה מלאה. שימו לב שאתם קונים לחם או פסטה שהתווית שלהם מציינת במפורש שהם עשויים מדגנים מלאים, כדי לדעת בוודאות שאתם צורכים פחמימות מורכבות.

ישנם יצרני מזון רבים אשר מנסים להסוות את העובדה שמוצריהם עשויים מחיטה מעובדת או מקמח לבן. חלקם משלבים אחוז קטן של קמח מלא או דגנים מלאים ויש אחוז לא קטן שאפילו צובע את הלחם, על מנת לשוות לו מראה בריא יותר. לכן, חלק חשוב מכניסה למשטר דיאטה הוא לדעת לקרוא בקפידה תוויות של מוצרי מזון.

אילו מזונות נוספים עוזרים להרכיב דיאטה מאוזנת?

    • אבוקדו הוא אחד מסוגי הפירות החשובים לשריפת שומן מוגברת
    • יש להקפיד על צריכת זיתים או שמן זית מידי יום. שמן זית עשיר בשומן בלתי רווי ויש לו יתרונות בריאותיים עצומים ואף יכול לעזור לשרוף תאי שומן
    • דיאטה מאוזנת יכולה בהחלט לשלב גם צריכת שוקולד, כשהמומלץ הוא המריר- מחקרים הראו שהוא יכול לעזור גם לחזק את פעילות הלב.

לרדת בקלות - דיאטות בהתאמה אישית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב